etf in olie / gezondheidszorg aankopen?
TIP
Re: etf in olie / gezondheidszorg aankopen?
Je kan al meer informatie vinden via deze link: https://data.bloomberglp.com/indices/si ... Primer.pdf
Via Lynx kan dit niet aangekocht worden. Er kan niet gehandeld worden in Amerikaanse ETF's owv. Europese regelgeving???sprey78 schreef: ↑20 april 2020, 15:53 ETF in Olie
Ik heb vandaag CRUDP gekocht - ETF mbt WTI prijs - toen WTI 14$
Redenering : a/ WTI -20% en op laagste niveau in 21 jaar b/ WTI ipv Brent gezien de gap tussen de twee (Brent contargo en WTI Cushing vol) c/ productiebeperking OPEC+ vanaf mei
Uiteraard is er verlaagde vraag ivm covid19 en overaanbod, maar olieprijs zou op termijn toch weer moeten stijgen. Of wat gedaan met alle schalieolie bedrijven in US die rond 40$ produceren
Bij deze mijn eerste bijdrage op Spaargids
Heb ook een gokje gewaagd op de WTI voor 2% van mijn portefeuille via een double leveraged ETC aangekocht via Degiro (Wisdomtree WTI Crude Oil 2x Daily Lev). Buitenkansje in deze tijden. Wie weet hoe het afloopt 

Bedankt!patience schreef: ↑21 april 2020, 12:16 Je kan al meer informatie vinden via deze link: https://data.bloomberglp.com/indices/si ... Primer.pdf
Ik heb CRUDP toch kunnen vinden via Lynx. Wordt verhandeld op Euronext Paris - Stocks.Rune schreef: ↑21 april 2020, 13:14Via Lynx kan dit niet aangekocht worden. Er kan niet gehandeld worden in Amerikaanse ETF's owv. Europese regelgeving???sprey78 schreef: ↑20 april 2020, 15:53 ETF in Olie
Ik heb vandaag CRUDP gekocht - ETF mbt WTI prijs - toen WTI 14$
Redenering : a/ WTI -20% en op laagste niveau in 21 jaar b/ WTI ipv Brent gezien de gap tussen de twee (Brent contargo en WTI Cushing vol) c/ productiebeperking OPEC+ vanaf mei
Uiteraard is er verlaagde vraag ivm covid19 en overaanbod, maar olieprijs zou op termijn toch weer moeten stijgen. Of wat gedaan met alle schalieolie bedrijven in US die rond 40$ produceren
Bij deze mijn eerste bijdrage op Spaargids
WT WTI CRUDE OIL (CRUDP)
ISIN GB00B15KXV33
Bizar aangezien deze verhandeld wordt op de markt van Parijs.
Volgens volgend artikel https://www.lynx.be/service/handelen-in ... anse-etfs/
"Veel van deze niet-Europese ETF’s hebben een Europese variant. U dient dan op zoek te gaan naar een ETF met dezelfde naam noterend op de markt van Parijs, Amsterdam, Frankfurt, … "
Even ter info. De ETC (exchange traded contract = ETF maar dan voor commodities) gaat uit van de futures. Die staan momenteel op 22usd voor mei ongeveer. Als blijkt dat de olieprijzen ook verder dalen in mei, zullen de waardes van deze ETC ook dalen bijgevolg. Je koopt dus geen olie aan de prijzen van vandaag, maar je koopt futures (of een indx die belegt) in futures van volgende maand.
Al zitten we sinds vandaag in het contract van juni, right?
Ik ben van mening too big tot fail en te lang laag te blijven. Als de oliemarkten te gek doen nemen ze alles en iedereen mee in hun val.
Toch maar oppassen hé jongens met die leveraged oil ETFs bij deze wilde rit, want als de koers boven een bepaald percentage per dag daalt worden die afgesloten = trading suspended.... een double leveraged ETC aangekocht via Degiro (Wisdomtree WTI Crude Oil 2x Daily Lev). Buitenkansje in deze tijden. Wie weet hoe het afloopt
Dat is op 6 maart al gebeurd voor de 3x variant van deze ETF (ticker 3OIL).
Ik weet zelfs niet of je dan je geld op basis van de slotstand terugziet. Alvast niet tot de situatie is 'afgehandeld' en ook dat kan denk ik lang duren.
-
- Hero Member
- Contacteer:
World's Biggest Oil ETF Suspends Sales Of Creation Baskets: "This Shock Is Real... Be Very Careful Out There"
op ZeroHedge
Edit:
Laatste zin: Nomura notes that there is certainly a scenario where if June futures were to also go negative, then USO would be “lights out” as a partnership and could actually “owe” money.
Is het juridisch mogelijk dat je moet bijbetalen bovenop hetgeen je in een ETF steekt?
op ZeroHedge
Edit:
Laatste zin: Nomura notes that there is certainly a scenario where if June futures were to also go negative, then USO would be “lights out” as a partnership and could actually “owe” money.
Is het juridisch mogelijk dat je moet bijbetalen bovenop hetgeen je in een ETF steekt?
Bedankt voor de info! Misschien dat ik mijn positie inruil voor de enkelvoudige variant dan. Ik ben bekend met de double leverage ETF varianten op brede indexen, maar eigenlijk niet met de commodity versies. Had dit eigenlijk gedaan uit luiheid (kan deze niet kopen via lynx, enkel op degiro), maar ik zal wat shufflen in mijn port om over te stappen.Arkimedes schreef: ↑21 april 2020, 15:27Toch maar oppassen hé jongens met die leveraged oil ETFs bij deze wilde rit, want als de koers boven een bepaald percentage per dag daalt worden die afgesloten = trading suspended.... een double leveraged ETC aangekocht via Degiro (Wisdomtree WTI Crude Oil 2x Daily Lev). Buitenkansje in deze tijden. Wie weet hoe het afloopt
Dat is op 6 maart al gebeurd voor de 3x variant van deze ETF (ticker 3OIL).
Ik weet zelfs niet of je dan je geld op basis van de slotstand terugziet. Alvast niet tot de situatie is 'afgehandeld' en ook dat kan denk ik lang duren.
Worst case is dat het nog 0.00 waard is vermoed ik. Dat ze als ware failliet gaan eigenlijk. Niet?JanusBananus schreef: ↑21 april 2020, 15:36