Ethias First - Brief uit Afrika?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Ethias First - Brief uit Afrika?
ik heb een first van na 09/2003, de 8 jaar zijn verstreken en vanaf 1 januari 2013 krijg ik dus 0%. M.a.w. ik moet zowieso afkopen en liefst zo snel mogelijk want als ik vandaag verkoop, krijg ik de intresten tot en met 31 december. Kk heb dat nog niet gedaan omdat ik twijfel om al dan niet in te schrijven in certiflex8.
Certiflex lijkt mij interessant om volgende redenen:1. geen instapkosten.
2. de taks wordt voor +/-50% terubetaald door ethias ( 50 EUR. per 10.000 EUR.)
3. certiflex bestaat pas sinds februari 2012 en heeft dus geen verplichtingen aan stortingen van 2011,2010,2009... waar anderen misschien verplicht zijn om 3 a 4% te garanderen.
Nadeel van certiflex is dan weer dat ze nog niets bewezen hebben. Geen flauw idee wat 2012 zou kunnen opbrengen.
ik twijfel dus nog...
Certiflex lijkt mij interessant om volgende redenen:1. geen instapkosten.
2. de taks wordt voor +/-50% terubetaald door ethias ( 50 EUR. per 10.000 EUR.)
3. certiflex bestaat pas sinds februari 2012 en heeft dus geen verplichtingen aan stortingen van 2011,2010,2009... waar anderen misschien verplicht zijn om 3 a 4% te garanderen.
Nadeel van certiflex is dan weer dat ze nog niets bewezen hebben. Geen flauw idee wat 2012 zou kunnen opbrengen.
ik twijfel dus nog...
opgelet je moet nog niet onmiddellijk opnemen. Het is best mogelijk dat je gemiddelde rendement voor 2013 nog hoger is dan 3%. Je kan dit best jaar per jaar bekijken en van zodra het gemiddelde jaar rendement lager wordt dan de marktrente opnemen.
Volgens Test-Aankoop :
http://www.test-aankoop.be/sparen-en-be ... 395793.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-Niet meer storten.
-Afsluiten?
-Advies :
-U hebt uw FIRST-rekening voor september 2003 geopend...
-U hebt uw contract afgesloten na september 2003...
http://www.test-aankoop.be/sparen-en-be ... 395793.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-Niet meer storten.
-Afsluiten?
-Advies :
-U hebt uw FIRST-rekening voor september 2003 geopend...
-U hebt uw contract afgesloten na september 2003...
Nu over het alternatief heb ik toch twee bedenkingen.
Credo Secure
Gratis via Rabobank, maar ze passen altijd de formule van de conjuncturele vergoeding toe. Zodat het op de moment dat U wil afhalen het flink kan tegenvallen.
Ook beschouwen ze elke storting als een nieuw contract over 8 jaar, volgens testaankoop, op een andere link.
Dus dan liever Certiflex8, want daar kan men om de acht jaar aan uw geld zonder de formule van de conjuncturele vergoeding.
Dat ze nog niks bewezen hebben, is waar, maar het wordt wel door Integrale beheerd. Die testaankoop dan wel aanraadt via de integrale 786. Die men evenwel niet meer kan starten.
Trouwens beter wachten met storten tot na Nieuwjaar, want dan weet ge meer van de resultaten van Certiflex8. Dan komt uw geld vrij in januari 2020, en is de winstdeelname van 2019 ook verworven.
Credo Secure
Gratis via Rabobank, maar ze passen altijd de formule van de conjuncturele vergoeding toe. Zodat het op de moment dat U wil afhalen het flink kan tegenvallen.
Ook beschouwen ze elke storting als een nieuw contract over 8 jaar, volgens testaankoop, op een andere link.
Dus dan liever Certiflex8, want daar kan men om de acht jaar aan uw geld zonder de formule van de conjuncturele vergoeding.
Dat ze nog niks bewezen hebben, is waar, maar het wordt wel door Integrale beheerd. Die testaankoop dan wel aanraadt via de integrale 786. Die men evenwel niet meer kan starten.
Trouwens beter wachten met storten tot na Nieuwjaar, want dan weet ge meer van de resultaten van Certiflex8. Dan komt uw geld vrij in januari 2020, en is de winstdeelname van 2019 ook verworven.