etf in olie / gezondheidszorg aankopen?
TIP
Re: etf in olie / gezondheidszorg aankopen?
ETF in Olie
Ik heb vandaag CRUDP gekocht - ETF mbt WTI prijs - toen WTI 14$
Redenering : a/ WTI -20% en op laagste niveau in 21 jaar b/ WTI ipv Brent gezien de gap tussen de twee (Brent contargo en WTI Cushing vol) c/ productiebeperking OPEC+ vanaf mei
Uiteraard is er verlaagde vraag ivm covid19 en overaanbod, maar olieprijs zou op termijn toch weer moeten stijgen. Of wat gedaan met alle schalieolie bedrijven in US die rond 40$ produceren
Bij deze mijn eerste bijdrage op Spaargids
Redenering : a/ WTI -20% en op laagste niveau in 21 jaar b/ WTI ipv Brent gezien de gap tussen de twee (Brent contargo en WTI Cushing vol) c/ productiebeperking OPEC+ vanaf mei
Uiteraard is er verlaagde vraag ivm covid19 en overaanbod, maar olieprijs zou op termijn toch weer moeten stijgen. Of wat gedaan met alle schalieolie bedrijven in US die rond 40$ produceren
Holding / ETF / KeyPlan
Is inderdaad gecrasht, en zal wel eens terug naar boven gaan, maar futures voor mei staan nog een pak lager!
Via welke broker kan je dat kopen?
sprey78 schreef: ↑20 april 2020, 15:53 ETF in Olie
Ik heb een, weliswaar kleine, hoeveelheid "Lyxor STOXX Europe 600 Oil & Gas UCITS ETF - Acc". Via Degiro geen transactiekosten.
CRUDDDDP kan via Bolero.
Bedoelde je deze?
https://www.beursduivel.be/Beleggings ... e-Oil.aspx
Toevallig daarnet een order ingegeven op een nog iets lagere prijs (van 3pct).
Hoe komt het eigenlijk dat Shell en total zo stabiel blijven?
Ja WTI intussen al pak lager dan 14$ en futures mei dus ook lager.. Maar in de komende maanden zal het inderdaad wel terug eens naar boven gaan, Trump zorgt daar wel voor
Holding / ETF / KeyPlan
Er is enorm veel volume op die ETC momenteel.voodoo schreef: ↑20 april 2020, 17:00 https://www.beursduivel.be/Beleggingsfo ... e-Oil.aspx
Toevallig daarnet een order ingegeven op een nog iets lagere prijs (van 3pct).
Kan iemand mij helpen begrijpen aub hoe dit net werkt?
Het is een synthetische ETC. Uit het KID:
Als we aannemen dat het correct is dat de opslag overal ter wereld momenteel vol zit, en er pas in Juni product-beperkingen komen, wat gebeurt er dan met olie die in Mei geproduceerd wordt, en met de waarde van de ETC?The ETP is backed by swaps with Citigroup Global Markets Limited and
Merrill Lynch International. The payment obligations of the swap counterparties to the Issuer are protected by collateral held in a segregated
account at an independent custodian, The Bank of New York Mellon.

bestaan er nergens zoekfuncties daarvoor? Je moet precies telkens eerst klant zijn bij een broker vooraleer je kan zoeken in hun aanbod, dat kan toch niet de bedoeling zijn of zie ik iets over het hoofd

-
- Hero Member
- Contacteer:
Net ook gekocht aan € 2,524
Ik ook Janus, aan 2,53 inclusief kosten en taksen. Hoop dat ik binnenkort spijt heb dat ik niet het dubbele gekocht heb
Het geld wat ik niet aan de horeca, benzine en sociale leven besteed geraak ik wel kwijt. Lang leven het thuiswerken

Het geld wat ik niet aan de horeca, benzine en sociale leven besteed geraak ik wel kwijt. Lang leven het thuiswerken

-
- Hero Member
- Contacteer:
Idem en idem ...
Wel gezondigd tegen een van de basisregels want het is me niet 100% duidelijk of dat deze ETF de prijs van de WTI zelf volgt of de prijs van de futures. Ik zie nu dat dit om de futures zou gaan, maar ik weet niet of het mogelijk is de prijs van WTI zelf te volgen of dat dit altijd via futures gebeurt.
Ik was wel op de hoogte over het verschil tussen Brent en WTI, maar nog geen ervaring met trackers en had te weinig tijd om dat deze ochtend volledig uit te pluizen

Wel gezondigd tegen een van de basisregels want het is me niet 100% duidelijk of dat deze ETF de prijs van de WTI zelf volgt of de prijs van de futures. Ik zie nu dat dit om de futures zou gaan, maar ik weet niet of het mogelijk is de prijs van WTI zelf te volgen of dat dit altijd via futures gebeurt.
Ik was wel op de hoogte over het verschil tussen Brent en WTI, maar nog geen ervaring met trackers en had te weinig tijd om dat deze ochtend volledig uit te pluizen

Volgt de prijs van de BLOOMBERG WTI CRUDE OIL SUBINDEX
maar ik kan nergens vinden wat die index precies vertegenwoordigt?
maar ik kan nergens vinden wat die index precies vertegenwoordigt?