Flossbach Simulator
TIP
Re: Flossbach Simulator
Misschien heb ik het niet duidelijk genoeg beschreven.
- Vanaf begin tot eind 2017 : alleen aankopen .In totaal 46 deelbewijzen aangekocht gespreid over 20 transacties.
- Van 1 jan 2018 tot eind 2019. In 2018 : 10 deelbewijzen aangekocht gespreid over 11 transacties. In 2019 : 27,5 deelbewijzen verkocht gespreid over 2 transacties.
- In 2020 : 22,5 deelbewijzen aangekocht gespreid over 2 transacties.
- Vanaf begin tot eind 2017 : alleen aankopen .In totaal 46 deelbewijzen aangekocht gespreid over 20 transacties.
- Van 1 jan 2018 tot eind 2019. In 2018 : 10 deelbewijzen aangekocht gespreid over 11 transacties. In 2019 : 27,5 deelbewijzen verkocht gespreid over 2 transacties.
had nog nooit van "GBF" fondsen gehoord
Als je LU1716946634 (Flossbach von Storch III SICAV - Multiple Opportunities II Feeder R) neemt moet je niets aangeven. Is hetzelfde als de Multiple opportunities maar keert een peanuts bedrag uit elk jaar.
- hoeveel aandelen had je op 1/1/2020 - > invullenpep schreef: ↑4 juni 2021, 10:40 Misschien heb ik het niet duidelijk genoeg beschreven.
- elk van je aankopen in 2020 - > invullen
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
@B7. Dat klopt wat je zegt voor de 8 andere Flossbach fondsen in de simulator.
Het fonds in kwestie is : Multiple Opportunities II RT , LU1038809395.
Voor dit fonds vraagt de simulator (fiscus) een opsplitsing tussen deelbewijzen aangekocht vóór (before) 2018 (lijn 1) en deelbewijzen aangekocht in 2018 en 2019.(lijn 2).
Ik had dat trouwens ook al eens zo gedaan om te zien over hoeveel het ongeveer gaat.
Er zal waarschijnlijk niets anders opzitten dan die methode toe te passen denk ik.
Maar mijn oorspronkelijke vraag blijft nog: waarom vraagt de fiscus die opsplitsing voor dit ene fonds en niet voor die 8 andere ?
Alvast bedankt iedereen.
Het fonds in kwestie is : Multiple Opportunities II RT , LU1038809395.
Voor dit fonds vraagt de simulator (fiscus) een opsplitsing tussen deelbewijzen aangekocht vóór (before) 2018 (lijn 1) en deelbewijzen aangekocht in 2018 en 2019.(lijn 2).
Ik had dat trouwens ook al eens zo gedaan om te zien over hoeveel het ongeveer gaat.
Er zal waarschijnlijk niets anders opzitten dan die methode toe te passen denk ik.
Maar mijn oorspronkelijke vraag blijft nog: waarom vraagt de fiscus die opsplitsing voor dit ene fonds en niet voor die 8 andere ?
Alvast bedankt iedereen.
Is er nog een vraag?pep schreef: ↑4 juni 2021, 16:33 Voor dit fonds vraagt de simulator (fiscus) een opsplitsing tussen deelbewijzen aangekocht vóór (before) 2018 (lijn 1) en deelbewijzen aangekocht in 2018 en 2019.(lijn 2).
Die versie is een GBF en geen SICAV/BEVEK.
Deze laatsten zijn afzonderlijke bedrijven die zelf hun belastingen regelen.
De GBF is geen afzonderlijke wettelijke entiteit, en de belastingen voor jouw deelbewijzen moeten meegerekend worden in jouw belastingen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.