Fondsen: is er een technisch analyst in de zaal?
TIP
Re: Fondsen: is er een technisch analyst in de zaal?
Ewel, neen, da's nu juist wat ik hierboven heb aangehaald (vb. als per 20 juli de RSI zegt dat er 19 van de 33 fondsen boven de verkoop drempel zitten, dan klopt dat niet met wat ik uit andere parameters afleid - hooguit is er eentje wat ik zou moeten buitengooien wegens tegenvallende resultaten) ... en vandaar dat ik meer wou te weten komen over nut en functie van de RSI indicator ... of eigenlijk moet ik RSI indicatoren zeggen, want de gewone en de smooth worden op totaal verschillende wijze berekend, en geven ook van elkaar verschillende resultaten.
ff off topicfradaems schreef: Ter info: mijn beleggingshorizon is 3 jaar...
als ik die fondsen bezie zitten er toch heel wat aandelen en emerging markets fondsen tussen.
Standaard beleggingshorizon is hier toch eerder 5-7 jaar.
Wat niet wil zeggen dat 3 jaar geen mooie winst kan opleveren, maar dit lijkt me toch wat te kort door de bocht.
Bedankt voor je bezorgdheid om mijn bochtenwerk ...
-
SilentSpring
- Newbie

- Contacteer:
Even een vraagje tussendoor: Ik heb sedert januari 2007 volgend fonds in m'n bezit: Dexia Sustainable Medium C kap. (ISIN: BE0159411405)
De bank heeft dan toen aan m'n ouders aangesmeerd die dat kochten voor mij.
Ik heb daar 600 stuks van, gekocht aan 5,51 en 2,5% instapkosten.
Nu, sedert aankoop heeft dat spel zowat altijd lager genoteerd dan de aankoopkoers en het blijft precies rond hetzelfde punt hangen.
Ik heb dat geld nu niet nodig maar o.a. gezien het sedert 2007 nog niks opbracht dacht ik eraan om het te verkopen want het lijkt me maar brol te zijn. Die 2,5% instapkosten verlies ik dan wel (komt op een 75 euro dacht ik), maar als het niet rendeert ben ik er ook niks mee. Dan staat het beter op een Plus Account bij Rabo waar ik toch nog iets van opbrengst heb.
Wat zouden jullie hiermee doen? Buitenkegelen met verlies van de kosten of nog wat bijhouden omdat het mogelijks nog zal stijgen?
De bank heeft dan toen aan m'n ouders aangesmeerd die dat kochten voor mij.
Ik heb daar 600 stuks van, gekocht aan 5,51 en 2,5% instapkosten.
Nu, sedert aankoop heeft dat spel zowat altijd lager genoteerd dan de aankoopkoers en het blijft precies rond hetzelfde punt hangen.
Ik heb dat geld nu niet nodig maar o.a. gezien het sedert 2007 nog niks opbracht dacht ik eraan om het te verkopen want het lijkt me maar brol te zijn. Die 2,5% instapkosten verlies ik dan wel (komt op een 75 euro dacht ik), maar als het niet rendeert ben ik er ook niks mee. Dan staat het beter op een Plus Account bij Rabo waar ik toch nog iets van opbrengst heb.
Wat zouden jullie hiermee doen? Buitenkegelen met verlies van de kosten of nog wat bijhouden omdat het mogelijks nog zal stijgen?
Ik vind dat je moeilijk kan zeggen dat het altijd rond hetzelfde punt blijft hangen:
http://www.finanzen.net/fonds/Dexia_Sus ... enchmark_0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finanzen.net/fonds/Dexia_Sus ... enchmark_0" onclick="window.open(this.href);return false;
-
SilentSpring
- Newbie

- Contacteer:
Welja, dat niet maar sedert januari 2007 neemt het een duik en het is pas nu dat het weer in de buurt komt van het niveau van januari 2007.Al Fonds schreef:Ik vind dat je moeilijk kan zeggen dat het altijd rond hetzelfde punt blijft hangen:
Had ik dat vb. al sedert 04-05 gehad dan haalde ik er wel meer uit dan nu het geval is.
Al kan het zijn dat ik het nu over een te korte periode (van 2007-2012) bekijk en dat ik dat fonds dus langer moet bijhouden en op langere termijn gaan kijken.
-
anonymous
Het fonds lijkt me nu toch in stijgende lijn te gaan. Ik zou het nu nog even bijhouden en in het oog houden tot het weer naar beneden zou gaan.
op slecht moment gekocht lijkt mij