Fondsen kopen
TIP
Fondsen kopen
Er komt deze maand ongeveer 16.00€ vrij bij Belfius .
Heb eens zitten zoeken naar fondsen bij Belfius en heb er twee gevonden die mij aanstonden .
1. Fullinvest Medium Lock op 03.01.2017 was dat 782.55€
2. Fullinvest High C. Acc was op 03.01 2017 776.52€
Mijn vraag is nu wat denkt het forum ervan ?
Of moet ik nog wachten tot ze een nieuwe president hebben in Amerika zoals ik hier ergens gelezen heb ?
Heb nog andere fondsen bij andere banken .
Groetjers
Beed
Heb eens zitten zoeken naar fondsen bij Belfius en heb er twee gevonden die mij aanstonden .
Of moet ik nog wachten tot ze een nieuwe president hebben in Amerika zoals ik hier ergens gelezen heb ?
Heb nog andere fondsen bij andere banken .
Groetjers
Beed
Re: Fondsen kopen
ik denk dat het beter is om weg te gaan bij die grootbank en via Medirect of Degiro fondsen aankoopt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
MeDirect zou ik aanraden en Mijn kapitaal selectie mixerfonds Sinds 3 maanden gestart en positief plus klare informatie op de site
Dat zijn fondsen die in andere fondsen beleggen (Candriam en Cleome), hoewel uw bank daar bijna geen werk hoeft in te steken rekent ze daar toch 1,83 en 1,93% beheerskosten plus instapkosten voor aan, ook op de onderliggende fondsen worden beheerskosten in rekening gebracht. Los van het feit of onderliggende fondsen goed of slecht presteren, zit je met een zware kostenstructuur die een flinke aanslag plegen op het rendement, in vergelijking met andere mixfondsen doen ze het bijgevolg maar middelmatig. Instapkosten en een dubbele beheerskosten zou je al zeker moeten vermijden bij het beleggen in fondsen, tal van internetbanken rekenen geen instapkosten en bieden een ruime keuze aan fondsen.Beed schreef:Er komt deze maand ongeveer 16.00€ vrij bij Belfius .
Ben volledig akkoord met vortex ...
Inderdaad sommige internet banken rekenen geen instap, uitstap of transactie kosten aan ... en zonder die kosten is rendement beter...
Inderdaad sommige internet banken rekenen geen instap, uitstap of transactie kosten aan ... en zonder die kosten is rendement beter...
Ik zou nog maar een half jaar langer wachten. Grote kans dat de markten gedeprimeerd raken door de stommiteiten van de president of ontgoocheld omdat ze zien dat zijn maatregelen niet het verhoopte effect op de economie hebben.Beed schreef:Of moet ik nog wachten tot ze een nieuwe president hebben in Amerika?
Bedank iedereen om julie duidelijke verwoordingen.
Zal zoals Yaris schreef nog een paar maanden wachten en de kat uit de boom kijken .
Heb nog een vraagje : op een van de fondsen stond "Contract van onbepaalde duur" wat houd dat in ? Dit fonds is wel einde 2016 vervallen .
Groetjes
Beed
Zal zoals Yaris schreef nog een paar maanden wachten en de kat uit de boom kijken .
Heb nog een vraagje : op een van de fondsen stond "Contract van onbepaalde duur" wat houd dat in ? Dit fonds is wel einde 2016 vervallen .
Groetjes
Beed
Begrijp beslissing "om te wachten" Uit ervaring weet ik echter dat er door te tijd altijd redenen zijn om niet te investeren in bepaalde producten... Maar niet investeren en geld op een spaarrekening houden heeft ook niet altijd positieve kanten... rendement van 0,11%... Er zal altijd in de tijd een reden zijn om te wachten?? een oorlog , een ramp, economische toestanden... enz.. maar investeren in andere dan spaarrekeningen is ALTIJD een risico....
Ik ben vanmorgen wat aan het rekenen geslagen en ik denk dat ik me binnenkort zal klaarmaken om trackers te kopen, voor mij is dit nieuw maar ik zie er wel een meerwaarde in.
Trackers die de index volgen zijn naar mijn gevoel veiliger, want ze kunnen al niet 'failliet' gaan i.t.t. individuele aandelen of fondsen. Neem bv. een tracker die de Bel20, MSCI World, AEX, Emerging Markets volgt. Die trackers gaan maar in 2 richtingen (dalen of stijgen).
Als het een fonds of aandeel betreft kan het ook 'stoppen'.
Nu gewoon even afwachten op een correctie om in te stappen en uiteraard kijken hoe volatiel zoiets is. Ik hoop op een netto rendement van 8% op jaarbasis.
Trackers die de index volgen zijn naar mijn gevoel veiliger, want ze kunnen al niet 'failliet' gaan i.t.t. individuele aandelen of fondsen. Neem bv. een tracker die de Bel20, MSCI World, AEX, Emerging Markets volgt. Die trackers gaan maar in 2 richtingen (dalen of stijgen).
Als het een fonds of aandeel betreft kan het ook 'stoppen'.
Nu gewoon even afwachten op een correctie om in te stappen en uiteraard kijken hoe volatiel zoiets is. Ik hoop op een netto rendement van 8% op jaarbasis.
- WhenDoYouRetire
- Full Member
- Contacteer:
Hier ben ik toch niet mee akkoord. Ook een spaarrekening heeft zijn risico's, al zijn het niet de klassieke. De Grieken met een klein beetje vermogen werden ook 10% afgenomen op hun spaargeld.roger schreef:Begrijp beslissing "om te wachten" Uit ervaring weet ik echter dat er door te tijd altijd redenen zijn om niet te investeren in bepaalde producten... Maar niet investeren en geld op een spaarrekening houden heeft ook niet altijd positieve kanten... rendement van 0,11%... Er zal altijd in de tijd een reden zijn om te wachten?? een oorlog , een ramp, economische toestanden... enz.. maar investeren in andere dan spaarrekeningen is ALTIJD een risico....
@ Topic starter, vermijd fondsen van grootbanken. Die rekenen veel te hoge beheerskosten ed. Zeker als ze zelf nog eens gaan diversifiëren zit je in een kostenstructuur van 3-4% per jaar. Uiteindelijk houd je er amper iets aan over.
Ik zou trackers aanraden, bv S&P500 of iShares All-World. Op deze manier heb je goedkoop (= beheerskosten grootte-orde 0,20%) honderden bedrijven in port.
https://whendoyouretire.wordpress.com/
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
Kerva... wat is de basis voor verwachting van 8% netto?? op trackers Is dat in deze tijd niet te optimistisch???
Whendoyou retire .... Griekenland financiele achtergrond kan men moeilijk met Belgie vergelijken denk ik??
Whendoyou retire .... Griekenland financiele achtergrond kan men moeilijk met Belgie vergelijken denk ik??
Die 8% is een gemiddelde dat indextrackers in het verleden leverden. Als ik telkens op dieptepunten (ook al is dat maar 2X per jaar) kan instappen, hoop ik dus ook die 8% te behalen.roger schreef:Kerva... wat is de basis voor verwachting van 8% netto?? op trackers Is dat in deze tijd niet te optimistisch???
Bedankt voor uw reactie... U zegt het "... als u op het dieptepunt koopt..." maar altijd moeilijk te bepalen waar dat ligt??
In publiciteit van vermogensbeheer van sommige banken schotelen zij ook 7 a 9 percent rendement voor.. maar dat is het verleden... Voor de toekomt moet men afwachten... maar ik ga trackers rendementen eens bekijken als alternatief...
Voor informatie: ben ingestapt 2 maanden terug in een reeks fondsen en geven op 2 maanden 2,8% rendement... maar ik weet dat het afwachten is of die trend aanhoud?? dat is niet zeker ...
In publiciteit van vermogensbeheer van sommige banken schotelen zij ook 7 a 9 percent rendement voor.. maar dat is het verleden... Voor de toekomt moet men afwachten... maar ik ga trackers rendementen eens bekijken als alternatief...
Voor informatie: ben ingestapt 2 maanden terug in een reeks fondsen en geven op 2 maanden 2,8% rendement... maar ik weet dat het afwachten is of die trend aanhoud?? dat is niet zeker ...
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik denk er ook al geruime tijd aan om toch eindelijk eens fondsen aan te kopen. Ik lees vaak de berichten op deze site, ook van onderwerpen maar ik totaal niets van ken en vind de uitleg van kenners altijd zeer gefundeerd en oprecht. Ik laat nu alles staan op een spaarrekening maar voor 200 euro intrest bij mijn bank op een jaar, sorry dat is er gewoonweg over. Een vervroegde gedeelteijke terugbetaling van mijn woonkrediet wordt afgeraden, ook door mijn bank maar persoonlijk zie ik het nut er ook niet direct van in. Ik moet toch een rendement kunnen halen van méér dan 2%? Uiteraard was ik welkom op mijn kantoor om te praten over beleggen maar ik heb al eens zo'n tak23 product gehad en dat was ook niet om naar huis te schrijven. Ik zou wel de fondsen apart durven kopen maar zij spreken dan dat je minstens 2500 euro per keer moet aankopen of meer. Tja... dat zie ik persoonlijk iets minder zitten. Ook spreiding is dan niet optimaal. Ik heb 3 opties in gedachte: mijn favoriet zou zijn Medirect en ik zou dan wel opteren voor het Mixerfonds. Ik ken Alfonds alleen maar van naam en faam op dit forum ooit, net zoals Evita, Yaris enzovoort die vaak terugkeren. De instap is 2500 euro de 1ste maal maar ik zou het er wel op durven wagen. Ook hun spaarrekening brengt toch meer op dan die bij de klassieke banken. Keytrade daar denk ik ook over met hun key-plan maar ik lees op dit forum dat de algemene tevredenheid naar een dieptepunt aan het zakken is. En 3 is dan Deutsche bank met hun periodiek beleggen. Persoonlijk lijkt die 8 euro per lijn per fonds mij niet veel, gezien ik niet meer dan 3 fondsen zou selecteren maar ik vermoed dat niet iedereen het eens met mij zou zijn. Langs de andere kant Deutsche bank geeft mij weinig vertrouwen. Ik ben ooit al eens klant geweest, hun internetbankieren vind ik maar brol en ook hun professionaliteit in de kantoren en dan spreek ik zowel van Antwerpen als Mortsel laat toch te wensen over. Ik had zowat het idee dat ik slimmer was dan de adviseur die tegenover mij zat en dat zou in principe niet kunnen. Ik zeg niet dat ik niets ken van fondsen maar de dingen die soms op dit forum lees, het ontleden van alles daar heb ik de kennis niet voor. Al brengt hun spaarrekening tot hiertoe ook nog altijd meer op dan bij mijn bank. Aandelen kopen van de BEL20 zie ik ook nog zitten al weet ik niet of dat interessanter is en ik vermoed dat dit alles duurder en meer huiswerk vergt dan fondsen kopen of zie ik dat fout. Elke tip dat iemand mij kan geven, is goud waard! Zowel van iemand die pas gestart is en zijn ervaringen wil delen als van de ervaren beursgoeroe! Bedankt!
Uiteraard dat jouw bank je zal afraden om een vervroegde terugbetaling te doen en dat geld beter te investeren in hun producten:robinvandyck schreef:Een vervroegde gedeelteijke terugbetaling van mijn woonkrediet wordt afgeraden, ook door mijn bank maar persoonlijk zie ik het nut er ook niet direct van in. Ik moet toch een rendement kunnen halen van méér dan 2%? Uiteraard was ik welkom op mijn kantoor om te praten over beleggen maar ik heb al eens zo'n tak23 product gehad en dat was ook niet om naar huis te schrijven.
Je lening gedeeltelijk vervroegd afbetalen, betekent voor hen minder winst.
+
als je dat kapitaal in hun proedcuten steekt, betaal je kosten
=
dubbel kassakassa voor de bank.
Je lening gedeeltelijk afkorten kan in bepaalde gevallen voordelig zijn, maar je moet volgende zaken in het oog houden:
* Wat is je rentevoet? Is die hoger of lager dan het rendement dat je verwacht te halen. Als je nog een lening hebt aan > 3,5% zou ik het zeker overwegen.
* Wat is de resterende looptijd. Uiteraard moet die lang genoeg zijn. Als je nog maar een paar jaar te gaan hebt, kan je het misschien ook beter laten.
* Ook opletten dat je nog boven het minimum komt om maximaal te kunnen inbrengen in je belastingsaangifte.
* Uiteraard moet je het spaargeld dat je erin wil steken, kunnen missen. Dat je het niet na 1 jaar terug moet opnemen. Maar als je het wil beleggen, is het van 't zelfde.
Zoals steeds: alles is relatief en je moet het case-by-case bekijken en de alternatieven naast elkaar leggen.