Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Fagron

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
669 berichten
  • Pagina 31 van 45
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • …
  • 45
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
anonymous9

Re: Fagron

  • Citeer

Bericht door anonymous9 » 30 november 2015, 15:09

Maarten schreef:Wel zotjes dat er vlot gehandeld werd boven de 30 en zelfs 40 euro. en er nu koersen zijn van minder dan 11 euro.
Maar als er nu echt een kapitaalsverhoging moet komen is dit wel bijzonder amateuristisch, dan hadden ze het voortschrijdend inzicht moeten gehad hebben om dit een jaar geleden te doen aan een koers van meer dan 30 euro.
Inderdaad, een cap raise van 3M aandelen op 40 ging 120M opgebracht hebben voor minder dan 10% verwatering. Duidelijk een managementsfout, ze WISTEN dat ze tegen het randje aanleunden mbt schuldratio's
Omhoog

Gebruikersavatar
gpv1
VIP member
VIP member
Berichten: 3047
Lid geworden op: 21 aug 2007
Beste antwoorden: 1
Contacteer:
Contacteer gpv1
Verstuur privébericht

Re: Fagron

  • Citeer

Bericht door gpv1 » 30 november 2015, 15:24

Enkele citaten van Ger van Jeveren, volgens De Tijd vandaag:

11 augustus 2014:
"Ons grootste obstakel? Te weinig tijd. We zullen altijd in de kijker lopen van private equity en spelers in de farmasector. Dat is normaal als je bedrijf sterke cashflows draait en je de schulden onder controle hebt. Ja, er wordt regelmatig op de deur geklopt."

4 november 2014:
"We hebben alles onder controle in de VS. We hebben altijd onze beloftes waargemaakt. We zijn daar trots op en en gaan dat blijven doen. 10 procent organische groei en 26 procent marge (ebitda) is onze target. En het zal niet lager zijn."

februari/maart 2015:
"We hebben ons kapitaal nog nooit verhoogd. En we zijn niet voornemens om dat in 2015 te doen, tenzij een heel uitgelezen opportuniteit opduikt."

4 augustus 2015:
"In onze business verandert er altijd iets. Daar moeten we mee omgaan. We zijn er klaar voor."

4 augustus 2015:
"We vinden het niet erg om tegen die schulddrempel aan te schuren. We zeilen scherp aan de wind. Dat hebben we altijd al gedaan. We zijn ambitieus. We draaien aanzienlijke cashflows en een potentiële markt van miljarden dollar ligt op ons te wachten. We zullen overnames blijven doen."

18 augustus 2015:
"Ik lees ook de analistenrapporten waarin gezegd wordt dat het een duidelijk signaal zou zijn als de CEO aandelen koopt. Wel, dan doe ik dat."

18 augustus 2015:
"De omstandigheden op de Amerikaanse markt zijn veranderd. Maar als marktleider moeten we in staat zijn daarmee om te gaan en dat te counteren. Daar zijn we dag en nacht mee bezig."
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Momenteel: 100% cash
Omhoog

Gebruikersavatar
molenveld
VIP member
VIP member
Berichten: 1027
Lid geworden op: 30 nov 2013
Contacteer:
Contacteer molenveld
Verstuur privébericht

Re: Fagron

  • Citeer

Bericht door molenveld » 30 november 2015, 15:30

Persbericht:
Fagron reageert op berichten in de pers van maandag 30 november 2015

In een aantal kranten werd op maandag 30 november 2015 bericht dat de overnamegesprekken waarover Fagron op 2 en 9 oktober 2015 heeft gecommuniceerd, beëindigd zouden zijn. Fagron deelt vandaag mee dat deze gesprekken niet beëindigd zijn, maar een moeizaam verloop kennen met op heden weinig visibiliteit op een bindend bod.

Fagron verwijst tevens naar de eerder gecommuniceerde update van haar vooruitzichten voor 2015 en de impact daarvan op haar financiering. Fagron is in dit kader gesprekken aangegaan met haar financieringsbanken en deze gesprekken zijn op dit moment gaande. Een versterking van het eigen vermogen via een publieke of private kapitaalverhoging wordt hierbij niet uitgesloten. Zodra één van voornoemde pistes zich concretiseert of zich verdere ontwikkelingen voordoen, zal Fagron hierover opnieuw berichten in overeenstemming met haar wettelijke verplichtingen.
Weinig hoopgevend...
Omhoog

anonymous9

Re: Fagron

  • Citeer

Bericht door anonymous9 » 30 november 2015, 15:37

De enige correcte manier is een publieke kapitaalverhoging (eventueel in combinatie met privaat). Moest Fagron nu 125M ophalen zonder de huidige aandeelhouders deelnamerecht te geven, dan zou het hek helemaal van de dam zijn!
Omhoog

Gebruikersavatar
gpv1
VIP member
VIP member
Berichten: 3047
Lid geworden op: 21 aug 2007
Beste antwoorden: 1
Contacteer:
Contacteer gpv1
Verstuur privébericht

Re: Fagron

  • Citeer

Bericht door gpv1 » 30 november 2015, 15:38

Ben aangenaam verrast dat ze vandaag toch nog met een pb komen. Het bericht doet uitschijnen dat er nooit bindende biedingen zijn ingediend op 28 oktober. Sommigen zullen het pb als positief zien, anderen als negatief. Benieuwd hoe de koers gaat reageren.
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Momenteel: 100% cash
Omhoog

Gebruikersavatar
jens_dev
VIP member
VIP member
Berichten: 3391
Lid geworden op: 31 jan 2012
Contacteer:
Contacteer jens_dev
Verstuur privébericht

Re: Fagron

  • Citeer

Bericht door jens_dev » 30 november 2015, 15:53

Er is geen bod. Een kapitaalverhoging wordt bestudeerd. Ik zie niet veel positiefs. Afgezien van een transparantiemelding is dit trouwens de eerste keer in bijna 2 maanden dat ze communiceren, met alles wat er gebeurd is.

@Polder: regels voor private plaatsingen zijn strikt, om de gewone aandeelhouders te beschermen. Bedrag dat Fagron nodig heeft is te groot t.o.v. hun beurskap. Ook strenge regels qua prijs, zoals De Tijd schrijft: "Die [plaatsing] moet gebeuren tegen de gemiddelde beurskoers van de jongste 30 dagen en die ligt op dit ogenblik met bijna 19 euro onrealistisch hoog."
Omhoog

Gebruikersavatar
omega6
VIP member
VIP member
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 okt 2015
Contacteer:
Contacteer omega6
Verstuur privébericht

Re: Fagron

  • Citeer

Bericht door omega6 » 1 december 2015, 20:44

Vandaag opnieuw -13% naar amper €8,70. Wat kan het bedrijf volgens jullie nog doen om de koers van het aandeel terug te doen stijgen. Een kapitaalsverhoging zal uiteraard het aandeel nog meer doen dalen tenzij dit al verrekend is. Zien jullie nog koerspotentieel of is dit een zinkend schip?
Omhoog

Gebruikersavatar
Nete
Hero Member
Hero Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 24 jan 2008
Contacteer:
Contacteer Nete
Verstuur privébericht

Re: Fagron

  • Citeer

Bericht door Nete » 2 december 2015, 00:21

Zou de "analist" van KBC securities nog rustig slapen na zijn recente aanbeveling om het aandeel te behouden ?
Omhoog

the_bishop
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 453
Lid geworden op: 12 jan 2014
Contacteer:
Contacteer the_bishop
Verstuur privébericht

Re: Fagron

  • Citeer

Bericht door the_bishop » 2 december 2015, 00:58

Nete schreef:Zou de "analist" van KBC securities nog rustig slapen na zijn recente aanbeveling om het aandeel te behouden ?
Je bedoelt "biotech expert" Jan De Kerpel ?
De "expert" die in het verleden Tigenix heeft aangeraden te kopen en waar nu geen euro meer van overschiet ?
De man die Thrombogenics zat aan te prijzen met koersdoelen van boven 50 net voor het in elkaar stortte tot nu nog 3 euro ?

Die slaapt altijd rustig want die is al jaren doodmoe van altijd achter te feiten aan te hollen.
Omhoog

paljas
Full Member
Full Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 11 jun 2015
Contacteer:
Contacteer paljas
Verstuur privébericht

Re: Fagron

  • Citeer

Bericht door paljas » 2 december 2015, 09:09

Ach, er zijn maar weinig goeie analisten.
De echte goeie analisten geven niet zomaar publiek de info weg, maar verkopen die aan de grote jongens. ;)

Mss kan De Kerpel ook goeie analyses maken, maar die blijven binnen bij KBC en worden niet zomaar met het publiek gedeeld.
Omhoog

Investor86
Full Member
Full Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 nov 2013
Contacteer:
Contacteer Investor86
Verstuur privébericht

Re: Fagron

  • Citeer

Bericht door Investor86 » 4 december 2015, 19:48

Vandaag rustig dagje voor Fagron (mag ook wel eens). Ik heb de mijne nog altijd. Het hele debacle heeft een effect van -1,5% gehad op mijn portefeuille. Zal wel zien wat er van komt. (we spreken over minder dan €1000 inleg).
Omhoog

Gebruikersavatar
gpv1
VIP member
VIP member
Berichten: 3047
Lid geworden op: 21 aug 2007
Beste antwoorden: 1
Contacteer:
Contacteer gpv1
Verstuur privébericht

Re: Fagron

  • Citeer

Bericht door gpv1 » 5 december 2015, 15:04

Bain Capital en Cinven hadden blijkbaar een bod voorbereid maar uiteindelijk afgeblazen, volgens advocatenkantoor NautaDutilh (stond al op 20 of 24 november op hun website):
http://www.nautadutilh.com/PageFiles/35 ... elgium.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

"Bain Capital and Cinven made an expected but ultimately abandoned bid for Fagron (previously Arseus), a global market leader in pharmaceutical compounding and speciality pharma."
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Momenteel: 100% cash
Omhoog

Gebruikersavatar
gpv1
VIP member
VIP member
Berichten: 3047
Lid geworden op: 21 aug 2007
Beste antwoorden: 1
Contacteer:
Contacteer gpv1
Verstuur privébericht

Re: Fagron

  • Citeer

Bericht door gpv1 » 7 december 2015, 11:35

Blijft maar omlaag gaan... -6% weeral.
Nooit gedacht dat het zo erg kon worden. Verwatering door kapitaalsverhoging zal gigantisch zijn.
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Momenteel: 100% cash
Omhoog

Gebruikersavatar
optibear
VIP member
VIP member
Berichten: 4166
Lid geworden op: 16 feb 2010
Contacteer:
Contacteer optibear
Verstuur privébericht

Re: Fagron

  • Citeer

Bericht door optibear » 7 december 2015, 11:46

Ik vind dat de markt in een overdrive is geraakt qua pessimisme maar voor de rest deel ik gvp zijn kijk.
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. ;)
Omhoog

Gebruikersavatar
vortex
VIP member
VIP member
Berichten: 4139
Lid geworden op: 08 dec 2013
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

Re: Fagron

  • Citeer

Bericht door vortex » 7 december 2015, 11:59

Och, misschien duikt er alsnog een overnemer op, de condities (prijs) zijn nu totaal anders dan een maand geleden terwijl het bedrijf op zich nog steeds hetzelfde is.
Omhoog

Gesloten
  • Afdrukweergave

669 berichten
  • Pagina 31 van 45
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • …
  • 45
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy