Ervaringen met Amazon.it ?
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Amazon.it ?
Nog een andere om prijzen tussen Amazon-sites te vergelijken: https://www.heidoc.net/amazon/amazon_gl ... .php?asin=
Bestel zelf meestal op .fr en .de, soms ook co.uk, .it, .es, .com en .ca... Nooit echte problemen.
Wat wel meer en meer voorvalt de laatste tijd: bestelling op .de omdat het goedkoper is dan op .fr, maar product wordt uit Frankrijk verzonden; of product besteld op .fr (gratis vanaf 25€) en verzending vanuit .uk (waar je altijd verzendkosten moet betalen als je rechtsteeks op .uk besteld)... logica is soms ver te zoeken.
Bestel zelf meestal op .fr en .de, soms ook co.uk, .it, .es, .com en .ca... Nooit echte problemen.
Wat wel meer en meer voorvalt de laatste tijd: bestelling op .de omdat het goedkoper is dan op .fr, maar product wordt uit Frankrijk verzonden; of product besteld op .fr (gratis vanaf 25€) en verzending vanuit .uk (waar je altijd verzendkosten moet betalen als je rechtsteeks op .uk besteld)... logica is soms ver te zoeken.
Ervaringen met Amazon.it zullen weinig waard zijn wanneer het item aangeboden wordt door een partner, aangezien je dan bij die partner moet zijn voor eventuele problemen of after sale service...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vooral items verkocht door Amazon zelf zijn de moeite. Al was het maar voor de customer service. De Belgische winkelier verbleekt al zodra je iets zou willen terugbrengen of problemen worden weggelachen. Bij Amazon niet. Ik maak bewust de keuze daarom om niet bij Belgen te kopen bij keuze tussen kopen in be of online buitenland. Retail is zo dood als een pier in belgie.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Bol is ook soms interessant en voor sommige dingen en op bepaalde momenten goedkoper dan Amazon, met als bonus levering de volgende dag met een betrouwbare dienst (postnl).woodpeckerbird schreef: ↑4 maart 2019, 12:10 Ik maak bewust de keuze daarom om niet bij Belgen te kopen bij keuze tussen kopen in be of online buitenland.
Vind ik eigenlijk het grootste nadeel van Amazon, je weet nooit door welke dienst je zal geleverd worden voordat je bestelling onderweg is (bpost, dpd, gls,...).
Wanneer je louter elektronica vergelijkt vind ik Coolblue beter dan Bol, maar Bol levert via postnl en Coolblue via bpost. Nog nooit problemen gehad met postnl (op tijd, vriendelijk), bpost (soms humeurig, soms dagen te laat bij 24hrs levering en ook al eens pakje verloren gegaan), maar de klantendienst van coolblue lost dat heel snel op (probeer maar eens bpost te bereiken). Ik ben blij dat bpost postnl niet overgenomen heeft, want daar zou je als klant niet beter van geworden zijn. Jammer, dat bpost een zo slecht gerund bedrijf is, want onze postbode is wel een vriendelijke kerel.
De meeste boeken koop ik via bookdepository, maar vroeger kocht ik ook wel eens via amazon.co.uk. Amazon.fr is echter goedkoper dan amazon.co.uk voor engelstalige boeken. De prijs kan omgerekend hetzelfde zijn, maar amazon.co.uk komen er nog vervoerskosten bij, terwijl bij amazon.fr je voor boeken een korting krijgt die hoger is dan de vervoerskosten, waardoor de uiteindelijke prijs lager ligt.
Van een kennis gehoord dat je voor elektronica zoals computeronderdelen bij amazon.de moet zijn, maar heb dat nog niet uitgetest.
Van een kennis gehoord dat je voor elektronica zoals computeronderdelen bij amazon.de moet zijn, maar heb dat nog niet uitgetest.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Even terugkoppelen. Ik heb uiteindelijk het artikel niet besteld bij Amazon.it wegens 'slecht gevoel' en 'slechte reviews op diverse fora'. Ik had diverse Belgische, Nederlandse en Duitse sites aangeschreven en een Nederlandse site kon het artikel toch nog bemachtigen en ik heb het daar dan ook besteld aan een prijs die eigenlijk vergelijkbaar was dan bij Amazon.it.
Al bij al héél tevreden en een positieve review op de Nederlandse site geplaatst. Levering via DPD was op zijn DPD's. Bellen en voor de deur terugvinden, dit terwijl het toch wel een artikel was met enige waarde.
Al bij al héél tevreden en een positieve review op de Nederlandse site geplaatst. Levering via DPD was op zijn DPD's. Bellen en voor de deur terugvinden, dit terwijl het toch wel een artikel was met enige waarde.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!