ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
Re: ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
Shit ik krijg een sterk vermoeden dat ik steeds net na Paul in dezelfde Colruyt kom.Soms wachten ze zelfs met bijvullen tot een bepaalde 'klant' de zaak verlaten heeft.

(maar die bacteriebakken kunnen me toch niet echt verleiden).
In mijn Colruyt-filiaal in Gent zag ik proevertjes liggen, het waren koekjes die verpakt waren. Ik heb er uiteraard 2 genomen (doe ik wel vaker) maar het frappante was dat de dame die na mij, gewoon haar handtas open deed en er doodleuk de hele schaal in goot.Isedase schreef: ↑5 augustus 2017, 15:24je gelooft toch zelf niet dat je dat 'in het geniep' gedaan hebt en dat het niemand opgevallen is ?
Vrienden van ons hebben een winkel waar ze veel proevertjes leggen en die kunnen na al die jaren vaak al al aan iemands gezicht zien of die komt voor de proevertjes of niet. En ze hebben ook rap door wie veel en wie weinig ervan neemt. Soms wachten ze zelfs met bijvullen tot een bepaalde 'klant' de zaak verlaten heeft. Hun verhalen tijdens etentjes zijn soms wel grappig.
Gisteren trouwens Danio (bananenyoghurt) als proevertje, de jobstudent van Colruyt heeft het wel gesmaakt denk ik? Stond rustig zijn yoghurtje aan het opeten terwijl hij de boter in het schap zette.
Ik denk dat die jobstudent gratis wou geld verdienen en dat hij zijn lunch niet lusteKevva schreef: ↑5 augustus 2017, 22:05In mijn Colruyt-filiaal in Gent zag ik proevertjes liggen, het waren koekjes die verpakt waren. Ik heb er uiteraard 2 genomen (doe ik wel vaker) maar het frappante was dat de dame die na mij, gewoon haar handtas open deed en er doodleuk de hele schaal in goot.Isedase schreef: ↑5 augustus 2017, 15:24
je gelooft toch zelf niet dat je dat 'in het geniep' gedaan hebt en dat het niemand opgevallen is ?
Vrienden van ons hebben een winkel waar ze veel proevertjes leggen en die kunnen na al die jaren vaak al al aan iemands gezicht zien of die komt voor de proevertjes of niet. En ze hebben ook rap door wie veel en wie weinig ervan neemt. Soms wachten ze zelfs met bijvullen tot een bepaalde 'klant' de zaak verlaten heeft. Hun verhalen tijdens etentjes zijn soms wel grappig.
Gisteren trouwens Danio (bananenyoghurt) als proevertje, de jobstudent van Colruyt heeft het wel gesmaakt denk ik? Stond rustig zijn yoghurtje aan het opeten terwijl hij de boter in het schap zette.

Misschien had je best wat boter gevraagd aan de jobstudent?
Zolang het verpakte koekjes zijn, is het allemaal niets. Wat ik onlangs bij ons zag, was echt gortig.
Een man trekt voor mij een plastic zakje af, doet het open, rolt het op, en steekt het in de zak van zijn jas. Even later zie ik die man zijn hand (eigenlijk een klauw, zo groot), in een bakje met kaasblokjes verdwijnen, en hij neemt er een grote hoeveelheid eruit. Die verdwijnen vervolgens in de plastic zak die klaar zit in zijn jaszak.
Ondertussen ga ik halen wat ik nodig heb, loop terug, en zie hem het nogmaals doen.
Hangen er bij de plaatselijke Colruyt winkels van de mede-spaargidsers dan geen bewakingscamera's?
Tijdens het aanschuiven aan de kassa's kunnen alle klanten zien wie 'met honger' komt winkelen. En achter de schermen zullen er nog veel meer beelden te zien zijn, zodat ze heel goed weten welke klanten daar een gewoonte van maken.
Tijdens het aanschuiven aan de kassa's kunnen alle klanten zien wie 'met honger' komt winkelen. En achter de schermen zullen er nog veel meer beelden te zien zijn, zodat ze heel goed weten welke klanten daar een gewoonte van maken.
Ik snap niet dat jullie daar geen opmerking op maken. Als ik zo'n dingen zie, zeg ik gegarandeerd heel luid "marginaal", ofwel, als er goed wat volk in de buurt is, "amaai mensen, we moeten rap zijn als we iets willen proeven, er is er hier enen zijn zakken aan het vullen".
Dan kijken de andere klanten eens om en ze doen verder met hun boodschappen.
Ja, maar de marginaal in kwestie zal hopelijk (voor even) een even rode kop hebben als ik op dat moment.
Dat ge u met zo'n dingen bezighoudt, hoe laag zijt ge dan gevallen, zeg..? Echt, "marginaal" is nog te braaf...
Dat ge u met zo'n dingen bezighoudt, hoe laag zijt ge dan gevallen, zeg..? Echt, "marginaal" is nog te braaf...
www.collishop.be

Dat ik "whatever" zeg, zegt dat ik daar persoonlijk weinig belang aan hecht als consument. Ik heb al meermaals rechtstreeks contact opgenomen met Philips ivm problemen (terwijl ik waarschijnlijk evengoed naar de winkel van aankoop had kunnen gaan) en ben steeds erg goed geholpen. Dat zegt niets over mijn visie daarop als "commercant".Cronos schreef: ↑5 augustus 2017, 03:59 Dat U dat normaal vindt or "whatever" zegt al genoeg.
En de klantendienst van Colruyt blijkbaar ook niet.
De wet van 01/09/2004 is nochtans zeer duidelijk hierin:
http://economie.fgov.be/nl/onderneminge ... YUngYjyiM8
Volgens deze wet is de eindverkoper aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de levering van de goederen en dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar te rekenen vanaf voornoemde levering...
U kunt de consument niet verplichten om zich tot de fabrikant te wenden om de wettelijke waarborg te regelen. Dit gezegd zijnde kunt u de fabrikant zelf raadplegen om inlichtingen in te winnen over de technische mogelijkheid tot herstelling of over de evenredigheid van een wijze van herstelling ten opzichte van de andere.
De bananen liggen er overigens niet in de koelruimte maar er buiten, tegenover het brood (als ze weer niet alles verplaatst hebben).
Dat gezegd zijnde, bedankt voor de wettekst. Ik ga dat 's navragen. Voor jouw specifiek geval, is dat intussen in orde gekomen? Zoniet wil ik daar gerust ook mijn neus es in steken.
En wat betreft de frigo hebben we, vrees ik, nog's te maken met iemand die zijn mening verkondigt als zijnde waarheden of feiten. Bananen liggen idd niet in de frigo en die horen er ook niet. Die worden rot als je ze er terug zou uitnemen. Net zoals aardappelen, uien, look,...
Voor de rest zijn er inderdaad groenten en fruit die niet HOEVEN gekoeld bewaard te worden maar die geen hinder ondervinden als je dat wel doet. Wat betreft tomaten bestaat er wat discussie, of het nu beter op kamertemperatuur of in de koelkast bewaard wordt. Let wel: kamertemperatuur is doorgaans niet de temperatuur die een gemiddelde supermarkt heeft in de maanden juli of augustus. Wat zuivel betreft is Colruyt ongeveer de enige die door de koelruimte de 'koudeketting' volledig garandeert. Ik zie soms een "palletje" zuivel staan bij andere winkels, te midden de gang. Een palletje dat wacht op iemand om het in de frigo's te steken. Bij aldi heb ik zo zelf al es een palletje verse vis en mosselen gezien, halleluja. Nu, ik wil zeker anderen niet zwart maken hoor, ik probeer maar nog's voordeel van die koelruimte te schetsen.
Wij leggen bananen wel in de ijskast.Dat is een ingebouwde ijskast die defekt is, ze koelt niet meer, we gebruiken ze dus als voorraadkast.Banaanen blijven er zeer goed in bewaard omdat het er zo donker in is en ook wegens de luchtdichte afsluiting.
Weet je wat je echter nooit naast ban,anen mag leggen? Appelsienen! dan worden je banenen op 1 dag bruin.
Weet je wat je echter nooit naast ban,anen mag leggen? Appelsienen! dan worden je banenen op 1 dag bruin.
Nog even ver als mij vorige post daarover.Voor jouw specifiek geval, is dat intussen in orde gekomen?
Colruyt => Dyson => geen tf gehoor => geen mail respons noch ontvangstbevestiging.
Maar ik maak mij daar (nog) niet druk over. Ik verwacht ook niet dat ze bij Dyson het WE doorwerken.
Ik zal mijn plan wel trekken. Geen antwoord van Dyson binnen een aanvaardbare termijn bel ik gewoon terug naar de "klantendienst" van Colruyt en schuif ik ze daar de wettekst wel onder hun neus en de rest is dan aan hun.
Maar dat is voorbarig. Ik weet ook wel dat alles zijn tijd moet hebben. Ondertussen kan ik verder met de stofzuiger van den Aldi die het nog altijd doet.
ps. aan zij die vroegen hoe die Dyson het doet nog iets vergeten te vermelden: ergonomisch top en krachtige zuiger (in tegenstelling tot deze van den Aldi, wat ik nu weer ervaren heb). Enig groot minpunt van Dyson (ik ga er voorlopig maar vanuit dat de verbrande motor een eenmalig feit is) is de ongelooflijke herrie dat hij maakt. Heb ik nog nooit bij een ander toestel ervaren.
En appelen doen uw groene bananen ook vlugger rijpen.NogeenDbl schreef: ↑6 augustus 2017, 19:57 Wij leggen bananen wel in de ijskast.Dat is een ingebouwde ijskast die defekt is, ze koelt niet meer, we gebruiken ze dus als voorraadkast.Banaanen blijven er zeer goed in bewaard omdat het er zo donker in is en ook wegens de luchtdichte afsluiting.

Wel, als klanten in de winkel komen voor een herstelling, gebruiken we een programma om dat te registeren. Het is me nog nooit overkomen dat het systeem me meldde dat ik de klant moest doorsturen naar een telefoonnummer of iets anders (een dyson heb ik nu wel nog niet gehad, maar bon). Ik ben dus wel benieuwd dat er gebeurt als je met je stofzuiger naar een colruytwinkel gaat.Cronos schreef: ↑6 augustus 2017, 20:08Nog even ver als mij vorige post daarover.Voor jouw specifiek geval, is dat intussen in orde gekomen?
Colruyt => Dyson => geen tf gehoor => geen mail respons noch ontvangstbevestiging.
Maar ik maak mij daar (nog) niet druk over. Ik verwacht ook niet dat ze bij Dyson het WE doorwerken.
Ik zal mijn plan wel trekken. Geen antwoord van Dyson binnen een aanvaardbare termijn bel ik gewoon terug naar de "klantendienst" van Colruyt en schuif ik ze daar de wettekst wel onder hun neus en de rest is dan aan hun.
Maar dat is voorbarig. Ik weet ook wel dat alles zijn tijd moet hebben. Ondertussen kan ik verder met de stofzuiger van den Aldi die het nog altijd doet.
ps. aan zij die vroegen hoe die Dyson het doet nog iets vergeten te vermelden: ergonomisch top en krachtige zuiger (in tegenstelling tot deze van den Aldi, wat ik nu weer ervaren heb). Enig groot minpunt van Dyson (ik ga er voorlopig maar vanuit dat de verbrande motor een eenmalig feit is) is de ongelooflijke herrie dat hij maakt. Heb ik nog nooit bij een ander toestel ervaren.
Ja, de reden is : appelen en appelsienen scheiden permanent ethyleen af.dat gas versnelt het rijpingsproces.als je op een appelsien nijpt zie je het (vloeibaar) gas eruitspringen.Cronos schreef: ↑6 augustus 2017, 20:10En appelen doen uw groene bananen ook vlugger rijpen.NogeenDbl schreef: ↑6 augustus 2017, 19:57 Wij leggen bananen wel in de ijskast.Dat is een ingebouwde ijskast die defekt is, ze koelt niet meer, we gebruiken ze dus als voorraadkast.Banaanen blijven er zeer goed in bewaard omdat het er zo donker in is en ook wegens de luchtdichte afsluiting.
Weet je wat je echter nooit naast ban,anen mag leggen? Appelsienen! dan worden je banenen op 1 dag bruin.![]()
Voor degenen die denken dat al dat rijpe fruit : bessen - aardbeien - druiven - appelen en citroenen, vérs zijn, vergeet het dat wordt jàren gestockeerd in de fruitveilingen in Limburg. De meeste fruitsoorten kunnen 20 jaren bewaard worden! (in de juiste koelcellen, die ze alleen dààr hebben.
Voor alle duidelijkheid: ik heb nog nooit een probleem gehad met een teruggebracht artikel in een Colruyt vestiging zelf.
Zelf al eens GIN glazen besteld via colishop, afgehaald in een Colruyt vestiging en bij thuiskomst pas gemerkt (wie gaat die nu ook in de winkel controleren) dat een glas gebroken was. Daar maakten ze geen probleem van om de set te vervangen noch werd de suggestie geopperd dat dit tijdens mijn vervoer of thuis zou gebeurd kunnen zijn.
Ik heb nu eerst naar de klantendienst gebeld omdat dit specifiek zo vermeld stond, als te volgen procedure, op het garantiebewijs van Colruyt.
Zelf al eens GIN glazen besteld via colishop, afgehaald in een Colruyt vestiging en bij thuiskomst pas gemerkt (wie gaat die nu ook in de winkel controleren) dat een glas gebroken was. Daar maakten ze geen probleem van om de set te vervangen noch werd de suggestie geopperd dat dit tijdens mijn vervoer of thuis zou gebeurd kunnen zijn.
Ik heb nu eerst naar de klantendienst gebeld omdat dit specifiek zo vermeld stond, als te volgen procedure, op het garantiebewijs van Colruyt.