FAGRON Obligatie
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
anonymous9
Re: FAGRON Obligatie
Dat is dan weer een goed punt! Is dat voor of na speculatietaks? 
Re: FAGRON Obligatie
We zitten hier bij de obligaties, hé Poldermol. 
-
anonymous9
Re: FAGRON Obligatie
Nenee, uw 10% op drie maanden in andere investeringen, daar doelde ik op 
Re: FAGRON Obligatie
Heb mijn laatste aandelen in december buiten gegooid. Zit nu voor 70% in private leningen, 15% obligaties en nog wat cash. Geen last van speculatietaksen hier.
Zal de volgende dagen de videofoon goed in het oog houden. Maar ik reken er op dat ze de kleine man in de straat met rust laten.
Zal de volgende dagen de videofoon goed in het oog houden. Maar ik reken er op dat ze de kleine man in de straat met rust laten.
Re: FAGRON Obligatie
hier was geld te verdienen:

-
anonymous9
Re: FAGRON Obligatie
Vandaar het Seeking Alpha artikel dat aanbeval om te kopen op 85 
Re: FAGRON Obligatie
je zal maar verkocht hebben, dat is nog veel erger 
Re: FAGRON Obligatie
Jhn, dat heb ik gelukkig niet gedaan!
Re: FAGRON Obligatie
Obli staat nu dicht bij de 100. Waarom is iedereen er nu ineens zo gerust in. Er zijn heel wat voorwaarden en eisen van diegene die kapitaal willen injecteren.
-
anonymous9
Re: FAGRON Obligatie
Die voorwaarden vallen heel goed mee, en daarenboven is er nu voor het eerst een 'plan'.
Re: FAGRON Obligatie
De uitgifte van die 2017 obli is 225 miljoen. Is het plan om nu 220 miljoen op te halen dan niet wat weinig?
En heeft Fagron eigenlijk nu al het geld om op 2 juli die 4,75% intrest te kunnen uitbetalen of moeten ze dat ook nog ophalen? En wat als ze dan niet kunnen? Kunnen ze een truuk gebruiken om die intrest een keer niet te moeten betalen? Is het trouwens op 2 juli dat de obli ex-dividend gaat of is dan de uitbetaling?
En heeft Fagron eigenlijk nu al het geld om op 2 juli die 4,75% intrest te kunnen uitbetalen of moeten ze dat ook nog ophalen? En wat als ze dan niet kunnen? Kunnen ze een truuk gebruiken om die intrest een keer niet te moeten betalen? Is het trouwens op 2 juli dat de obli ex-dividend gaat of is dan de uitbetaling?
-
anonymous9
Re: FAGRON Obligatie
De interestkost is geen 10M EUR, dus ja, ze zullen er nog op overschot hebben.
Re: FAGRON Obligatie
Een betaling overslaan kan enkel indien je bescherming tegen schuldeisers hebt gevraagd.
of bij een een schuldherschikking met akkoord van de obligatie houders.
Als een gekwantificeerde meerderheid van de obligatiehouders akkoord is met een "haircut" is dat een mogelijkheid.
Daar wordt tot vandaag niet over gesproken bij Fagron.
Mei2016 zullen ze hun verplichtingen wel kunnen nakomen.
Tegen Mei2017 moet er zeker iets gebeuren. Op eigen kracht gaan ze die obligatie niet kunnen terugbetalen.
of bij een een schuldherschikking met akkoord van de obligatie houders.
Als een gekwantificeerde meerderheid van de obligatiehouders akkoord is met een "haircut" is dat een mogelijkheid.
Daar wordt tot vandaag niet over gesproken bij Fagron.
Mei2016 zullen ze hun verplichtingen wel kunnen nakomen.
Tegen Mei2017 moet er zeker iets gebeuren. Op eigen kracht gaan ze die obligatie niet kunnen terugbetalen.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Re: FAGRON Obligatie
Voor de obligatie houders : http://seekingalpha.com/article/3960269 ... &dr=1#alt3" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: FAGRON Obligatie
Als die koers te hoog zou blijven en Waterland en co zouden afhaken, denken jullie dat die integrale 220M ophalen bij bestaande aandeelhouders problemen kan geven en bijgevolg het bedrijf en diens obligatie in de problemen kan komen. Hoe zien jullie dat verder verlopen. Zit nog steeds met enkele Juli 2017 oblis van Fagron.De Tijd:
Fagron heeft 'last' van koersherstel
De koers van Fagron is de voorbije weken wat hersteld. En dat is eigenlijk geen goed nieuws voor de aandeelhouders. Want over de voorbije 30 kalenderdagen beloopt de gemiddelde slotkoers nu 5,67 euro. En dat is meer dan de fractiewaarde van 5,50 euro die de maximumprijs is waartegen Waterland, Filip Balcaen en Marc Coucke 131 miljoen willen toestoppen.
Met andere woorden: als de koers tussen nu een de buitengewone aandeelhoudersvergadering van 4 mei niet terugvalt, dan zal de integrale 220 miljoen die Fagron wil ophalen om zijn balans te versterken van de bestaande aandeelhouders moeten komen. En dan is de verwatering gelet op de huidige beurswaarde (183 miljoen) enorm.

