Fondsen
Re: Fondsen
Wat is jullie mening over LU0243957825 - Invesco Funds - Invesco Euro Corporate Bond Fund Class A Accumulation
Ik zou hiermee willen starten.
Mag ik de vraag omkeren ? Waarom zou je hiermee willen starten ? Wat is de context ? Kan je het geld missen en zoja, hoelang ? Kies je bewust voor obligaties, enzovoort.Kevva schreef:Wat is jullie mening over LU0243957825 - Invesco Funds - Invesco Euro Corporate Bond Fund Class A Accumulation
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Ik ben op zoek naar relatief veilige fondsen. Verwacht rendement (minstens 4%), kan het geld 5 jaar missen.Boompie schreef:Mag ik de vraag omkeren ? Waarom zou je hiermee willen starten ? Wat is de context ? Kan je het geld missen en zoja, hoelang ? Kies je bewust voor obligaties, enzovoort.Kevva schreef:Wat is jullie mening over LU0243957825 - Invesco Funds - Invesco Euro Corporate Bond Fund Class A Accumulation
Carl
Fondsen 2015
Wat denken jullie van de volgende fondsen die in onderstaande sectoren zitten voor 2015:
Chemie, Bouw, Staal.
Zijn er fondsen bij Rabo waarin deze zitten?
Chemie, Bouw, Staal.
Zijn er fondsen bij Rabo waarin deze zitten?
Juist even mijn excelfile aan het aanpassen, klopt het dat de beurstaks nu 1.32% bedraagt bij verkoop ipv 1% ?
ik verkoop altijd vanaf een bepaald rendement in %, na aftrek van de 1.32% natuurlijk, dat zit al verwerkt in de excelfile
Ik denk dat ik hier nog wat ga in beleggen "BLACKROCK GF WORLD GOLD A2 EUR" deze staat nu laag.
mag ik vragen vanaf welk % dat is?Stofke schreef:ik verkoop altijd vanaf een bepaald rendement in %, na aftrek van de 1.32% natuurlijk, dat zit al verwerkt in de excelfile
wat de winst ook is ik ben van plan om het jaren te houden.
Hier gaan ze vanaf 7.5% van de hand, soms is dat al na 3 maanden, soms een jaar maar door de kleine winsten heb ik in 2014 toch een mooi nettorendement behaalt...
moet zeggen, ik heb in 3 jaar tijd alleen maar mijn verliezers verkocht (beginners fouten
want het waren zeer volatiele fondsen)
nu heb ik een stabielere port, ik heb fondsen die +20% staan, maar ik ga die toch bijhouden.
misschien eens een klein deel verkopen, om wat winst veilig te stellen, maar niet helemaal.
een goed fonds zal altijd opbrengen, als je een goed fonds verkoop moet je op zoek naar een andere goed fonds.
dus wat goed is hou ik, de slechte gaan er uit.
nu heb ik een stabielere port, ik heb fondsen die +20% staan, maar ik ga die toch bijhouden.
misschien eens een klein deel verkopen, om wat winst veilig te stellen, maar niet helemaal.
een goed fonds zal altijd opbrengen, als je een goed fonds verkoop moet je op zoek naar een andere goed fonds.
dus wat goed is hou ik, de slechte gaan er uit.
Ieder heeft zo zijn eigen strategie 
Je kan niet alle fondsen over dezelfde kam scheren, defensieve mixfondsen kan je gerust op lange of heel lange termijn bijhouden, erg vollatiele fondsen zijn dan weer dingen die beter verkoopt als er winst is en opnieuw aankoopt bij een correctie. Daar tussen zit nog een heleboel variatie, een enkele strategie toepassen op alle fondsen is met andere woorden geen goeie strategie.
Ik heb enkel aandeelfondsen en pas op alle 30 dezelfde strategie toe en vree content van 
Blackrock Global Funds - World Energy Fund - A2 EUR Goed of slecht om hierin nu te beleggen? Lopende kost van 2.06%.
Of nu dollars aankopen?
Of nu dollars aankopen?