Fonds voor vakantiegeld
TIP
Fonds voor vakantiegeld
Nu dat de meeste van ons hun vakantiegeld trekken of al getrokken hebben wil ik hier een nieuwe post plaatsen. Zet je vakantiegeld om in een fonds. Welk fonds op middellange of lange termijn is hiervoor aan te raden ? Alle sugesties zijn welkom.
Re: Fonds voor vakantiegeld
Voor mij is dat vrij eenvoudig. Vakantiegeld gaat integraal naar vakantie. Rijk worden zonder vakantie heeft voor mij geen zin, dus op tijd en stond moeten de centjes rollen. Dit gaat dus op de spaarrekening en tegen eind dit jaar lig ik daarvan te genieten op 1 of ander strand met een lekkere cocktail en een blik op de bikini-babes :-)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Groot gelijk Kartouch.
Vakantiegeld dient om van het leven te kunnen genieten.
(Hoeft niet noodzakelijk reizen te zijn; iedereen vult "genieten" in zoals hij/zij wil)
Beleggen doe je alleen met geld dat je op overschot hebt.
Op het einde neemt niemand de opbrengst van fondsen mee naar zijn graf, maar velen stellen in hun oude dag vast dat ze vergeten te leven zijn.
Vakantiegeld dient om van het leven te kunnen genieten.
(Hoeft niet noodzakelijk reizen te zijn; iedereen vult "genieten" in zoals hij/zij wil)
Beleggen doe je alleen met geld dat je op overschot hebt.
Op het einde neemt niemand de opbrengst van fondsen mee naar zijn graf, maar velen stellen in hun oude dag vast dat ze vergeten te leven zijn.
Bij ons werd een deel van ons vakantiegeld aan een "cultuur, natuur, zon, lekker eten-en-drinken" last-minute op een Grieks eiland besteed. (dus op korte termijnpeter schreef:Nu dat de meeste van ons hun vakantiegeld trekken of al getrokken hebben wil ik hier een nieuwe post plaatsen. Zet je vakantiegeld om in een fonds. Welk fonds op middellange of lange termijn is hiervoor aan te raden ? ...

We kunnen er nu weer tegenaan, en we houden nog genoeg over voor een nieuwe bestemming in de nazomer. (op middellange termijn

Voor tips voor fondsen zie welke-fondsen-kopen-t16923.html" onclick="window.open(this.href);return false;
@peter: ik begrijp je hoor. In deze tijden kan het geen kwaad extra inkomsten te sparen in plaats van uit te geven. Ik heb ook geen behoefte om reizen te maken.
@peter: ik begrijp je hoor. In deze tijden kan het geen kwaad extra inkomsten te sparen in plaats van uit te geven. Ik heb ook geen behoefte om reizen te maken.
2 jaar geleden men vakantiegeld integraal in aandelen Duvel Moortgat gestopt.
Geen spijt van
Geen spijt van

72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Mijn vakantiegeld heb ik integraal aan mijn vrouwtje geschonken als verjaardagskadootje. Ze kan er nog eens een nieuwe handtas mee kopen, van Chanel bvb 

Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Vermits ik geen vakantiegeld heb, wordt het voor haar niks.
Lachertje.
Lachertje.
Nu lig ik krom van het lachen ...
De enige gepensioneerde beambte die geen vakantiegeld ontvangt ... En nog wel een spaargidser.
Anderzijds ben ik niet onbekend met de toenmalige gewoonte van sommige beambten om hun vrouw niet alles te vertellen.

De enige gepensioneerde beambte die geen vakantiegeld ontvangt ... En nog wel een spaargidser.
Anderzijds ben ik niet onbekend met de toenmalige gewoonte van sommige beambten om hun vrouw niet alles te vertellen.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Vlo, leraars krijgen geen vakantiegeld hoor !vlo schreef:Nu lig ik krom van het lachen ...![]()
Ik bedoel leraars met pensioen.
Laatst gewijzigd door evita op 21 juni 2014, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, die worden gewoon doorbetaald voor 2-3 maanden afwezigheid 

De gepensioneerden in het onderwijs die MINDER dan 1603,38 euro ( in 2004 ) pensioen ontvangen, ontvangen WEL vakantiegeld.
Maar ja, een dergelijk Koninklijk Pensioen ontvangt natuurlijk 99,99999% van de leerkrachten (iets waar de bedienden en arbeiders enkel maar van kunnen dromen) Bijgevolg zijns er slechts tien gepensioneerden en één paardekop in het onderwijs die een vakantiegeld ontvangen
http://www.vsoa-onderwijs.be/old-site/p ... IEGELD.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ja, een dergelijk Koninklijk Pensioen ontvangt natuurlijk 99,99999% van de leerkrachten (iets waar de bedienden en arbeiders enkel maar van kunnen dromen) Bijgevolg zijns er slechts tien gepensioneerden en één paardekop in het onderwijs die een vakantiegeld ontvangen
http://www.vsoa-onderwijs.be/old-site/p ... IEGELD.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor die suggesties had ik al een apart draadje gestart dat ik hierboven al had vermeld. Dat weet je toch, vlo? Je hebt er zelf al in gepost.
Re: Bedrieglijke benaming van fondsen
Niet waar, vlo. De vlag dekt de lading. Het fonds belegt in landen in Zuid-Oost-Azië en enkel daarin. De fondsbeheerder is niet verplicht in alle landen in die regio te beleggen noch aan ieder land evenveel waarde toe te kennen. De 4 landen die 80% vertegenwoordigen hebben ongetwijfeld een groter economisch potentieel dan de andere landen die 20% vertegenwoordigen.vlo schreef:Dit fonds draagt de, voor mij althans, aantrekkelijke naam Fidelity F - SOUTH EAST ASIA - A DIS.
Wat blijkt nu echter? Waar men zou verwachten te kunnen uitgaan van landenvertegenwoordiging uit bedoelde regio zoals Thailand, Maleisie, Indonesie, Singapore en de Filippijnen, vindt men integendeel voornamelijk China, Zuid-Korea, Taiwan en Hongkong.
De 5 eerstgenoemde landen halen niet eens 20 % van het total, waar de 4 laatstgenoemde +- 80 % vertegenwoordigen.
De niet-oplettende intekenaar wordt hier m.i. doelbewust misleid.
-
- VIP member
- Contacteer:
Mijn vakantiegeld gaat naar mijn appartement
chance dat het nog in aanbouw is, anders had ik op de grond kunnen slapen
Die notaris en nutsvoorzieningen, pfff afzetters
Wie moet er nu betalen om klant te mogen zijn... aansluitingskosten van boven de 1000 euro, dat is toch niet meer normaal.

Die notaris en nutsvoorzieningen, pfff afzetters