Fondsen verkopen?
TIP
Re: Fondsen verkopen?
Als je 64 euro verlies veel vind moet je toch serieus nadenken of risico-beleggen iets vor jou is. Ik heb fondsen met een paar honderd euro verlies waarover ik mij geen zorgen maak. En dan nog een potje Dexia aandelen waar ik bijna alles op verloren heb. Beleggen is winst en verlies ...
Uiteraard heb ik geen zicht op je portefeuille en al evenmin op je mogelijkheden, vandaar is het ook voor ons tips aanrijden en daar moet je dan zelf het beste uithalen. Bekijk ook hoe lang je deze fondsen al hebt. Heb je recent aangekocht dan merk je nu wat het is om in een dip te belanden. Heb je een porteuille van 500 euro dan is 64 euro verlies iets anders dan een portefeuille van 25000 euro.
Gezien de huidige trend is het gewoon minder interessant om in obligaties te beleggen. Maar als jij tegen een adviseur zegt dat je wil beleggen en liefst geen risico wil lopen gaat hij je wel voorstellen doen uit het defensieve segment. En dan heb je altijd een groot deel obligaties.
Zelf heb ik een voorkeur voor gemengde fondsen en aandelenfondsen. Gemengde fondsen kunnen door de fondsenbeheerders zelf gestuurd worden richting aandelen of obligaties volgens de markt. Aandelenfondsen zitten vol in de aandelen en zijn dus een pak volatieler. Kijk bij keytrade zeker ook eens naar ethna aktiv, black rock global fund, ... Ethna aktiv is een defensief mixfonds en lijkt me een goede zet voor jou. Je haalt er niet de grote winst uit, maar de kans is groot dat je toch een gestage groei gaat zien. Br global fund is iets minder defensief en zal dus iets meer schommelen.
Uiteraard heb ik geen zicht op je portefeuille en al evenmin op je mogelijkheden, vandaar is het ook voor ons tips aanrijden en daar moet je dan zelf het beste uithalen. Bekijk ook hoe lang je deze fondsen al hebt. Heb je recent aangekocht dan merk je nu wat het is om in een dip te belanden. Heb je een porteuille van 500 euro dan is 64 euro verlies iets anders dan een portefeuille van 25000 euro.
Gezien de huidige trend is het gewoon minder interessant om in obligaties te beleggen. Maar als jij tegen een adviseur zegt dat je wil beleggen en liefst geen risico wil lopen gaat hij je wel voorstellen doen uit het defensieve segment. En dan heb je altijd een groot deel obligaties.
Zelf heb ik een voorkeur voor gemengde fondsen en aandelenfondsen. Gemengde fondsen kunnen door de fondsenbeheerders zelf gestuurd worden richting aandelen of obligaties volgens de markt. Aandelenfondsen zitten vol in de aandelen en zijn dus een pak volatieler. Kijk bij keytrade zeker ook eens naar ethna aktiv, black rock global fund, ... Ethna aktiv is een defensief mixfonds en lijkt me een goede zet voor jou. Je haalt er niet de grote winst uit, maar de kans is groot dat je toch een gestage groei gaat zien. Br global fund is iets minder defensief en zal dus iets meer schommelen.
Kan je het ISIN geven aub, zo kennen we de juiste fondsen.phineke17 schreef:Ik denk er toch aan om mijn fondsen te verkopen.
Maar ik twijfel nog altijd!
Ik heb nu Carminac gestion rentabiliteit -1.72%
Franklin Templetation global fund rentabiliteit -4,24%
Leg Mason rentabiliteit - 5.52%
Hoe dan ook, als je een verlies van 64 euro al moeilijk kan dragen is het beter om ze niet aan te schaffen en eerder vast renderende beleggingen op te zoeken.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
LOL, u druk maken om een verlies van nog geen 5% op obligatiefondsen, ik sta met bepaalde aandelenfondsen in grondstoffen op -30%.
Grootste verlies bij mij is bijna 17%. Meestal speel ik kort op de bal als de trend terug en ontegensprekelijk naar beneden wijst, maar dit fonds pakte mij in snelheid. Buy high, sell higher... 
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Er is een verschil tussen grondstoffen, die heel volatiel zijn en obligatiefondsen, die niet volatiel zijn.Wimpie85 schreef:LOL, u druk maken om een verlies van nog geen 5% op obligatiefondsen, ik sta met bepaalde aandelenfondsen in grondstoffen op -30%.
Bij pure obligatiefondsen, zou ik graag eens willen zien, wanneer je, in huidige markt, 5% weggewerkt krijgt (zonder eventueel dividend bij te rekenen!)
Zoals de grondstoffen nu gaan, kan je eind dit jaar terug in het groen staan, bij wijze van spreken, bij obligatiefondsen zie ik -30% niet zo snel weggewerkt.
Verkopen ?
Carmignac Patrimoine A EUR acc FR0010135103
Roemrijk verleden, laatste jaar kop nog staart ?
Zeg mensen ik maak mij niet druk.
Ik vraag alleen af wat jullie zouden doen....
Ik vraag alleen jullie mening verder hoef ik niets!
Ik vraag alleen af wat jullie zouden doen....
Ik vraag alleen jullie mening verder hoef ik niets!
Yolavapa schreef:Verkopen ?
Zou je dus carminac verkopen??
Een groot schip is moeilijk bij te sturen. Trouwens, waarom zouden ze nog iets doen? De procentjes (dikke ventjes) stromen hoe dan ook a volente binnen.Yolavapa schreef:Verkopen ?
Als je van de duivel spreekt, post Morningstar een antwoord
http://www.morningstar.be/be/news/12227 ... ndsen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.morningstar.be/be/news/12227 ... ndsen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Spaarplan schreef:Een groot schip is moeilijk bij te sturen. Trouwens, waarom zouden ze nog iets doen? De procentjes (dikke ventjes) stromen hoe dan ook a volente binnen.Yolavapa schreef:Verkopen ?
In je vorig bericht..
Zoek iets die renderend is.
Wat heb je jij dan die rendeerd?
Ik ben aan het denken misschien een tracker te kopen van de bel 20...