Fout in berekening BMPBtop-spaarrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Fout in berekening BMPBtop-spaarrekening
Zonet de reactie ontvangen van Banca Monte Paschi:
Geachte mijnheer,
Met dit schrijven bevestigen wij dat de intrestberekening correct is. De informatie die wij u gegeven hadden betreffende de getrouwheidspremie was juist, maar uiteraard enkel indien er geen enkele beweging op uw rekening zou hebben plaatsgevonden. Vanaf het moment dat er bewegingen zijn, geven deze op basis van de LIFO regel aanleiding tot een andere berekening.
Dit gezegd zijnde, zijn wij bereid om u , om louter commerciële redenen et zonder schulderkenning, het verschil te crediteren ten bedrage van EUR 40,18.
Wij hopen dat u dit gebaar weet te appreciëren en blijven steeds ter uwer beschikking,
Met de meeste hoogachting,
Banca Monte Paschi Belgio s.a.
Ze bieden mij dus ter compensatie van de 'situatie' 40,18euro aan.
Als ik de juiste informatie had gekregen in hun eerste mailtje, had ik met overschrijvingen op de juiste momenten wel een stuk meer dan 40,18euro gekregen geloof ik. Maar die berekening is voor mij te ingewikkeld. Ik zie door de bomen het bos niet meer, met al die regeltjes.
Hoe ze aan het bedrag 40,18euro komen weet ik ook niet.
Zouden jullie deze compensatie aanvaarden?
Geachte mijnheer,
Met dit schrijven bevestigen wij dat de intrestberekening correct is. De informatie die wij u gegeven hadden betreffende de getrouwheidspremie was juist, maar uiteraard enkel indien er geen enkele beweging op uw rekening zou hebben plaatsgevonden. Vanaf het moment dat er bewegingen zijn, geven deze op basis van de LIFO regel aanleiding tot een andere berekening.
Dit gezegd zijnde, zijn wij bereid om u , om louter commerciële redenen et zonder schulderkenning, het verschil te crediteren ten bedrage van EUR 40,18.
Wij hopen dat u dit gebaar weet te appreciëren en blijven steeds ter uwer beschikking,
Met de meeste hoogachting,
Banca Monte Paschi Belgio s.a.
Ze bieden mij dus ter compensatie van de 'situatie' 40,18euro aan.
Als ik de juiste informatie had gekregen in hun eerste mailtje, had ik met overschrijvingen op de juiste momenten wel een stuk meer dan 40,18euro gekregen geloof ik. Maar die berekening is voor mij te ingewikkeld. Ik zie door de bomen het bos niet meer, met al die regeltjes.
Hoe ze aan het bedrag 40,18euro komen weet ik ook niet.
Zouden jullie deze compensatie aanvaarden?
Ik heb de indruk dat BMPB- althans degene die daar nederlands verstaat (!) - hier aan het meelezen is.
Mogelijk hebben ze daardoor al iets op hun website laten verdwijnen.
Ik zou die 40 euro niet zomaar aanvaarden, en hun zelf een berekening overmaken hoeveel het wel moet zijn.
Eveneens kan je naar de website van spaargids verwijzen, en dat je mogelijk klacht gaat indienen bij de ombudsdienst van de banken
Of je kan ook wachten tot die 40 euro op je rekening staat en dan hen melden dat het te weinig is.
Mogelijk hebben ze daardoor al iets op hun website laten verdwijnen.
Ik zou die 40 euro niet zomaar aanvaarden, en hun zelf een berekening overmaken hoeveel het wel moet zijn.
Eveneens kan je naar de website van spaargids verwijzen, en dat je mogelijk klacht gaat indienen bij de ombudsdienst van de banken
Of je kan ook wachten tot die 40 euro op je rekening staat en dan hen melden dat het te weinig is.
In de vraag voorafgaand aan hun mail werd duidelijk vermeld dat ik het geld van de BMPBtop naar de BMPB Fedeltà wilde overplaatsen:Fab4 schreef: Met dit schrijven bevestigen wij dat de intrestberekening correct is. De informatie die wij u gegeven hadden betreffende de getrouwheidspremie was juist, maar uiteraard enkel indien er geen enkele beweging op uw rekening zou hebben plaatsgevonden. Vanaf het moment dat er bewegingen zijn, geven deze op basis van de LIFO regel aanleiding tot een andere berekening.
Geachte,
sinds kort is er een nieuwe spaarrekening 'Banca Monte Paschi Belgio Fideltà'.
Ik had graag zo een spaarrekening geopend en het geld dat momenteel op mijn 'Banca Monte Paschi Belgio BMPBtop'-rekening staat verplaatst naar deze nieuwe rekening.
Maar ik had de overplaatsing van het geld het liefst gelijdelijk uitgevoerd, zodat ik geen getrouwheidpremies zou verliezen.
De regeling hoe en wanneer de getrouwheid wordt verworven is mij echter nog steeds niet duidelijk.
Is er een mogelijkheid om de overschrijvingen door 'Banca Monte Paschi' te laten uitvoeren op de momenten wanneer de getrouwheid verworven is op een bedrag?
Of kan er verduidelijking gegeven worden over hoe en wanneer de getrouwheidpremie verworven wordt?
Met vriendelijke groeten,
Fabien
Op deze vraag kreeg ik dus het antwoord dat op het bedrag van 38.193,48 euro de premie verworven is op 01/12/2010. Dus de vermelding dat hun uitleg uiteraard enkel geldig was indien ik het geld liet staan op de rekening is hier niet op zijn plaats.
Om louter commerciële redenen en zonder schulderkenning !?Fab4 schreef:Dit gezegd zijnde, zijn wij bereid om u , om louter commerciële redenen et zonder schulderkenning, het verschil te crediteren ten bedrage van EUR 40,18.
BMPB moet u en iedereen
1 geven waar ze recht op hebben.
2 de richtlijnen van de nieuwe wet respecteren.
Nu willen zij een getrouwheidspremie van 40,18 € ( 6.696,48 € x 0.6% ) geven waar ge recht op hebt.
Duizenden anderen blijven zij bedriegen !
Ik denk dat er op dit forum al genoeg mensen zijn die dit gelezen hebben en zien dat zij in dezelfde situatie zitten.
BMPB moet « zijn regels » aanpassen aan de nieuwe Belgische wetgeving, zoniet dreigen al hun spaarrekeningen
« niet meer erkend » te worden als gereglementeerde spaarrekeningen.
Dit zou betekenen « 15% roerende voorheffing » op alle intresten.
+1Urbain schreef:Om louter commerciële redenen en zonder schulderkenning !?Fab4 schreef:Dit gezegd zijnde, zijn wij bereid om u , om louter commerciële redenen et zonder schulderkenning, het verschil te crediteren ten bedrage van EUR 40,18.![]()
BMPB moet u en iedereen
1 geven waar ze recht op hebben.
2 de richtlijnen van de nieuwe wet respecteren.
Nu willen zij een getrouwheidspremie van 40,18 € ( 6.696,48 € x 0.6% ) geven waar ge recht op hebt.
Duizenden anderen blijven zij bedriegen !
Ik denk dat er op dit forum al genoeg mensen zijn die dit gelezen hebben en zien dat zij in dezelfde situatie zitten.
BMPB moet « zijn regels » aanpassen aan de nieuwe Belgische wetgeving, zoniet dreigen al hun spaarrekeningen
« niet meer erkend » te worden als gereglementeerde spaarrekeningen.
Dit zou betekenen « 15% roerende voorheffing » op alle intresten.
+1
Ik denk dat ge BMPB wel bang kunt maken met de mogelijkheid dat zij daardoor de 15% vrijstelling roerende voorheffing gaan verliezen.
Als de fiscus dit weet gaan zij misschien alles uitpluizen om BMPB die 15% ( in feite de klanten ) aan hun been te lappen.
Ik denk dat ge BMPB wel bang kunt maken met de mogelijkheid dat zij daardoor de 15% vrijstelling roerende voorheffing gaan verliezen.
Als de fiscus dit weet gaan zij misschien alles uitpluizen om BMPB die 15% ( in feite de klanten ) aan hun been te lappen.
+1
Berekening zonder afnamen op 3/12/2010.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Flytox, allereerst bedankt voor je berekening.Flytox schreef:+1
Op 17/01/2011 (voor hun voorstel van compensatie) (ik ging er nog vanuit dat hun berekening niet klopte) maakte ik reeds de overschrijving van 14.500euro naar mijn BMPB Fedeltà. Omdat ik zoals in je berekening op 13/01/2011 de getrouwheidspremie verworven had. Ik vraag mij af of ik de getrouwheid op die 14.500euro nu ook kwijt ben?
Ja.
Daar de 38196,48 die je afnam afgetrokken worden van de stortingen niet voldoende zijn en ook nog het saldo dd. 31/12/2009 voor 6696,48 aantasten, wat een nieuw saldo op 31/12/2010 laat van 31500.
Mvg,
Daar de 38196,48 die je afnam afgetrokken worden van de stortingen niet voldoende zijn en ook nog het saldo dd. 31/12/2009 voor 6696,48 aantasten, wat een nieuw saldo op 31/12/2010 laat van 31500.
Mvg,
dus samengevat: als ik 25000 stort VOOR 31/01/2011 en dit geldt laat staan op de fedelta rekening tot 1/1/12 dan krijg ik 2,5% in totaal?
of ben ik mis?
of ben ik mis?
juistmatroos schreef:dus samengevat: als ik 25000 stort VOOR 31/01/2011 en dit geldt laat staan op de fedelta rekening tot 1/1/12 dan krijg ik 2,5% in totaal?
of ben ik mis?
Ik denk dat ge het bedrag moet laten staan t/m 31 december 2010.matroos schreef:dus samengevat: als ik 25000 stort VOOR 31/01/2011 en dit geldt laat staan op de fedelta rekening tot 1/1/12 dan krijg ik 2,5% in totaal?
of ben ik mis?
Ge gaat dan niet de volle 2.50 % krijgen maar een pro rata van een volledig jaar.
Voor de basisrente wordt dit pro rata berekend op basis van aantal dagen /365 ( of 366 ) en
voor de getrouwheidspremie op aantal dagen / 360 ( iedere maand wordt voor 30 dagen geteld.)
viewtopic.php?f=1&t=9944#p81944
Ja, dat bedoelde ik eigenlijk, tot en met 31 december = tot 1 januari.Urbain schreef:Ik denk dat ge het bedrag moet laten staan t/m 31 december 2010.matroos schreef:dus samengevat: als ik 25000 stort VOOR 31/01/2011 en dit geldt laat staan op de fedelta rekening tot 1/1/12 dan krijg ik 2,5% in totaal?
of ben ik mis?
Ge gaat dan niet de volle 2.50 % krijgen maar een pro rata van een volledig jaar.
Voor de basisrente wordt dit pro rata berekend op basis van aantal dagen /365 ( of 366 ) en
voor de getrouwheidspremie op aantal dagen / 360 ( iedere maand wordt voor 30 dagen geteld.)
viewtopic.php?f=1&t=9944#p81944
Klopt.
Op het rekenblad dat BMPB doorstuurde naar Fab4 loopt de getrouwheidsperiode “du 01/01/2010 au 31/12/2010” en geeft 360 dagen (een vol jaar in het 360 stelsel of 365/366 in het “normaal” stelsel))
Deze annotatiewijze is volgens mij verkeerd, verwarrend en onwettig.
In de cel van de dagen staat “360” en niet de formule die de data van elkaar aftrekt.
In die cel had moeten staan: “H7 – G7”. En het resultaat was dan 364 dagen, net één dag te weinig om van de getrouwheidspremie te genieten.
De annotatie in cel “G7” is bedoelt 01/01/2010 0u:00 en in cel “H7” is bedoelt 31/12/2010 24u:00. Deze dubbele methode past natuurlijk niet in Excel daarom dat de formule er niet in staat.
Het kan ook zijn dat dit het resultaat is van een aanpassing aan de nieuwe regels van een oud programma. Maar het is volgens mij niet correct daar de laatste datum van de periode de valutadatum moet zijn van de dag wanneer de belegging OPHOUDT geld op te brengen ttz. 01/01/2011. Mag dit niet een valstrik genoemd worden?
Op het rekenblad dat BMPB doorstuurde naar Fab4 loopt de getrouwheidsperiode “du 01/01/2010 au 31/12/2010” en geeft 360 dagen (een vol jaar in het 360 stelsel of 365/366 in het “normaal” stelsel))
Deze annotatiewijze is volgens mij verkeerd, verwarrend en onwettig.
In de cel van de dagen staat “360” en niet de formule die de data van elkaar aftrekt.
In die cel had moeten staan: “H7 – G7”. En het resultaat was dan 364 dagen, net één dag te weinig om van de getrouwheidspremie te genieten.
De annotatie in cel “G7” is bedoelt 01/01/2010 0u:00 en in cel “H7” is bedoelt 31/12/2010 24u:00. Deze dubbele methode past natuurlijk niet in Excel daarom dat de formule er niet in staat.
Het kan ook zijn dat dit het resultaat is van een aanpassing aan de nieuwe regels van een oud programma. Maar het is volgens mij niet correct daar de laatste datum van de periode de valutadatum moet zijn van de dag wanneer de belegging OPHOUDT geld op te brengen ttz. 01/01/2011. Mag dit niet een valstrik genoemd worden?
Graag uw mening: ik heb nu 34000EUR op de BMPTOP rekening. Dit al sinds vorig jaar. Wat moet ik nu doen?
laten staatn op de TOP rekening? of overzetten op de fedelta rekening???
graag uw raad en mening!!
bedankt!
laten staatn op de TOP rekening? of overzetten op de fedelta rekening???
graag uw raad en mening!!
bedankt!