Fondsen-verliezen
TIP
Re: Fondsen-verliezen
Volledig met Annetje eens... Blijven doorzetten, blijven investeren en je zal er binnen afzienbare tijd de vruchten van plukken. Profiteren van het feit dat er een dip is waardoor je voor hetzelfde geld meer participaties kan aankopen om alzo je gemiddelde aankoopprijs door de tijd heen te drukken.
Ik heb voorheen ook een beetje in hetzelfde schuitje gezeten. Altijd ervoor zorgen dat je een cashbuffer opbouwt in tijden dat alles voor de wind gaat zodat je die kan aanspreken in woeligere tijden om wat extra te kunnen investeren / beleggen. Dit is waar ik heel in 't begin in de fout ben gegaan!
Ik heb voorheen ook een beetje in hetzelfde schuitje gezeten. Altijd ervoor zorgen dat je een cashbuffer opbouwt in tijden dat alles voor de wind gaat zodat je die kan aanspreken in woeligere tijden om wat extra te kunnen investeren / beleggen. Dit is waar ik heel in 't begin in de fout ben gegaan!
Aandelen zullen altijd op en neer gaan. Er is weinig dat jij er aan kan doen, je beleggingen zullen deze golven volgen.
Belangrijk is, zoals andere reeds vermeldden, dat je volhoud. Dit zijn lange termijnrekeningen en de evolutie over de lange termijn is minder belangrijk - als jij je gekozen volatiliteit aankan.
Op lange termijn hebben aandelen een hoger verwacht rendement.
Probeer niet de markt te timen, doe je aankopen maandelijks zoals je bezig bent. Dit heeft het hoogste verwacht rendement.
Zorg er inderdaad voor dat je enkel belegd met geld dat je 5-10-15 jaar niet nodig hebt.
Hou je noodfonds/grote-aankopen-fonds gescheiden van je beleggingen.
Zorg ervoor dat jij zelf het grootste deel van de opbrengst van je beleggingen krijgt, niet de bank, niet de fondsmaatschappij. Kijk naar de externe kosten: aankoop, bewaar kosten. Kijk naar de interne kosten die het fonds afneemt: beheerskosten, interne transactiekosten,...
Aankoopkosten zijn niet aanvaardbaar. Beheerskosten van 1% of meer zijn niet meer van deze tijd.
Belangrijk is, zoals andere reeds vermeldden, dat je volhoud. Dit zijn lange termijnrekeningen en de evolutie over de lange termijn is minder belangrijk - als jij je gekozen volatiliteit aankan.
Op lange termijn hebben aandelen een hoger verwacht rendement.
Probeer niet de markt te timen, doe je aankopen maandelijks zoals je bezig bent. Dit heeft het hoogste verwacht rendement.
Zorg er inderdaad voor dat je enkel belegd met geld dat je 5-10-15 jaar niet nodig hebt.
Hou je noodfonds/grote-aankopen-fonds gescheiden van je beleggingen.
Zorg ervoor dat jij zelf het grootste deel van de opbrengst van je beleggingen krijgt, niet de bank, niet de fondsmaatschappij. Kijk naar de externe kosten: aankoop, bewaar kosten. Kijk naar de interne kosten die het fonds afneemt: beheerskosten, interne transactiekosten,...
Aankoopkosten zijn niet aanvaardbaar. Beheerskosten van 1% of meer zijn niet meer van deze tijd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
ik wilde zonet mijn maandelijkse storting aanpassen van mijn keyplan (van 100 naar 75) maar het lukt me niet, de knop bevestigen lijkt niet te reageren. Iemand er nog last van?
Je werkt met Firefox? Probeer een andere browser (bv. Opera, of Edge).
Klopt, was mijn firefox. Had nog geen tijd voor een andere browser te testen. Wel vreemd dat alle andere buttons dan wel werken
Ik denk ... ergo sum maar dit terzijde ... dat de Keytrade-code iets doet dat niet echt koosjer is, maar wel ingeburgerd. Zoals Microsoft vroeger probeerde de markt te bezetten met afwijkende HTML-code in IE (tot het zich tegen hen keerde).