Ervaring Crelan als klant? (geneigd om hypotheek bij hen te nemen)
TIP
Re: Ervaring Crelan als klant? (geneigd om hypotheek bij hen te nemen)
Ik heb 1.5 jaar terug de overstap gemaakt van AXA naar Crelan en heb me dit nog geen seconde beklaagd.
Naast een herziening van lopende hypotheek ook al de rest laten overzetten van verzekeringen.
Kantoor hier in Maldegem is een dikke aanrader met apart makelaarskantoor voor verzekeringen.
Zowel op hypotheek, SSV, brand- en autoverzekering toch een dikke verbetering kunnen realiseren.
Enige minpuntje is wel dat ze bij een interne herziening niet meteen geneigd zijn mee te gaan.
1.5j terug een toendertijd scherpe 2.50% op 20j en 1.81 op 14j (8/3/3) verkregen.
Zou momenteel nog wel een pakje lager kunnen, maar onderhandelen daarover gaat toch niet van een leien dakje.
Nuja van die stroeve interne herzieningen hoef je je in feite op dit moment niks aan te trekken, want met de huidige rentevoeten zal dat toch niet meer aan bod komen.
Naast een herziening van lopende hypotheek ook al de rest laten overzetten van verzekeringen.
Kantoor hier in Maldegem is een dikke aanrader met apart makelaarskantoor voor verzekeringen.
Zowel op hypotheek, SSV, brand- en autoverzekering toch een dikke verbetering kunnen realiseren.
Enige minpuntje is wel dat ze bij een interne herziening niet meteen geneigd zijn mee te gaan.
1.5j terug een toendertijd scherpe 2.50% op 20j en 1.81 op 14j (8/3/3) verkregen.
Zou momenteel nog wel een pakje lager kunnen, maar onderhandelen daarover gaat toch niet van een leien dakje.
Nuja van die stroeve interne herzieningen hoef je je in feite op dit moment niks aan te trekken, want met de huidige rentevoeten zal dat toch niet meer aan bod komen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Hallo,
Ik zou ook graag een rekening willen openen bij Crelan. Zijn er hier mensen die in het Antwerpse een kantoor kunnen aanraden?
Ik zou ook graag een rekening willen openen bij Crelan. Zijn er hier mensen die in het Antwerpse een kantoor kunnen aanraden?
Is dat nu niet het slechtste wat je kunt doen? Ik zou vaste nemen of zie ik nu iets over het hoofd?Svence schreef:
Zij raadden mij trouwens een variabele aan wat mensen in mijn vriendenkring mij ook reeds hadden verteld over argenta.
Ja, je ziet heel wat over het hoofd.Denfi schreef:Is dat nu niet het slechtste wat je kunt doen? Ik zou vaste nemen of zie ik nu iets over het hoofd?Svence schreef:
Zij raadden mij trouwens een variabele aan wat mensen in mijn vriendenkring mij ook reeds hadden verteld over argenta.
Vanwaar toch die fixatie op een vaste rentevoet?
Hallo,
Zoals eerder gepost zijn we vandaag nogmaals naar de Crelan langsgeweest.
Ditmaal bij een ander bureau/agent
Tarief kon wel niet beter dan de andere conculega.
Nog altijd 1.59% maar voor ons is dit prima!
Qua schuld saldo verzekering was dit niet de goedkoopste, maar zeker niet de duurste.
V 25j - 50% - 900 euro eenmalig
M 27j - 50% - 950 euro eenmalig
Je had ook een 100% tarief voor samen en dit was een 2200 euro,
Maar we gaan er vanuit dat we blijven leven en de afbetaling is toch heel weinig.
Indien ik sterf zou vriendin nog maar een 300 euro moeten betalen (50%)
De brandverzekering was zeker niet slecht..
We hebben gevraagd om een berekening op prijs te laten maken en niet op gebouwstructuur
zodat we dit zeker gemakkelijk konden vergelijken tegenover Argenta.
Verzekerde prijs: 340.000 euro en dit voor een prijs van 420€/Jaar
Toch een 20 euro duurder dan Argenta maar deze besparen we zeker uit door het lagere tarief.
Ze gingen trouwen nog kijken om dit gelijk te kunnen stellen.
Heel positief vonden we dat we de agent nooit hebben moeten vragen naar een prijs!
Zelf begon de agent meteen na het krediettarief de schuldsaldo verzekering en de brandverzekering te berekenen.
En meteen konden we alle prijzen en overzichten zien.
Ook werd voor het eerst vermeld dat er een soort gratis Vlaams fonds bestaat die terugbetaling van een woning financiert bij het verliezen van werk. Na 20 bankbezoek is dit nu het eerste wat wij er van horen
Er is geen enkel moment geweest dat de bankhouder de concurrentie de grond in boort door te zeggen dat ze slecht zijn of dat ze te duur zijn of zelfs slechte diensten leveren. Er werd gewoon gezegd dat iedere bank zijn unieke voordelen en nadelen had. meer niet! We vonden dit al geweldig positief!
We hadden alle noodzakelijke documenten al mee,
dus hebben we gelijk gezegd dat het voor ons goed is!
Blijkbaar werken de meeste agents ook als volgt:
Elke vrijdag krijgen de agents de rente door van Crelan voor de volgende week,
Blijft deze hetzelfde dan laten ze de lening aanvraag nog wat aanslepen.
Verlaagt de rente dan word de lening aanvraag verlaagd en wachten ze nog wat.
Enkel wanneer de rente stijgt zullen ze de aanvraag indienen aan het goedkopere tarief.
Dit alles als je de lening nog niet meteen nodig hebt natuurlijk...
Na een zoektocht van 4 maand (we hadden veel tijd voor de lening) zijn we van
2.66% - € 589,78/maand - totale intresten: € 31.547
naar een
1.59% - € 534,74/maand - totale intresten: € 18.437
Een maandelijkse besparing van 55,04 euro
Een Jaarlijkse besparing van 660.48 euro
Een totale besparing van 13.209 euro
Mochten er nog vragen zijn stel gerust
Groetjes!
Zoals eerder gepost zijn we vandaag nogmaals naar de Crelan langsgeweest.
Ditmaal bij een ander bureau/agent
Tarief kon wel niet beter dan de andere conculega.
Nog altijd 1.59% maar voor ons is dit prima!
Qua schuld saldo verzekering was dit niet de goedkoopste, maar zeker niet de duurste.
V 25j - 50% - 900 euro eenmalig
M 27j - 50% - 950 euro eenmalig
Je had ook een 100% tarief voor samen en dit was een 2200 euro,
Maar we gaan er vanuit dat we blijven leven en de afbetaling is toch heel weinig.
Indien ik sterf zou vriendin nog maar een 300 euro moeten betalen (50%)
De brandverzekering was zeker niet slecht..
We hebben gevraagd om een berekening op prijs te laten maken en niet op gebouwstructuur
zodat we dit zeker gemakkelijk konden vergelijken tegenover Argenta.
Verzekerde prijs: 340.000 euro en dit voor een prijs van 420€/Jaar
Toch een 20 euro duurder dan Argenta maar deze besparen we zeker uit door het lagere tarief.
Ze gingen trouwen nog kijken om dit gelijk te kunnen stellen.
Heel positief vonden we dat we de agent nooit hebben moeten vragen naar een prijs!
Zelf begon de agent meteen na het krediettarief de schuldsaldo verzekering en de brandverzekering te berekenen.
En meteen konden we alle prijzen en overzichten zien.
Ook werd voor het eerst vermeld dat er een soort gratis Vlaams fonds bestaat die terugbetaling van een woning financiert bij het verliezen van werk. Na 20 bankbezoek is dit nu het eerste wat wij er van horen

Er is geen enkel moment geweest dat de bankhouder de concurrentie de grond in boort door te zeggen dat ze slecht zijn of dat ze te duur zijn of zelfs slechte diensten leveren. Er werd gewoon gezegd dat iedere bank zijn unieke voordelen en nadelen had. meer niet! We vonden dit al geweldig positief!
We hadden alle noodzakelijke documenten al mee,
dus hebben we gelijk gezegd dat het voor ons goed is!
Blijkbaar werken de meeste agents ook als volgt:
Elke vrijdag krijgen de agents de rente door van Crelan voor de volgende week,
Blijft deze hetzelfde dan laten ze de lening aanvraag nog wat aanslepen.
Verlaagt de rente dan word de lening aanvraag verlaagd en wachten ze nog wat.
Enkel wanneer de rente stijgt zullen ze de aanvraag indienen aan het goedkopere tarief.
Dit alles als je de lening nog niet meteen nodig hebt natuurlijk...
Na een zoektocht van 4 maand (we hadden veel tijd voor de lening) zijn we van
2.66% - € 589,78/maand - totale intresten: € 31.547
naar een
1.59% - € 534,74/maand - totale intresten: € 18.437
Een maandelijkse besparing van 55,04 euro
Een Jaarlijkse besparing van 660.48 euro
Een totale besparing van 13.209 euro
Mochten er nog vragen zijn stel gerust
Groetjes!
Dag iedereen,
Ik wil hier ook wel even mijn ervaringen met Crelan posten. Wij staan op het punt (morgen dus) om te tekenen bij Crelan voor een herfinanciering. Onze huidige bank, KBC, wilde echt geen moeite doen om ons daar te houden en na een paar bankbezoeken kwam Crelan als goedkoopste uit de bus.
Ik vind het contact met Crelan veel aangenamer dan bij KBC, misschien omdat ik een nieuwe klant ben, maar vooral omdat ze er niet zo uit de hoogte doen. Het is een kleiner (volkser?) kantoor dan KBC en ze spreken er niet zo formele taal (wat niet wil zeggen dat ze niets van de materie afweten).
Het punt van discussie dat in dit draadje vaak wordt aangehaald is het al dan niet aandeelhouder van Fidelio worden. Bij mijn eerste bezoek zei men mij dat er 3 voorwaarden zijn voor het verkrijgen van een hypotheek nl.: loondomiciliëring, schuldsaldoverzekering en brandverzekering.
De SSV heb ik destijds als koopsom betaald bij KBC en deze mocht ik gewoon overnemen. Dat vond ik al een zeer interessant punt, want bij elke ander bank MOEST ik een nieuwe SSV nemen. De Crelan-directeur zei mij simpelweg dat dat niet meer of minder is dan afzetterij want wie wil zijn huis nu tweemaal verzekeren?
De loondomiciliëring vond ik wel logisch en dus volgde het verhaaltje over de zichtrekening (30€ per jaar) en de pakketrekening (gratis, maar wel enkel indien fidelioklant met een beheer van 30€ per jaar, er is dan wel winstdeling wat die 30€ naar beneden haalt).
Ik vond dat wel veel want wij werken met twee aparte plus een gezamelijke rekening (tel maar uit...).
Toen ben ik beginnen zoeken online en kwam ik de i-rekening tegen, een gratis online rekening. Ik heb toen Crelan nationaal gebeld om te vragen wat de nadelen zijn tov een pakket- of zichtrekening. Die waren er niet, behalve als je overschrijvingen aan het loket doet (ik doe alles online) of geld afhaalt aan het loket (doe ik ook niet). Maarrrrrr je kreeg een extra korting (mini-rentevoet) op je rentevoet als je fidelioklant was. Dat was dus de angel leek mij.
Ik terug naar de bankdirecteur met de letterlijke vraag om te herhalen wat de voorwaarden waren en achteraf nog eens expliciet te vragen of het dus verplicht was om fidelioklant te zijn. Niet dus en daarom heb ik voor drie i-rekeningen gekozen. Eerst leek het mij dat de bankdirecteur dit met opzet verzweeg maar hij wist volgens mij niet heel goed wat de mogelijkheden van een i-rekening waren.
Dus, om een lang verhaal te besluiten, tekenen wij morgen bij Crelan voor de resterende 15 jaren van onze hypotheek.
Ik wil hier ook wel even mijn ervaringen met Crelan posten. Wij staan op het punt (morgen dus) om te tekenen bij Crelan voor een herfinanciering. Onze huidige bank, KBC, wilde echt geen moeite doen om ons daar te houden en na een paar bankbezoeken kwam Crelan als goedkoopste uit de bus.
Ik vind het contact met Crelan veel aangenamer dan bij KBC, misschien omdat ik een nieuwe klant ben, maar vooral omdat ze er niet zo uit de hoogte doen. Het is een kleiner (volkser?) kantoor dan KBC en ze spreken er niet zo formele taal (wat niet wil zeggen dat ze niets van de materie afweten).
Het punt van discussie dat in dit draadje vaak wordt aangehaald is het al dan niet aandeelhouder van Fidelio worden. Bij mijn eerste bezoek zei men mij dat er 3 voorwaarden zijn voor het verkrijgen van een hypotheek nl.: loondomiciliëring, schuldsaldoverzekering en brandverzekering.
De SSV heb ik destijds als koopsom betaald bij KBC en deze mocht ik gewoon overnemen. Dat vond ik al een zeer interessant punt, want bij elke ander bank MOEST ik een nieuwe SSV nemen. De Crelan-directeur zei mij simpelweg dat dat niet meer of minder is dan afzetterij want wie wil zijn huis nu tweemaal verzekeren?
De loondomiciliëring vond ik wel logisch en dus volgde het verhaaltje over de zichtrekening (30€ per jaar) en de pakketrekening (gratis, maar wel enkel indien fidelioklant met een beheer van 30€ per jaar, er is dan wel winstdeling wat die 30€ naar beneden haalt).
Ik vond dat wel veel want wij werken met twee aparte plus een gezamelijke rekening (tel maar uit...).
Toen ben ik beginnen zoeken online en kwam ik de i-rekening tegen, een gratis online rekening. Ik heb toen Crelan nationaal gebeld om te vragen wat de nadelen zijn tov een pakket- of zichtrekening. Die waren er niet, behalve als je overschrijvingen aan het loket doet (ik doe alles online) of geld afhaalt aan het loket (doe ik ook niet). Maarrrrrr je kreeg een extra korting (mini-rentevoet) op je rentevoet als je fidelioklant was. Dat was dus de angel leek mij.
Ik terug naar de bankdirecteur met de letterlijke vraag om te herhalen wat de voorwaarden waren en achteraf nog eens expliciet te vragen of het dus verplicht was om fidelioklant te zijn. Niet dus en daarom heb ik voor drie i-rekeningen gekozen. Eerst leek het mij dat de bankdirecteur dit met opzet verzweeg maar hij wist volgens mij niet heel goed wat de mogelijkheden van een i-rekening waren.
Dus, om een lang verhaal te besluiten, tekenen wij morgen bij Crelan voor de resterende 15 jaren van onze hypotheek.

Ik zou ook wel zo een irekening willen bij crelan...finchy schreef: daarom heb ik voor drie i-rekeningen gekozen.
Moet je die rekening aanmaken nadat de lening voltooid is of
mag dit ervoor al? Ik zie staan dat alles min of meer online kan gebeuren

Indien dit zou mogen, Word je dan niet aanzien als huidige klant?
Ik heb gehoord dat ze voor huidige klanten minder interessante tarieven hebben.
Ik zou het liefst zo vlug mogelijk mijn zuur verdiende spaarcentjes bij de KBC weghalen,
als bedanking voor de service van KBC.
Ik denk dat alles in ene keer geregeld wordt, want ik heb moeten doorgeven hoeveel i-rekeningen ik wens en op welke naam die moeten komen staan.
-
- Newbie
- Contacteer:
Hey Th0my, bedankt voor de reactie. In onze shoppingtocht hadden wij juist het beste gevoel bij KBC.th0my schreef:Ik zou ook wel zo een irekening willen bij crelan...finchy schreef: daarom heb ik voor drie i-rekeningen gekozen.
Moet je die rekening aanmaken nadat de lening voltooid is of
mag dit ervoor al? Ik zie staan dat alles min of meer online kan gebeuren
Indien dit zou mogen, Word je dan niet aanzien als huidige klant?
Ik heb gehoord dat ze voor huidige klanten minder interessante tarieven hebben.
Ik zou het liefst zo vlug mogelijk mijn zuur verdiende spaarcentjes bij de KBC weghalen,
als bedanking voor de service van KBC.
Uit je reactie leid ik af dat je niet tevreden bent bij KBC. Kun je dit even verder verklaren?
Ik zou morgen normaal mijn voorstel van KBC moeten krijgen, dus heb nog geen keuze kunnen maken.
Maar ergens zou ik me (puur gevoelsmatig) nog steeds beter voelen bij een lening bij BNP, KBC of argenta.
-
- Full Member
- Contacteer:
Hey,
Wij zijn destijds van crelan naar argenta gegaan.
En inderdaad goed voor nietklanten bij crelan maar oooohwee als je een interne herfinanciering vraagt
Veel blablabla en beloftes om uiteindelijk na 3 weken toe te geven dat ze hun belofte niet konden nakomen.
Al een geluk had ik in stijgende tijden voorzorgmaatregelen genomen en rente bij argenta even kunnen reserveren.
Qua verzekeringen, vooral brand toch een serieus verschil.. Daarbij heb ik echt de ervaring bij argenta dat ze zeer ok zijn in hun schadeafhandeling!
(Bij fidea weet ik het niet)
Rekeningpakket bij crelan zonder fidelio is volgens de tijd 65€ per jaar
Groetjes
Wij zijn destijds van crelan naar argenta gegaan.
En inderdaad goed voor nietklanten bij crelan maar oooohwee als je een interne herfinanciering vraagt
Veel blablabla en beloftes om uiteindelijk na 3 weken toe te geven dat ze hun belofte niet konden nakomen.
Al een geluk had ik in stijgende tijden voorzorgmaatregelen genomen en rente bij argenta even kunnen reserveren.
Qua verzekeringen, vooral brand toch een serieus verschil.. Daarbij heb ik echt de ervaring bij argenta dat ze zeer ok zijn in hun schadeafhandeling!
(Bij fidea weet ik het niet)
Rekeningpakket bij crelan zonder fidelio is volgens de tijd 65€ per jaar
Groetjes
Tuurlijk kan ik dat verklaren..Svence schreef:Uit je reactie leid ik af dat je niet tevreden bent bij KBC. Kun je dit even verder verklaren?
maar is terug een heel verhaal met opstapelende gebeurtenissen.
1. Loket opent normaal om 14u. Ik sta daar om 14u als eerste.
en dan zie je het personeel gewoon babbelen met elkaar tot 14u30.
Ik heb gewoon 30 minuten moeten aanhoren wat ze gingen doen dit weekend!?
2. Elke keer dat ik ga naar KBC proberen ze mij verzekeringen aan te smeren.
Eenmalig nee zeggen is daar niet genoeg maar dit moet constant bij hun.
3. Een jaar geleden was ik nog een arme zelfstandige die elke euro in 2 moest doen voor te kunnen overleven.
Die klanten zijn voor KBC niet goed genoeg volgens mij.
Mijn vriendin heeft daar wel wat spaarcenten staan. We gingen alle twee apart op de zelfde dag naar dezelfde werknemer een rekening gaan openen. Vriendin krijgt een coupon code voor gratis cover of drinktas, ik krijg daar niets.
(nu is dit wel wat muggenziften maarja dan voel ik mij wel wat benadeeld omdat er op de couponkaart iets stond van wij zijn blij met jou als klant) dusja niet met mij blijkbaar.
4. Voor mijn beroep had ik een online betaalmiddel nodig, KBC wou daar uiteraard een centje aan verdienen dus
hebben ze mij daarvoor ook eens laten langskomen. Hun product was 5x de prijs voor hetzelfde bij een ander..
Toen ik daarover begon konden ze plots wel veel lager gaan
ze zeiden nogthans dat ze dit enkel wouden doen om starters te helpen en zodat het geld hier in belgie blijft enzovoort..
Na wat opzoekingswerk geven ze gewoon een whitelabel Ogone mee met een duurder prijskaartje.
(deze diensten heb ik dan geweigerd want ik heb ze zelfs gratis gevonden)
5. Hun vroegere inlogsysteem voor zelfstandigen was enorm slecht, De bussiness card blokkeerde continu.
Dan moet je om de zoveel maanden eens langs bij KBC voor een nieuw kaartje of eindenlang aan de helpdesk hangen.
Ik zal in het volgende bericht enkel posten van de leningen.
Misschien relevanter voor jou/jullie
brb
6. Mijn financiele zaken zijn enorm verbeterd! Ik en mijn vriendin hebben spaargeld genoeg voor een half huis te kopen.
Dus samen moeten we maar een klein bedrag meer lenen.
Eerste keuze was KBC omdat daar de spaargelden stonden.
We konden lenen aan 2.66%
Ik heb 3 keer gevraagd of dit hun laagste prijs was dat ze konden gaan?
Want ze zouden toch graag klant blijven bij KBC bla bla bla
Jeps! We kunnen niet lager! Dat zijn tarieven voor onze beste klanten.
Daarna gaan we naar een hypotheek bureau en krijgen we daar te horen dat we kunnen lenen aan 2.24% bij FORTIS.
Direct daarna belde ik naar KBC met de vraag zo vlug mogelijk opnieuw een afspraak te maken.
Eenmaal terug in de KBC was het geen probleem en kregen we 2.23%
Dan kon het plots wel weer..
Dan een aantal afspraken gehad met KBC en Fortis tot uiteindelijk de KBC won!
Nu moet het wel toeval geweest zijn maar men vriendin haar zus was ook op zoek naar een lening.
Zelfde periode op alle tijdstippen.
Zij kregen 2.06%-1.90%-1.65%
Wij dan 2.12%-1.92%-1.80%
Financiele middelen zullen min of meer het zelfde zijn en onze Q ligt lager.
Toen ik vroeg naar uitleg kunnen ze er geen op geven.
Ik begrijp dat ze bij sommige mensen wat lager kunnen.. maar waarom dan eerst 0.02% verschil om dan op het laatste 0.15% verschil te bekomen.. 1.67% Ging voor mij wat logischer geweest zijn.
Nu dan heb ik maar naar een ander kantoor gegaan omdat ik dacht Ik heb gewoon een dom finiaal van KBC.
Alle papieren getekend om zeker geen klant meer te zijn in het huidig finiaal en overgezet te worden.
Daar dan de leningen besproken.
Ze konden wel aan het tarief van Belfius (1.55%) Maar qua verzekeringen gingen ze de prijs dan wat omhoog moeten doen
alsook verzekeringen van auto's en bedrijfsverzekeringen...
Voor mij is het een heel geheimzinnige bank die terplaatse tarieven uitvind.
Ik probeer het hier zo kort mogelijk te houden dus moet ik vele details weglaten,
maar voor mij is kbc zeker niet de bank waar ik mij ooit thuis zou voelen.
Fortis, Argenta vind ik in ons geval zeker aanraders.
Belfius, KBC Zeker minder.
In ons geval is nu toch wel Crelan de beste.
Dus samen moeten we maar een klein bedrag meer lenen.
Eerste keuze was KBC omdat daar de spaargelden stonden.
We konden lenen aan 2.66%
Ik heb 3 keer gevraagd of dit hun laagste prijs was dat ze konden gaan?
Want ze zouden toch graag klant blijven bij KBC bla bla bla
Jeps! We kunnen niet lager! Dat zijn tarieven voor onze beste klanten.
Daarna gaan we naar een hypotheek bureau en krijgen we daar te horen dat we kunnen lenen aan 2.24% bij FORTIS.
Direct daarna belde ik naar KBC met de vraag zo vlug mogelijk opnieuw een afspraak te maken.
Eenmaal terug in de KBC was het geen probleem en kregen we 2.23%
Dan kon het plots wel weer..
Dan een aantal afspraken gehad met KBC en Fortis tot uiteindelijk de KBC won!
Nu moet het wel toeval geweest zijn maar men vriendin haar zus was ook op zoek naar een lening.
Zelfde periode op alle tijdstippen.
Zij kregen 2.06%-1.90%-1.65%
Wij dan 2.12%-1.92%-1.80%
Financiele middelen zullen min of meer het zelfde zijn en onze Q ligt lager.
Toen ik vroeg naar uitleg kunnen ze er geen op geven.
Ik begrijp dat ze bij sommige mensen wat lager kunnen.. maar waarom dan eerst 0.02% verschil om dan op het laatste 0.15% verschil te bekomen.. 1.67% Ging voor mij wat logischer geweest zijn.
Nu dan heb ik maar naar een ander kantoor gegaan omdat ik dacht Ik heb gewoon een dom finiaal van KBC.
Alle papieren getekend om zeker geen klant meer te zijn in het huidig finiaal en overgezet te worden.
Daar dan de leningen besproken.
Ze konden wel aan het tarief van Belfius (1.55%) Maar qua verzekeringen gingen ze de prijs dan wat omhoog moeten doen
alsook verzekeringen van auto's en bedrijfsverzekeringen...
Voor mij is het een heel geheimzinnige bank die terplaatse tarieven uitvind.
Ik probeer het hier zo kort mogelijk te houden dus moet ik vele details weglaten,
maar voor mij is kbc zeker niet de bank waar ik mij ooit thuis zou voelen.
Fortis, Argenta vind ik in ons geval zeker aanraders.
Belfius, KBC Zeker minder.
In ons geval is nu toch wel Crelan de beste.
Hier ongeveer hetzelfde gevoel bij KBC: constant mij vanalles willen aansmeren. Dan bellen ze mij op met de mysterieuze melding "kunt ge eens naar het kantoor komen, wij moeten eens praten". En dan vraagt ge over wat het gaat en dan kunnen ze niks zeggen. Het gesprek begint dan met de vraag hoe het gaat en met de kinderen enz... en uiteindelijk komen ze dan weer met een nieuw product of spaarformule. De laatste keer dat dit gebeurde heb ik hen vlakaf gezegd dat ik voor dit soort onzin niet meer kom. Ik heb wel de indruk dat ze dit soort zaken MOETEN doen van bovenaf, want ze voelden zich er zeer ongemakkelijk bij.
Ik bekijk het simpel: ik heb een bank enkel nodig om mijn loon te laten aankomen, overschrijvingen te doen en geld af te halen. Sparen brengt toch niks meer op. Als ik dan na 20 jaar trouw klantzijn eens kom vragen voor betere leenvoorwaarden en ik men scheept mij gewoon af, tja, dan is het verhaaltje over.
Nu zou het inderdaad kunnen dat Crelan moeilijker dan andere banken doet over interne herfinancieringen, maar enerzijds zal ik enkel nog gaan herfinancieren in de toekomst als de tarieven tot ver onder het procent vallen (gebeurt volgens mij niet) en anderzijds: moest het toch gebeuren, zoek ik weer een andere bank.
Vroeger beschouwde ik mijn "huis"bank als een heilig huisje: de ouders waren al heel hun leven klant, en ik werd dat uiteindelijk ook. Nu beschouw ik het meer als "ik ben klant en ik betaal daarvoor (rente), dus als ik niet meer tevreden ben, ben ik weg". Wat maakt het mij uit welke naam op mijn bankkaart en afschriften staat...
P.S.: Ondertussen ook een berekening gehad van alle verzekeringen (brand, 2x auto, vespa, familiale) en ik kwam met Fidea voor dezelfde voorwaarden uit op een besparing van 283 (!) euro.
Ik bekijk het simpel: ik heb een bank enkel nodig om mijn loon te laten aankomen, overschrijvingen te doen en geld af te halen. Sparen brengt toch niks meer op. Als ik dan na 20 jaar trouw klantzijn eens kom vragen voor betere leenvoorwaarden en ik men scheept mij gewoon af, tja, dan is het verhaaltje over.
Nu zou het inderdaad kunnen dat Crelan moeilijker dan andere banken doet over interne herfinancieringen, maar enerzijds zal ik enkel nog gaan herfinancieren in de toekomst als de tarieven tot ver onder het procent vallen (gebeurt volgens mij niet) en anderzijds: moest het toch gebeuren, zoek ik weer een andere bank.
Vroeger beschouwde ik mijn "huis"bank als een heilig huisje: de ouders waren al heel hun leven klant, en ik werd dat uiteindelijk ook. Nu beschouw ik het meer als "ik ben klant en ik betaal daarvoor (rente), dus als ik niet meer tevreden ben, ben ik weg". Wat maakt het mij uit welke naam op mijn bankkaart en afschriften staat...
P.S.: Ondertussen ook een berekening gehad van alle verzekeringen (brand, 2x auto, vespa, familiale) en ik kwam met Fidea voor dezelfde voorwaarden uit op een besparing van 283 (!) euro.
-
- Newbie
- Contacteer:
Hallo,
Allemaal bedankt voor de reacties m.b.t. Crelan en andere banken.
Ik heb de voorstellen van KBC teruggekregen en waren ook ondermaats.
Op het moment dat we bij hen in gesprek zijn gegaan hebben we onze laagste rentes vermeld. Zij zijn juist 0,02% onder beide rentes (20j en 25j) uitgekomen.
20j: 1,67%
25j: 2,07%
Ik heb naar BNP gebeld om te melden dat ik niet tevreden was over hun rentes en heb de rentes van Crelan aangehaald als de laagste rentes. Ze bevestigden dat zij het agressiefste zijn en ze niet wisten of ze deze konden waarmaken. Ze gingen contact met het hoofdkantoor opnemen en gingen mij dinsdag laten weten wat er uit de bus zou vallen. Eventueel zouden ze voorstellen op papier moeten hebben, maar dat wist hij nog niet zeker. Vorige week donderdag moest BNP die nog zeker hebben. Ik denk dat ze een beetje natheid voelden en goed genoeg weten dat ik over correcte rentes spreek.
Nadien ook nog een half uurtje met crelan gebeld en heeft mij toch een beter gevoel bij hen gegeven. Ze zijn heel transparant, nogmaals gevraagd voor een berekening van de SSV. Ik vermelde dat AXA een deel goedkoper was en ze zeiden meteen dat ze hiervoor ook een exceptie zouden kunnen aanvragen. Voor mij en mijn vriendin zou het dan op 25j (265.000 euro lening) uitkomen op 5400 (ipv 5800). Andere banken zitten op 3.300 euro per persoon. Hier hebben we wel geen tarief samen aangevraagd, dus kan nog niet echt vergeleken worden.
Ik had ook aangehaald dat er op internet ontevreden klanten waren m.b.t. herzieningen. Hij zei dat er inderdaad vorig jaar heel veel mensen ontevreden zijn weggegaan omdat dit moeilijk te verkrijgen was. Dit had blijkbaar met de hoofdzetel te maken, want de zelfstandige kantoren waren voorstander om te herzien. Ik kon er niet volledig aan uit, want de uitleg was niet 100% duidelijk. Maar hij wist mij wel te vertellen dat er nu ook mensen aan het terugkomen zijn die vorig jaar naar KBC/BNP zijn gegaan. En zoals reeds aangehaald: Ik vermoed dat er met deze rentevoeten niet veel te herzien valt de komende jaren
Ik moet zeggen: Als de andere banken niet onder de rentes van crelan gaan volgende week, dan ga ik vermoedelijk ook bij hen tekenen. Ik vroeg naar het termijn dat ze een lening rond zouden kunnen krijgen. In 40% van de gevallen zou dit op 2 uur zijn en anders 2 weken. De filiaalhouder vermoedde dat dit te maken zou kunnen hebben de leeftijd. Jongere mensen zouden bijna altijd op 2u alles rond hebben.. Vandaag hebben ze opnieuw 6 mensen aan hun krediet geholpen en ze behandelen ook veel herzieningen nu. Ik geef het maar even mee voor de twijfelaars.
Voordeel van Crelan tov KBC/BNP is dat het geen grootbank is en ze werken met zelfstandige makelaars die in het dorp ook nog altijd over straat willen lopen
Ze blijven het aanspreekpunt en zijn geen jonge medewerkers die promotie willen maken. Allemaal zeer goed te verstaan en logisch, maar dit zorgt ervoor dat je nooit 1 aanspreekpunt zult hebben.
Je betaalt idd wel 30 euro beheerskosten voor de maatschappelijke aandelen (fidelio), maar kunt deze terugkrijgen gezien je 0,05 euro verdient aan elke overschrijving. Je krijgt hiervoor ook gratis rekeningen.. BNP rekent geld aan voor rekeningen dus is eigenlijk hetzelfde.. Als je echt echt gratis wilt, moet je argenta kiezen..
Laat de goede/slechte reacties ivm crelan maar komen!!
Allemaal bedankt voor de reacties m.b.t. Crelan en andere banken.
Ik heb de voorstellen van KBC teruggekregen en waren ook ondermaats.
Op het moment dat we bij hen in gesprek zijn gegaan hebben we onze laagste rentes vermeld. Zij zijn juist 0,02% onder beide rentes (20j en 25j) uitgekomen.
Ik heb naar BNP gebeld om te melden dat ik niet tevreden was over hun rentes en heb de rentes van Crelan aangehaald als de laagste rentes. Ze bevestigden dat zij het agressiefste zijn en ze niet wisten of ze deze konden waarmaken. Ze gingen contact met het hoofdkantoor opnemen en gingen mij dinsdag laten weten wat er uit de bus zou vallen. Eventueel zouden ze voorstellen op papier moeten hebben, maar dat wist hij nog niet zeker. Vorige week donderdag moest BNP die nog zeker hebben. Ik denk dat ze een beetje natheid voelden en goed genoeg weten dat ik over correcte rentes spreek.
Nadien ook nog een half uurtje met crelan gebeld en heeft mij toch een beter gevoel bij hen gegeven. Ze zijn heel transparant, nogmaals gevraagd voor een berekening van de SSV. Ik vermelde dat AXA een deel goedkoper was en ze zeiden meteen dat ze hiervoor ook een exceptie zouden kunnen aanvragen. Voor mij en mijn vriendin zou het dan op 25j (265.000 euro lening) uitkomen op 5400 (ipv 5800). Andere banken zitten op 3.300 euro per persoon. Hier hebben we wel geen tarief samen aangevraagd, dus kan nog niet echt vergeleken worden.
Ik had ook aangehaald dat er op internet ontevreden klanten waren m.b.t. herzieningen. Hij zei dat er inderdaad vorig jaar heel veel mensen ontevreden zijn weggegaan omdat dit moeilijk te verkrijgen was. Dit had blijkbaar met de hoofdzetel te maken, want de zelfstandige kantoren waren voorstander om te herzien. Ik kon er niet volledig aan uit, want de uitleg was niet 100% duidelijk. Maar hij wist mij wel te vertellen dat er nu ook mensen aan het terugkomen zijn die vorig jaar naar KBC/BNP zijn gegaan. En zoals reeds aangehaald: Ik vermoed dat er met deze rentevoeten niet veel te herzien valt de komende jaren

Ik moet zeggen: Als de andere banken niet onder de rentes van crelan gaan volgende week, dan ga ik vermoedelijk ook bij hen tekenen. Ik vroeg naar het termijn dat ze een lening rond zouden kunnen krijgen. In 40% van de gevallen zou dit op 2 uur zijn en anders 2 weken. De filiaalhouder vermoedde dat dit te maken zou kunnen hebben de leeftijd. Jongere mensen zouden bijna altijd op 2u alles rond hebben.. Vandaag hebben ze opnieuw 6 mensen aan hun krediet geholpen en ze behandelen ook veel herzieningen nu. Ik geef het maar even mee voor de twijfelaars.
Voordeel van Crelan tov KBC/BNP is dat het geen grootbank is en ze werken met zelfstandige makelaars die in het dorp ook nog altijd over straat willen lopen

Je betaalt idd wel 30 euro beheerskosten voor de maatschappelijke aandelen (fidelio), maar kunt deze terugkrijgen gezien je 0,05 euro verdient aan elke overschrijving. Je krijgt hiervoor ook gratis rekeningen.. BNP rekent geld aan voor rekeningen dus is eigenlijk hetzelfde.. Als je echt echt gratis wilt, moet je argenta kiezen..
Laat de goede/slechte reacties ivm crelan maar komen!!

Hey!Svence schreef:Hallo,
Voor mij en mijn vriendin zou het dan op 25j (265.000 euro lening) uitkomen op 5400 (ipv 5800). Andere banken zitten op 3.300 euro per persoon. Hier hebben we wel geen tarief samen aangevraagd, dus kan nog niet echt vergeleken worden.
Voordeel van Crelan tov KBC/BNP is dat het geen grootbank is en ze werken met zelfstandige makelaars die in het dorp ook nog altijd over straat willen lopenZe blijven het aanspreekpunt en zijn geen jonge medewerkers die promotie willen maken. Allemaal zeer goed te verstaan en logisch, maar dit zorgt ervoor dat je nooit 1 aanspreekpunt zult hebben.
Wij hebben net officieel getekend bij de crelan

Tarieven bleven voor ons hangen op een 1.59%
Niet het laagste dat ik hier al gezien heb maar wel een goed tarief.
Ik ben er min of meer van overtuigd dat BNP niet lager zal kunnen gaan.
Bij ons hebben ze dit ook zo proberen te doen, maar is hun niet gelukt..
hopelijk hebben jullie meer geluk!
Voor mij maakt het eigenlijk niet uit of het een groot of een kleinbank is.
zolang ze maar goeie kortingen geven en geen verborgen addertjes onder het gras is het voor mij allemaal goed!
Vriendin heeft omlangs een lening afgesloten voor haar auto bij Beobank, gewoon omdat het goedkoop was

mocht dit nu KBC geweest zijn gingen we naar daar.
Heb je ook al gevraagd voor een brandverzekering te vergelijken? Zoniet zeker doen!
Bij ons scheelde dit toch heel wat! Wij lenen wel maar voor 534 euro/maand dus dat verschil voelen wij wss beter dan jullie.
Maar punt blijft 20 euro is 20 euro per maand

Schuld saldo verzekering is wel een groot verschil bij jullie vind ik.
Mocht ik jullie eens zijn ik zou nog eens proberen naar een ander filiaal te gaan van crelan.
In ons geval scheelde dit toch redelijk

Ik weet nog niet of ik ga instappen in het fidelio gedoe.. Ik vind het weer iets hebben van een verplichting.
De iRekening zoals iemand boven mij aanhaalde lijkt mij veel interessanter. Of zie ik dit mis?