Euronav
TIP
-
anonymous9
Re: Euronav
1 miljard. B = billion.Piper schreef:Poldermol, wat zijn 1B schulden?Poldermol schreef:Tenzij het met 1B schulden gefinancierd wordt
Poldermol, de deal is wel van die omvang.Poldermol schreef:Piper schreef:
1 miljard. B = billion.
Nu afwachten hoe die deal gefinancierd zal worden, maar wellicht stapt één (of meerdere) professionele beleggers mee in het verhaal.
Overal lees ik wel positieve berichten over de deal. Ook ik ben positief over de deal.
-
anonymous9
Daarom dat ik het zeg, dat getalletje komt niet uit de lucht vallen
Ik denk dat Maersk een 20% belang zal krijgen in Euronav, en de rest uit debt en een nieuwe lading perpetual preferred convertibles.
De tijd:
Oliereder Euronav wil 350 miljoen dollar of 257 miljoen euro ophalen om de aankoop van
15 megatankers van Maersk te financieren. Die miljoenen zullen verstrekt worden door
institutionele investeerders, op de particuliere belegger wordt niet gerekend. De kleine
belegger ziet zo zijn belang met goed 40 procent verwateren.
Oliereder Euronav wil 350 miljoen dollar of 257 miljoen euro ophalen om de aankoop van
15 megatankers van Maersk te financieren. Die miljoenen zullen verstrekt worden door
institutionele investeerders, op de particuliere belegger wordt niet gerekend. De kleine
belegger ziet zo zijn belang met goed 40 procent verwateren.
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
hmmm....instapmoment....
Koers zal wellicht bij hervatting handel spectaculair stijgen.nicknamesucks schreef:hmmm....instapmoment....
14.03 uur: Beurswaakhond FSMA heeft zopas gemeld dat de handel in Euronav wordt hervat om 14.30 uur
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
Aan het orderboek te zien wel jaPiper schreef:Koers zal wellicht bij hervatting handel spectaculair stijgen.nicknamesucks schreef:hmmm....instapmoment....
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
+ 18-19 pct
wat nu ... verkopen?
Jhn, hebt u zelf Euronav in port?
Ik behoud zeker mijn positie.
Zelfs op basis van mijn berekening cashflow/koers was 10 euro mogelijk. Rekening houdend met de forse stijging van de tarieven over de laatste maanden en het nieuws van de deal kan daar mijn inziens nog een groot stuk bij.
Ook de notering die nog volgt op Amerika zal positief effect hebben.
Ik behoud zeker mijn positie.
Zelfs op basis van mijn berekening cashflow/koers was 10 euro mogelijk. Rekening houdend met de forse stijging van de tarieven over de laatste maanden en het nieuws van de deal kan daar mijn inziens nog een groot stuk bij.
Ook de notering die nog volgt op Amerika zal positief effect hebben.
yep, heb het in port.
net op tijd op de boot gesprongen ;-)
net op tijd op de boot gesprongen ;-)
Die institutionelen die er tegen 6,7eur per aandeel in komen. Mooi voor hun :p
Inderdaad Micha, rijk worden in no time!
Meer als 1.000.000 aandelen verhandeld, dat is 2% van het totaal
Meer als 1.000.000 aandelen verhandeld, dat is 2% van het totaal
Ben eens benieuwd hoe ver het zou zakken als, ik zeg wel als, ze door de 10 gaan.