Ervaringen met Scarlet
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Scarlet
Hallo,
ik heb hier ook een vraagje i.v.m Scarlet.
Momenteel klant bij Telenet voor mijn gsm abonnement :King 15.
Maar mijn verbruik is laag:
+/- 90 min bellen , 120 smsjes en 300 MB data / maand.
Dus ik overweeg om over te stappen naar Scarlet: scarlet postpaid red 8€.
Maar in het verleden had ik ergens gelezen dat er met Scarlet problemen zijn met de internetbanken.
Dat men bij Scarlet geen smsje kan ontvangen van die banken om bank verrichtingen uit te voeren,
ook geen sms bij betaling met een visakaart.
Ik ben nl. klant bij PSA, NIBC en Moneyou. Dus ik moet wel deze sms-codes kunnen ontvangen.
Heeft hier iemand als Scarletklant ervaring mee.
Mvg,
Maar in het verleden had ik ergens gelezen dat er met Scarlet problemen zijn met de internetbanken.
Dat men bij Scarlet geen smsje kan ontvangen van die banken om bank verrichtingen uit te voeren,
Ik ben nl. klant bij PSA, NIBC en Moneyou. Dus ik moet wel deze sms-codes kunnen ontvangen.
Mvg,
Beste Spin-man,
Bij NIBC is dat geen probleem. PSA en Moneyou , dat weet ik niet.
Mvg,
Jamesken.
Bij NIBC is dat geen probleem. PSA en Moneyou , dat weet ik niet.
Mvg,
Jamesken.
Moneyou ook geen probleem
Ervaringen met Scarlet?
Ik heb gemerkt dat men regelmatig mensen opbelt om over te stappen naar Scarlet Trio: u gaat 408 euro per jaar uitsparen, mijn schoonfamilie was overtuigd, met dat bedrag kan je al eens iets doen. Tot ik op de site van Scarlet meer info zocht over de verbinding: "spijtig genoeg is scarlet niet beschikbaar op dit adres".
Dat gezegd tegen medewerker van Scarlet, die kon dat niet geloven, zocht het zelf op en kwam tot dezelfde conclusie en zei toen: hoeveel betaalt u voor uw gsm abonnement...
Het lijkt me de basis dat je eerst kijkt of je een dienst kunt aanbieden voor je die tracht aan de man te brengen, men zou je een contract laten tekenen voor 0,0 ontvangst.
Ik heb gemerkt dat men regelmatig mensen opbelt om over te stappen naar Scarlet Trio: u gaat 408 euro per jaar uitsparen, mijn schoonfamilie was overtuigd, met dat bedrag kan je al eens iets doen. Tot ik op de site van Scarlet meer info zocht over de verbinding: "spijtig genoeg is scarlet niet beschikbaar op dit adres".
Dat gezegd tegen medewerker van Scarlet, die kon dat niet geloven, zocht het zelf op en kwam tot dezelfde conclusie en zei toen: hoeveel betaalt u voor uw gsm abonnement...
Het lijkt me de basis dat je eerst kijkt of je een dienst kunt aanbieden voor je die tracht aan de man te brengen, men zou je een contract laten tekenen voor 0,0 ontvangst.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
inderdaad scarlet is maar 'beperkt' verkrijgbaar. Heb begrepen dat dit te maken heeft met het aantal abonnementen die ze van Proximus mogen aan de man brengen
Met Scarlet kan je ook geen smsticket voor De Lijn bestellen, maar dat is wel op te lossen met een app en is dan nog €0,15 goedkoper.spiderman63 schreef:Hallo,
Mvg,
Voor HD heb je 5mbps en Uhd 25 mbps nodig.Is dat Full HD of 4K?
En haal je dat effectief? Het is niet omdat ze zeggen 50 Mbps dat je effectief die snelheid haalt. Zeker als er op de achtergrond nog iemand aan het streamen is, lijkt me dat soms wel eens een probleem met 4K.vygore schreef:Voor HD heb je 5mbps en Uhd 25 mbps nodig.Is dat Full HD of 4K?
Welke app ? Die van De Lijn zelf ? Kan het opzoeken maar ben lui vandaag :-)Inversor schreef: Met Scarlet kan je ook geen smsticket voor De Lijn bestellen, maar dat is wel op te lossen met een app en is dan nog €0,15 goedkoper.
Edit : toch opgezocht .. Nieuw systeem (M-Ticket), zie website De Lijn.
Heeft iemand anders nog ervaringen met Scarlet mobile en eventuele nadelen ? Is er full roaming met Scarlet en werkt die echt ? Vroeger was bv Prox prepaid onbruikbaar buiten Europa.
Sorry hoor man, maar dat is een broodje-aap verhaal !freetotax2005 schreef:inderdaad scarlet is maar 'beperkt' verkrijgbaar. Heb begrepen dat dit te maken heeft met het aantal abonnementen die ze van Proximus mogen aan de man brengen
Wel is het zo dat niet iedereen aansluitbaar is op VDSL in Belgie. Er zijn nog plaatsen of woningen waar dat niet kan.
Voor het tragere, normale internet maakt Scarlet nog gebruik van ADSL2+.
Theoretisch moet je weten dat de afstand tot de telefooncentrale in relatie tot de maximum downloadsnelheid is :
<0,7 km 24 Mbps
<1,2 km 22 Mbps
<1,6 km 20 Mbps
<1,9 km 20 Mbps
<2,1 km 16 Mbps
<2,3 km 14 Mbps
<2,5 km 12 Mbps
<2,7 km 10 Mbps
<3,1 km 8 Mbps
<3,4 km 6 Mbps
<3,9 km 4 Mbps
<4,7 km 2 Mbps
<5,3 km 1 Mbps
Met andere woorden : al wie verder dan 3 km van de centrale woont kan zich beter volledig de moeite sparen.
Kan je ook een indicatie geven met welke downloadsnelheid dat ongeveer overeenkomt?
Want als je zelf de enige gebruiker in huis bent heb je toch ook niet de hoogste snelheden nodig?
Want als je zelf de enige gebruiker in huis bent heb je toch ook niet de hoogste snelheden nodig?
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Het gaat om een niet zo oude woning gelegen op een drukke steenweg, vol huizen, gelegen op minder dan 1km van het centrum van de (hoofd)gemeente. Ik weet dat de afstand tot de kerk geen rol speelt, maar vreemd dat er binnen de 3km geen telefooncentrale zou zijn.haelewyn schreef:Inversor schreef:
Sorry hoor man, maar dat is een broodje-aap verhaal !
Wel is het zo dat niet iedereen aansluitbaar is op VDSL in Belgie. Er zijn nog plaatsen of woningen waar dat niet kan.
Voor het tragere, normale internet maakt Scarlet nog gebruik van ADSL2+.
Theoretisch moet je weten dat de afstand tot de telefooncentrale in relatie tot de maximum downloadsnelheid is :
<0,7 km 24 Mbps
<1,2 km 22 Mbps
<1,6 km 20 Mbps
<1,9 km 20 Mbps
<2,1 km 16 Mbps
<2,3 km 14 Mbps
<2,5 km 12 Mbps
<2,7 km 10 Mbps
<3,1 km 8 Mbps
<3,4 km 6 Mbps
<3,9 km 4 Mbps
<4,7 km 2 Mbps
<5,3 km 1 Mbps
Met andere woorden : al wie verder dan 3 km van de centrale woont kan zich beter volledig de moeite sparen.
8 MegaBIT per seconde is ongeveer 1 MegaBYTE per seconde.reteiP schreef:Kan je ook een indicatie geven met welke downloadsnelheid dat ongeveer overeenkomt?
Maar in de praktijk heb je altijd wel nog ergens wat verlies, dus dat cijfer is maar theoretisch.
De uploadsnelheid is zelfs nog een pak minder bij ADSL2+. Die komt nooit boven de 3.5 Mbps, dus nooit boven de 0.45 MegaBYTE per seconde.
@Warren : ik geef je één van de mogelijke redenen waarom X of Y niet aansluitbaar KAN zijn. Wat het in dat preciese geval was kan ik uiteraard niet weten.
Ik weet eigenlijk ook niet met zekerheid wat men hier bedoelt met 'telefooncentrale' maar als dat bepaald woord gebruikt wordt, bedoelt men niet de verdeelkast op de straat ergens vlakbij maar wel een stapje hoger en verder dan dat.
Feit is en blijft : je was niet aansluitbaar. En dat kan niet anders dan de juiste informatie geweest zijn.
Als je meer wil weten : Kijk eens na of je aansluitbaar bent bij Proximus, daar heb je ook VDSL abonnementen. Als je met Prox niet aansluitbaar bent, ben je het ook niet met Scarlet.
Of probeer EDPnet met het goedkoopste internet. Die hebben ook ADSL2+.
Als Scarlet je niet kan aansluiten, technisch gezien, geldt dat ook voor EDPnet en vice versa.
-
- Newbie
- Contacteer:
Zijn er soms geen acties waar er bij Scarlet een gratis installatie kost wordt aangeboden of heb ik het verkeerd?
Welke invloed heeft Netflix op u abonnement bij Scarlet?
Zijn nu Proximus klant 55euro voor internet+tv
Welke invloed heeft Netflix op u abonnement bij Scarlet?
Zijn nu Proximus klant 55euro voor internet+tv
Moeder heeft reeds een half jaar Scarlet, en zeer tevreden van. Daarvoor Proximus en betaalde bijna het dubbele wanneer je alles optelde (kost zat voornamelijk bij vaste lijn + gsm). Zat ook nog op analoge TV bij Telenet, dus ook afgesloten vanaf dit jaar en omgezet naar digitaal.
Even gesproken met de technieker die langsgekomen is en die vertelde dat er geen verschil zit op het netwerk. Origineel werd het Scarlet netwerk artificieel trager gehouden door Proximus, maar die restrictie er nu ook al een tijdje af. Aangezien ze van Proximus kwam, is er eigenlijk letterlijk niet verandert. Een speedtest leverde exact hetzelfde resultaat op.
Even gesproken met de technieker die langsgekomen is en die vertelde dat er geen verschil zit op het netwerk. Origineel werd het Scarlet netwerk artificieel trager gehouden door Proximus, maar die restrictie er nu ook al een tijdje af. Aangezien ze van Proximus kwam, is er eigenlijk letterlijk niet verandert. Een speedtest leverde exact hetzelfde resultaat op.
Netflix werkt goed, ik heb Scarlet Trio en gebruik dat heel veel. Het quotum is 500 gb per maand. Ik kom met moeite aan 200 gb verbruik. Na 500 gb zetten ze je op 3Mbps down. Ook dan zal Netflix nog werken, wel iets minder in kwaliteit.Belgiumman18380 schreef: Welke invloed heeft Netflix op u abonnement bij Scarlet?
Dat zou dus geen enkel probleem mogen zijn.