Facturen energieleverancier
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Facturen energieleverancier
Ze willen ook niet écht dat je gaat vergelijken, natuurlijk. Als je dat doet heb je als klant de eerste stap naar een overstap al gezet.
Daarnaast kan het de meeste bedrijven geen bal schelen of de klant hun mailing effectief als 'persoonlijk' beschouwt. Een paar dagen geleden nog een e-mail van Collishop ontvangen met als titel "Hey %%FIRSTNNAME%%, dit zijn onze Wonen & Slapen Soldentips!"
Daarnaast kan het de meeste bedrijven geen bal schelen of de klant hun mailing effectief als 'persoonlijk' beschouwt. Een paar dagen geleden nog een e-mail van Collishop ontvangen met als titel "Hey %%FIRSTNNAME%%, dit zijn onze Wonen & Slapen Soldentips!"
Hier ook dezelfde mail ontvangen een maand ofzo geleden met mijn nieuwe Eneco tarieven.
De overgang naar Ecopower is reeds gestart. Zo'n zaken pik ik niet
De overgang naar Ecopower is reeds gestart. Zo'n zaken pik ik niet
2 jaar geleden had ik hen al eens gecontacteerd, en kreeg ik € 80 korting op m'n jaarfactuur, blijkbaar (maar dat was ik vergeten) gedurende 3 jaar:
Dus ik zal vanavond eens kijken waar die € 80 hen brengt in de "rangschikking".Eneco Reactie schreef: Naar aanleiding van ons telefonisch contact ontvang je deze e-mail.
Als trouwe klant willen we je graag belonen met een jaarlijkse korting van 80 euro op de Eneco energieprijs, en dat voor 3 jaar lang! Zoals telefonisch afgesproken, ontvang je deze korting vanaf je eerstvolgende jaarafrekening in september.
Je vindt de korting terug in het detail van de factuur onder ‘Jaarlijkse korting’. Hou er wel rekening mee dat deze pro rata wordt toegekend. Dat betekent dat we ze evenredig toekennen op basis van de verbruiksperiode op je factuur. Met andere woorden: je ontvangt de volledige korting als je 3 jaar klant bij ons blijft.
In de bijlage vind je de brochure over onze Comfort Bonus terug waar jij nu recht op blijft hebben door ingetekend te hebben op deze korting.
Ik wens je alvast een fijne avond toe.
Met vriendelijke groeten,
Valerie
Klantendienst Eneco
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Het kan altijd erger, ik krijg dagelijks een mail met een zware belediging:Oudere Jongere schreef: ↑28 juli 2019, 21:52 Daarnaast kan het de meeste bedrijven geen bal schelen of de klant hun mailing effectief als 'persoonlijk' beschouwt. Een paar dagen geleden nog een e-mail van Collishop ontvangen met als titel "Hey %%FIRSTNNAME%%, dit zijn onze Wonen & Slapen Soldentips!"![]()

Deze mail komt van Edenred, die bij ons instaat voor de maaltijdcheques. Qua klantenbinding kan dit tellen
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 29 juli 2019, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
anonymous
Klopt, ik was vorig jaar via een groepsaankoop overgeschakeld naar Electrabel. Bij afloop van het contract zou ik ook plots een pak duurder zitten. Zowel de tarieven als de vaste vergoeding waren fors duurder. Ik had een chat opgestart om van mijn neus te maken maar kreeg het gebruikelijke gewauwel dat ze toch nog de goedkoopste waren en blabla. Ik heb direct het nodige gedaan om over te schakelen. Electrabel heeft dan nog een paar keer proberen te bellen maar ik heb zelfs gewoon niet opgenomen.vortex schreef: ↑28 juli 2019, 15:27
Ja, zeker wie een contract met korting of groepsaankoop had komt het jaar daarop vaak in het duurste tarief terecht, ogen open houden en desnoods jaarlijks veranderen van leverancier. De prijzen hierboven zijn wel heel hoog, zelfs die van vorig jaar. Kijk ook eens naar de variabele tarieven, deze zijn nu laag (zomer) en het vast recht is in de meeste gevallen ook minder, bv Octa: dag en nacht aan c€3,81 en vast recht €10.
Overschakelen is poepsimpel dus desnoods doe ik het ook gewoon elk jaar.
Het is met al die dingen hetzelfde. Tegenwoordig zever met Telenet ook. Ben al klant van in hun begindagen, Eneco eigenlijk idem. Maar als er iets is, sta je achteraan. Tig keer met Telenet gechat (via Messenger) omdat we problemen hebben met de wifi sinds we 2 van HUN wifi-versterkers hebben. Altijd andere mensen die reageren op de chat, altijd "doe nog eens dit, maak eens een foto van dat" etc.
Vorige week was ik het zo beu, dat ik gereageerd heb dat ik NIET nog eens iets ging proberen, dat er maar iemand moest langskomen en dat ik NIET ging betalen. Antwoord via de chat: "kan je nog eens dit en dat"... Heb zelfs niet meer gereageerd. Verder elke mail die binnenkomt mensen terugmailen dat ze voortaan maar m'n GMail account gebruiken. Eens er op Telenet niks nuttigs meer binnenkomt is de stap om er weg te gaan nog wat kleiner. Rammelt met een ander z'n kl*ten.
Vorige week was ik het zo beu, dat ik gereageerd heb dat ik NIET nog eens iets ging proberen, dat er maar iemand moest langskomen en dat ik NIET ging betalen. Antwoord via de chat: "kan je nog eens dit en dat"... Heb zelfs niet meer gereageerd. Verder elke mail die binnenkomt mensen terugmailen dat ze voortaan maar m'n GMail account gebruiken. Eens er op Telenet niks nuttigs meer binnenkomt is de stap om er weg te gaan nog wat kleiner. Rammelt met een ander z'n kl*ten.
-
anonymous
Weet dat indien je telenet buiten gooit je nog 18 maanden kan gebruik maken van het telenet e-mail adres.
Ben je zeker dat er echt mensen achter de chat zitten ? Tegenwoordig zijn dat hoe langer hoe meer geautomatiseerde systemen.Fakkel schreef: ↑29 juli 2019, 09:38 Altijd andere mensen die reageren op de chat, altijd "doe nog eens dit, maak eens een foto van dat" etc.
Vorige week was ik het zo beu, dat ik gereageerd heb dat ik NIET nog eens iets ging proberen, dat er maar iemand moest langskomen en dat ik NIET ging betalen. Antwoord via de chat: "kan je nog eens dit en dat"... Heb zelfs niet meer gereageerd.
Een tijdje terug las ik dat zelfs banken, en als voorbeeld werd BNP aangehaald, dat volledig hebben geautomatiseerd. Als je chat met hen krijg je het gevoel (zelf geen klant, dus dit is wat ik gelezen heb) dat er een persoon achter zit, maar dat is niet meer het geval.
Ik kan me voorstellen dat dat bij energieleveranciers en telecomoperatoren ook het geval is.
Dat heeft Telenet ook, zo'n soort robotchat. Ben ik eens mee bezig geweest voor iets anders. Maar dit zijn echte mensen, inclusief echte mensen schrijffouten. Een robot gaat ook niet zo snel een foto interpreteren en zien dat de juiste lampjes branden etc. Maar dat maakt nog niet eens uit, feit is dat ze u aan het lijntje houden. 't Zal duren tot ik zeg "prima, sluit de boel maar af".
Soit. Zwaar off topic.
Aha. Ook handig om weten. Dan is het enige wat me nog tegenhoudt het feit dat het nu zomervakantie is en m'n kinders me vermoorden in m'n slaap als ik hen nu een paar dagen zonder wifi (of internet in het algemeen) zet. 't Is dat je zoveel problemen leest met al die overgangen of 't was allang geklonken.
-
anonymous
Het is dikwijls kiezen tussen de pest en de cholera. Overschakelen kan inderdaad resulteren in een paar dagen tv en internetdetox
. En als je geluk hebt draait alles van de eerste keer goed.
Ik ben ook al telenet klant van toen de dieren nog spraken. Ik heb er gelukkig nog geen problemen mee gehad. Ik heb een paar keer de klantendienst nodig gehad en werd correct en snel geholpen. Mijn modem en mijn digicorder zijn al eens naar de knoppen gegaan maar ik mocht direct een nieuwe gaan halen in de telenetwinkel.
Maar het is inderdaad erg frustrerend om van het kastje naar de muur gestuurd te worden en telkens je hele uitleg opnieuw te moeten doen aan telkens een ander persoon.
Ik ben ook al telenet klant van toen de dieren nog spraken. Ik heb er gelukkig nog geen problemen mee gehad. Ik heb een paar keer de klantendienst nodig gehad en werd correct en snel geholpen. Mijn modem en mijn digicorder zijn al eens naar de knoppen gegaan maar ik mocht direct een nieuwe gaan halen in de telenetwinkel.
Maar het is inderdaad erg frustrerend om van het kastje naar de muur gestuurd te worden en telkens je hele uitleg opnieuw te moeten doen aan telkens een ander persoon.
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
TIP: Je eigen domeinnaam met bijhorende email is echt niet duur of moeilijk. Met een euro of 10 per jaar ben je ervan af. Dat kan niemand je zomaar afpakken. Als je verhuist van internetleverancier, of als er ingebroken wordt in je email-account, of...
Weet ik. Deed vroeger wat webdesign (voor de voetbal). Bij Robohost zelfs 10 GB ruimte voor € 1.45 per maand. Maar op zich doet Gmail ook z'n werk, en 'k heb nog Yahoo ook. Ik weet het, allemaal Amerikaanse giganten die op den duur onze hele leven beheersen. Daarom was ik wel 'blij' met m'n telenetadresje, en gebruikte dit voor de meeste zakelijke dingen. Maar dan moeten ze niet elk jaar hun prijzen drastisch verhogen én lagere service bieden natuurlijk.fropskottel schreef: ↑29 juli 2019, 13:32 TIP: Je eigen domeinnaam met bijhorende email is echt niet duur of moeilijk. Met een euro of 10 per jaar ben je ervan af. Dat kan niemand je zomaar afpakken. Als je verhuist van internetleverancier, of als er ingebroken wordt in je email-account, of...
Back on topic. 24u na het verzenden van de mail nog geen reactie. Het zal druk zijn met al die mensen die protesteren. 
Update Eneco: 48u en dus 2 volle werkdagen na m'n mail, nog geen enkele reactie.
Op 't gemakje eens rondkijken... Ander en beter. Enfin. Even goed is goed genoeg. Als 't maar een pak goedkoper is.
Op 't gemakje eens rondkijken... Ander en beter. Enfin. Even goed is goed genoeg. Als 't maar een pak goedkoper is.