Fonds Voedings-grondstoffen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Fonds Voedings-grondstoffen
Ik vermoed dat er een beurscrash zit aan te komen. (opgepast, ik ben een leek, ik ken er niets van, ik lees alleen wat newsletters en blogs, en zit er waarschijnlijk helemaal naast)ann01 schreef: Binnenkort
Nu zijn er toch ook koopjes te doen ?
Was in de week nog op Kanaal Z dat van de 17 analisten er 16 voor 2010 een positief jaar zien.Lazy schreef:Ik vermoed dat er een beurscrash zit aan te komen. (opgepast, ik ben een leek, ik ken er niets van, ik lees alleen wat newsletters en blogs, en zit er waarschijnlijk helemaal naast)ann01 schreef: Binnenkort
Nu zijn er toch ook koopjes te doen ?
Maar zoals je ziet is elke dag dat je niet instapt er één teveel.
Bekijk aandelen zoals GBL, Nyrstar maar eens tegenover 1 januari.
Het lijkt me dat iedereen euforisch is en dan wordt het gevaarlijk.ann01 schreef:Was in de week nog op Kanaal Z dat van de 17 analisten er 16 voor 2010 een positief jaar zien.Lazy schreef:
Ik vermoed dat er een beurscrash zit aan te komen. (opgepast, ik ben een leek, ik ken er niets van, ik lees alleen wat newsletters en blogs, en zit er waarschijnlijk helemaal naast)
Ik ben tot nu toe niet ingestapt en heb misschien een geweldige kans gemist. Maar ik vertrouw het niet. Zowel beleggers als analysten zijn euforisch, de economische cijfers zijn slecht, China begint het warm te krijgen en verstrengt vereisten ivm bankreserves, de beurshausse steunt voor groot stuk op goedkoop geld afkomstig van de overheid dat weer zal verdwijnen, vrienden beginnen plots beurstips te geven, etc.
Wie instapt gebruikt misschien best stop loss orders.
Mijn idee, als je het nu niet vertrouwd blijf dan van de beurs.
Heb op het werk ook collega's die meestal kopen wanneer het te laat is.
Als bv Nyrstar 20 euro staat kopen ze het, wanneer het dan 5 euro staat willen ze er niet meer van weten.
Heb op het werk ook collega's die meestal kopen wanneer het te laat is.
Als bv Nyrstar 20 euro staat kopen ze het, wanneer het dan 5 euro staat willen ze er niet meer van weten.
Das het "leuke" aan een crash, bijna niemand ziet het aankomen ( pas daarna zag iedereen het ineens ) en dan is het te laat.Lazy schreef:Het lijkt me dat iedereen euforisch is en dan wordt het gevaarlijk.ann01 schreef:
Was in de week nog op Kanaal Z dat van de 17 analisten er 16 voor 2010 een positief jaar zien.
Ik ben tot nu toe niet ingestapt en heb misschien een geweldige kans gemist. Maar ik vertrouw het niet. Zowel beleggers als analysten zijn euforisch, de economische cijfers zijn slecht, China begint het warm te krijgen en verstrengt vereisten ivm bankreserves, de beurshausse steunt voor groot stuk op goedkoop geld afkomstig van de overheid dat weer zal verdwijnen, vrienden beginnen plots beurstips te geven, etc.
Wie instapt gebruikt misschien best stop loss orders.
Je had de koersdoelstellingen en waarderingen van onze Belgische analisten voor de vorige crash eens zien.
Die mannen zitten er meer naast dan iets anders.
Op dit moment is er zeker en vast veel geld te verdienen op de beurs, maar in principe is dat bijna altijd het geval. Maar er zijn nog zoveel onzekerheden in de markt die serieuze koersdalingen als gevolg kunnen hebben en een negatief punt is ook dat het euforisme de koersen al volledig heeft bepaald, één minder berichtje en het is direct prijs.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Daar heb je gelijk in en ik beken ook dat ik elke dag aan de startlijn sta om te verkopen als de bal begint te rollen.
Maar op deze moment komen de winsten vlotjes binnen.
Maar op deze moment komen de winsten vlotjes binnen.
Hopelijk voor jou, ben je dan nog op tijd.ann01 schreef: Daar heb je gelijk in en ik beken ook dat ik elke dag aan de startlijn sta om te verkopen als de bal begint te rollen.Maar op deze moment komen de winsten vlotjes binnen.
Heb jaren intensief op de beurs "gespeeld".
De eerste jaren, veel, heel veel geld gewonnen en daarna heel, heel veel geld verloren sinds 9/11 en de crash als gevolg. En al de perikelen daarna, met fortis als "mooie" afsluiter.
De eindrekening zal +/- neutraal zijn, maar moest ik het beginkapitaal gewoon op een spaarrekening gezet hebben, had ik nu een pak meer gehad.
Ik heb de voorbije jaren ook heel wat verloren maar vooral door domme dingen te doen(lees snel rijk worden).
En dan denk ik aan L&H en Option.
Mijn gouden regel nu is : koop zo goedkoop mogelijk aandelen van een goed bedrijf of holding.En dan denk ik vooral aan aandelen zoals Nyrstar, Umicore, GBl, Colruyt, Telenet en anderen.
Bedrijven die al lang bestaan en lang meedraaien aan de top.
En dan denk ik aan L&H en Option.
Mijn gouden regel nu is : koop zo goedkoop mogelijk aandelen van een goed bedrijf of holding.En dan denk ik vooral aan aandelen zoals Nyrstar, Umicore, GBl, Colruyt, Telenet en anderen.
Bedrijven die al lang bestaan en lang meedraaien aan de top.
Ik ga zeker nog op de beurs beleggen hoor, maar slechts met een deel van m'n spaarcenten. En vermoedelijk gespreid over verschillende soorten trackers (zo kan de teloorgang van één bedrijf of markt me niet veel schade berokkenen).
Dat alles nu weer goed gaat kan ik niet geloven. En er gebeuren rare dingen. Zonet dit nog gelezen: http://jessescrossroadscafe.blogspot.co ... uries.html
Dat alles nu weer goed gaat kan ik niet geloven. En er gebeuren rare dingen. Zonet dit nog gelezen: http://jessescrossroadscafe.blogspot.co ... uries.html
Laatst gewijzigd door Lazy op 14 januari 2010, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
[/quote]
De eerste jaren, veel, heel veel geld gewonnen en daarna heel, heel veel geld verloren sinds 9/11 en de crash als gevolg. En al de perikelen daarna, met fortis als "mooie" afsluiter.
De eindrekening zal +/- neutraal zijn, maar moest ik het beginkapitaal gewoon op een spaarrekening gezet hebben, had ik nu een pak meer gehad.
[/quote
Het is mijn overtuiging dat dit voor het overgrote deel van de beleggers zo is, waaronder ikzelf.
[/quote
Het is mijn overtuiging dat dit voor het overgrote deel van de beleggers zo is, waaronder ikzelf.
Heb jaren intensief op de beurs "gespeeld".Darts schreef:
[/quote
Het is mijn overtuiging dat dit voor het overgrote deel van de beleggers zo is, waaronder ikzelf. [/quote]
Toch niet, de meeste scheuren uiteindelijk hun broek ermee.
Wat kan er fout gaan om vandaag de Bel20 te kopen ?Toch niet, de meeste scheuren uiteindelijk hun broek ermee.
Bekijk dit eens over de volgende 5 a 10 jaren.
Heb dit ook net gelezen :Lazy schreef: Dat alles nu weer goed gaat kan ik niet geloven. En er gebeuren rare dingen. Zonet dit nog gelezen: http://jessescrossroadscafe.blogspot.co ... uries.html
Roubini is relatief optimistisch
Nouriel Roubini, een van de weinige economen die de kredietcrisis voorspelde, is relatief optimistisch voor de economie en de beurzen. In een interview met De Tijd voorspelt hij een vertraging van de economie in de tweede jaarhelft, maar geen recessie. Roubini kreeg de bijnaam Mr. Doom omdat hij jarenlang erg pessimistisch was.
Heb het toch niet over dit specifieke product gehad, al zou ik deze aan niemand aanraden, er zijn er vele andere met beter groeipotentieel.ann01 schreef:Wat kan er fout gaan om vandaag de Bel20 te kopen ?Toch niet, de meeste scheuren uiteindelijk hun broek ermee.
Bekijk dit eens over de volgende 5 a 10 jaren.
Ik bedoel maar dat de meeste mensen die ik dan hoor naar de beurs gaan om veel geld te verdienen maar zo is het helemaal niet.
Als je gemiddeld 5 a 10% haalt mag je al tevreden zijn.
Ook een grote fout is dat vele nieuwe beleggers op één jaar hun bedrag dat ze willen beleggen opkopen, wanneer er dan juist een crash komt zoals nu geweest is zit je voor jaren in het verlies of voor altijd.(Fortis, KBC,enz)
Als je gemiddeld 5 a 10% haalt mag je al tevreden zijn.
Ook een grote fout is dat vele nieuwe beleggers op één jaar hun bedrag dat ze willen beleggen opkopen, wanneer er dan juist een crash komt zoals nu geweest is zit je voor jaren in het verlies of voor altijd.(Fortis, KBC,enz)