First Invest 0%
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Re: First Invest 0%
Die 5% is een conjuncturele vergoeding die je moet betalen bij uitstap wanneer de DJ Eurostoxx 50 12,5% lager staat dan het jaar ervoor.TNI schreef: Beste
Kan iemand mij zeggen waar die extra boete van 5% op slaat en hoelang deze aangerekend zal worden?
Ik overweeg om mijn geld weg te halen hoewel ik dan minder heb als wat ik er destijds ingestoken heb.
Dank bij voorbaat
Als ik u was zou ik nog 1 jaar wachten.
De kans dat die index in januari 2010 nog eens 12,5% lager staat dan in januari
2009 is klein.
Dus als je uw kapitaal nog 1 jaar laat staan, heb je al zeker 5% op uw kapitaal + een eventuele bonus.
Ik wacht ook op dat moment.
-
Guest
Bedankt voor uw snelle reactie.
Mijn vriendin en ik zitten met bouwplannen, alvast de aankoop van een grond, dus een jaar mijn geld laten staan is geen optie vrees ik.
Mocht het binnen enkele maanden terug stijgen kon ik het nog overwegen.
Afhalen dus
Mijn vriendin en ik zitten met bouwplannen, alvast de aankoop van een grond, dus een jaar mijn geld laten staan is geen optie vrees ik.
Mocht het binnen enkele maanden terug stijgen kon ik het nog overwegen.
Afhalen dus
-
mpeeters007
- Sr. Member

Niet echt verstandig om een lange termijn tak-21 product te kopen als je dringend het geld nodig hebt

Nogmaals, Ethias First is geen spaarboekje maar een verzekeringsproduct met een perspectief van 8 jaar of langer!
Nogmaals, Ethias First is geen spaarboekje maar een verzekeringsproduct met een perspectief van 8 jaar of langer!
-
Guest
@mpeeters007
Begin 2007 was er nog lang geen sprake van bouwplannen en mits de markt niet zou kelderen zat ik na afhouding van de RV nog beter als met een gewoon spaarboekje.
Begin 2007 was er nog lang geen sprake van bouwplannen en mits de markt niet zou kelderen zat ik na afhouding van de RV nog beter als met een gewoon spaarboekje.
-
mpeeters007
- Sr. Member

Ok maar als je ergens al een idee had om ooit (binnen de 8 jaar) een bouwgrond te kopen en te gaan bouwen dan open je beter geen tak21-product. Voor mezelf is het een spaarpotje dat ik opzij staan heb en waar ik niet aankom (tijdsperspectief voor mij > 10 jaar). Zeker niet omdat ik nog bij de goede was (minimum gegarandeerde opbrengst van 3,75% en dit is netto omdat de looptijd > 8 jaar is). 
En zoals je zelf aangeeft, je vergelijkt met een spaarrekening maar aan dat geld kan je steeds aan en bij een tak21-product moet je in prinicpe voor de lange termijn gaan want anders word je bestraft met RV en andere kosten/boetes.
Wat ik wel kan verstaan is dat er ongenoegen is over de bijkomende kosten die er bijgekomen zijn (die 5% conjuncturele vergoeding).
En zoals je zelf aangeeft, je vergelijkt met een spaarrekening maar aan dat geld kan je steeds aan en bij een tak21-product moet je in prinicpe voor de lange termijn gaan want anders word je bestraft met RV en andere kosten/boetes.
Wat ik wel kan verstaan is dat er ongenoegen is over de bijkomende kosten die er bijgekomen zijn (die 5% conjuncturele vergoeding).
Of iemand nu wél of niet beslist om zijn lange-termijninvestering vervroegd op te zeggen is een persoonlijke keuze.
Niemand hoeft zich daarover te verantwoorden.
Iedereen die al genoeg levenservaring heeft opgedaan, weet dat er zich in het leven (zeer) onverwachtse wendingen kunnen voordoen.
Dus beoordeel TNI niet als zou hij "niet echt verstandig" gehandeld hebben.
Iedereen die al genoeg levenservaring heeft opgedaan, weet dat er zich in het leven (zeer) onverwachtse wendingen kunnen voordoen.
Dus beoordeel TNI niet als zou hij "niet echt verstandig" gehandeld hebben.
En inderdaad is het zo "als we alles op voorhand wisten, had er nu NIEMAND geld verloren, zou er NOOIT een "verkeerde" keuze gemaakt worden in het leven en zou alles lopen zoals we wensten...maar dat zou toch ook saai worden denk ik.
On topic : ik lees op het forum dat er heel veel te doen is omwille van First (Invest) en andere beleggingsproducten die nu amper rente geven. Uiteraard is dit voor niemand leuk, iedereen ziet immers veel liever zijn zuurverdiende centjes groeien, maar ik ben ervan overtuigd dat we toch rekening gaan moeten houden met een periode van 2 jaar voor alles (hopelijk) terug "genormaliseerd" zal zijn. Mijn tip naar allen die risico schuwen : kies zoveel mogelijk "producten" met gewaarborgde rente (bv BKCP Expansion tot eind januari vrij van kosten en 3,75% gegarandeerd gedurende 8 jr) en de anderen die al eens graag een risico nemen : stap geleidelijk in een beursfonds (geen te grote bedragen) of obligatiefonds.
Veel succes aan allen met jullie "beleggingsplannen" !
On topic : ik lees op het forum dat er heel veel te doen is omwille van First (Invest) en andere beleggingsproducten die nu amper rente geven. Uiteraard is dit voor niemand leuk, iedereen ziet immers veel liever zijn zuurverdiende centjes groeien, maar ik ben ervan overtuigd dat we toch rekening gaan moeten houden met een periode van 2 jaar voor alles (hopelijk) terug "genormaliseerd" zal zijn. Mijn tip naar allen die risico schuwen : kies zoveel mogelijk "producten" met gewaarborgde rente (bv BKCP Expansion tot eind januari vrij van kosten en 3,75% gegarandeerd gedurende 8 jr) en de anderen die al eens graag een risico nemen : stap geleidelijk in een beursfonds (geen te grote bedragen) of obligatiefonds.
Veel succes aan allen met jullie "beleggingsplannen" !
-
mpeeters007
- Sr. Member

Iedereen doet met zijn geld en zijn beleggingen wat hij wil. Voor mijn part moet niemand zich daarvoor verantwoorden. Als morgen iemand met zijn centen grote risico's wil pakken door te beleggen in pakweg Latijns-Amerikaandse munten. Het zij zo!louise schreef: Of iemand nu wél of niet beslist om zijn lange-termijninvestering vervroegd op te zeggen is een persoonlijke keuze.
Dus beoordeel TNI niet als zou hij "niet echt verstandig" gehandeld hebben.![]()
Indien iemand op een forum zoals dit de mening van anderen vraagt, dan moet men ook maar kunnen verdragen dat er kritische opmerkingen worden geformuleerd (binnen de grenzen van het welvoegelijke natuurlijk).
1) Een vraag aan dezen die hun geld wél weghaalden bij Ethias (FIRST Invest of FIRST Rekening) :
Hebben jullie je geld al teruggestort gekregen van Ethias ?
Zo ja : hoelang hebben jullie er moeten op wachten ?
Mijn beide rekeningen staan in "My Ethias" aangeduid als "geannuleerd" en ik kan er dus niet meer in.
Maar ik heb mijn geld nog niet teruggekregen.
Ik heb nochtans mijn Rabobank rekening opgegeven om op over te schrijven en bij Rabo wordt nooit gefoefeld met valutadata.
2) Een vraag aan de Moderator : kan ik mijn stem op deze Poll nog wijzigen, indien ik intussen van gedacht veranderd ben ?
Mijn beide rekeningen staan in "My Ethias" aangeduid als "geannuleerd" en ik kan er dus niet meer in.
Ik heb nochtans mijn Rabobank rekening opgegeven om op over te schrijven en bij Rabo wordt nooit gefoefeld met valutadata.
2) Een vraag aan de Moderator : kan ik mijn stem op deze Poll nog wijzigen, indien ik intussen van gedacht veranderd ben ?
-
t417919
Kan het niet zijn dat ethias je geld nog niet stort, omdat de bonus (ook al is die 0%) nog niet goed gekeurd is door hun algemene vergadering?
Ik zou eens bellen naar ethias om het te vragen?
Ik zou eens bellen naar ethias om het te vragen?
Ik heb na de on-line opdracht, de officiële documenten "Opdracht tot afkoop, geldend als kwijting" van hen per post ontvangen en heb deze dezelfde dag nog teruggestuurd, ondertekend en vergezeld van een recto-verso kopie van mijn ID + adresgegevens op document van de gemeente.
Alles netjes zoals door hen gevraagd.
Op deze documenten staat de tekst "Na ontvangst van dit document.................zal het netto bedrag van xxxx,xx EUR gestort worden op bankrekening nr 844-xxxxxxx-xx".
Alles netjes zoals door hen gevraagd.
Op deze documenten staat de tekst "Na ontvangst van dit document.................zal het netto bedrag van xxxx,xx EUR gestort worden op bankrekening nr 844-xxxxxxx-xx".
- centenkliever
- Hero Member

- Contacteer:
1) document First Invest, verstuurd 16 januari met aanhangsels. Polis is geannuleerd maar geld is nog nergens te bespeuren. Een beetje vreemd, want ik had mijn zichtrekeningnr bij Ethias Bank opgegeven in de hoop er snel te kunnen over beschikken. Niet dus....louise schreef: 1) Een vraag aan dezen die hun geld wél weghaalden bij Ethias (FIRST Invest of FIRST Rekening) :
2) Eens gestemd, blijft gestemd.
Daar ik nog steeds niets ontvangen heb van Ethias en gezien er hier een 10-tal mensen in de POLLlouise schreef: Een vraag aan dezen die hun geld wél weghaalden bij Ethias (FIRST Invest of FIRST Rekening) :
een ja-stem uitbrachten, herhaal ik mijn vraag :
Zijn er hier nog mensen die hun geld nog niet terugkregen ?
Vandaag ontving ik een brief van Ethias, gedateerd op 19/01/09, ivm mijn FIRST Invest met de volgende tekst :
"Het netto bedrag van xxxx,xx EUR zal binnenkort gestort worden op bankrekening nr 844-xxxxxxx-xx."
Over mijn FIRST Rekening spreken ze niet meer, alhoewel al het nodige voor beide rekeningen tegelijk gedaan werd.
- centenkliever
- Hero Member

- Contacteer:
eindelijk geboekt op zichtrekening Ethias Bank valutadatum 21 januari.
Papieren verstuurd 16 januari.
Was een reis van 50 km afstand met een tijdsduur van 16 tot 21 januari.
-
mpeeters007
- Sr. Member

Niet overdrijven, he! Er is een weekend tussen (za 17 en zo 18 januari) en als alles via de post werd verstuurd mag je daarvoor ook al minstens 1 dag aanrekenen. Misschien ook nog gepruts met valutadatum bij de bank waar het geld terecht komt.centenkliever schreef: eindelijk geboekt op zichtrekening Ethias Bank valutadatum 21 januari.
Zodus, al bij al vind ik het nog vrij snel afgehandeld!