Foute interestafrekening: meld ze hier
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Foute interestafrekening: meld ze hier
Dat is gemakkelijk te verklaren:mikke schreef:Bij Argenta-zichtrekening heb ik - 9 euro interest. Hoe kan dat nu ? De rekening is regelmatig gebruikt voor mijn verbouwing te betalen.
Ik had een groot bedrag op een argenta-spaarrekening en bij betaling schreef ik het factuurbedrag over naar mijn zichtrekening om over te schrijven. Dit deed ik op het zelfde moment.
Dit heb ik met geen enkele bank ooit tegengekomen. Gratis rekening ?
Als je een betaling aan een aannemer doet en je geeft alles bv. op een zaterdag in zonder memodatum. Dan wordt de verrichting van je spaar naar je zichtrekening pas maandag verwerkt met valudatum van maandag. Je betaling aan de aannemer zelf wordt ook pas maandag verwerkt, maar met de valutadatum van zaterdag. Gevolg: 2 dagen in het rood!
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
-
The Mars volta
- Newbie

- Contacteer:
Op mijn Keytrade zichtrekening wordt mij roerende voorheffing en zegelrecht aangerekend???
Waarop slaat dit?
Waarop slaat dit?
De vrijstelling van RV is ENKEL van toepassing op gereglementeerde spaarrekeningen. Zegelrecht en RV is normaal voor een zichtrekening.The Mars volta schreef:Op mijn Keytrade zichtrekening wordt mij roerende voorheffing en zegelrecht aangerekend???
Waarop slaat dit?
Darts schreef:Bij Fortuneo bestaat de intrestafrekening gewoon uit 1 bedrag, zelfs geen uitsplitsing tussen rente en getrouwheidspremie.Nightwolf schreef:Ik vind het ook onbegonnen werk hoor. Mochten we nu van elke bank een gedetailleerd overzicht van de berekeningen krijgen zou dat een heel stuk helpen.
Zal waarschijnlijk wel juist zijn maar controle is onbegonnen werk.
Ik heb zware twijfels over de juistheid van de premie bij FORTUNEO. Die slaan er duidelijk met hun klak naar..
- Miss Moneypenny
- Full Member

- Contacteer:
Hoi,
heb ook een negatieve intrestafrekening op de zichtrekening aan mijn been voor het onnozele bedrag van -0,25 €.
De rekening wordt idd niet frequent gebruikt maar is nooit onder nul gegaan.
Dit vind ik dus uiterst klein van Argenta om zoiets aan te rekenen. Blijkbaar moeten er veel mensen verkeren in mijn geval , waarschijnlijk ook de reden waarom ze het aanrekenen zekers ?
Maar goed voor mij is dit peanuts, maar eigenlijk toch geen goede reclame
Mss toch een idee voor de webmaster om eens een oproep te doen om aan te dringen bij de banken om voor IEDEREEN een gedetailleerde intrestafrekening te voorzien en eigenlijk via de politiek wettelijk te VERPLICHTEN voor elke bank. Zo kan iedereen nazien hoeveel men ontvangt en hoe dat berekend wordt. Niet iedereen is een excelwizard om dergelijke bedragen na te rekenen.
heb ook een negatieve intrestafrekening op de zichtrekening aan mijn been voor het onnozele bedrag van -0,25 €.
Dit vind ik dus uiterst klein van Argenta om zoiets aan te rekenen. Blijkbaar moeten er veel mensen verkeren in mijn geval , waarschijnlijk ook de reden waarom ze het aanrekenen zekers ?
Mss toch een idee voor de webmaster om eens een oproep te doen om aan te dringen bij de banken om voor IEDEREEN een gedetailleerde intrestafrekening te voorzien en eigenlijk via de politiek wettelijk te VERPLICHTEN voor elke bank. Zo kan iedereen nazien hoeveel men ontvangt en hoe dat berekend wordt. Niet iedereen is een excelwizard om dergelijke bedragen na te rekenen.
Zelfde verhaal hier. Ik vind Argenta plots heel laag bij de gronds. Ik probeer een klacht te versturen, maar de knop 'verzenden' op hun site werkt niet. Goed bezig.Miss Moneypenny schreef:Hoi,
Jezus, is het nu echt nodig om elk jaar te vitten op Argenta vanwege de negatieve rente van een paar tien cents... Elk jaar doet iedereen op dit forum alsof ze dat niet op voorhand wisten, terwijl dit regelmatig op dit forum wordt gepost.
zegelrecht op zichtrekeningen is toch normaal?paul schreef:Ik heb ook de indruk dat ze bij Argenta zelfs op gereglementeerde rekeningen dit jaar 15 eurocent zegelrecht aanrekenen.mikke schreef:Bij Argenta-zichtrekening heb ik - 9 euro interest. Hoe kan dat nu ? De rekening is regelmatig gebruikt voor mijn verbouwing te betalen.
Ik had een groot bedrag op een argenta-spaarrekening en bij betaling schreef ik het factuurbedrag over naar mijn zichtrekening om over te schrijven. Dit deed ik op het zelfde moment.
Ze hebben dit jaar bij Argenta een hollander als CEO aangenomen, zou dat er iets mee te maken hebben ?
De negatieve rente bij Argenta is vorig jaar reeds uitgebreid behandeld geweest op viewtopic.php?t=7976" onclick="window.open(this.href);return false;. Ze rekenen inderdaad wel het zegelrecht aan van 15 cent. Ik vraag me af of het niet mogelijk is om in hun contracten op te nemen om interest beneden de 15 cent niet uit te betalen. Wanneer geen interest betaald wordt, geen zegelrecht te betalen aan de overheid lijkt mij...
Oei, dat is wel straf dat Argenta de overschrijving van de spaarrekening naar de eigen zichtrekening zelfs niet in het weekend uitvoert en dat je daardoor 9 euro verlies hebt.Vaganzza schreef:Dat is gemakkelijk te verklaren:mikke schreef:Bij Argenta-zichtrekening heb ik - 9 euro interest. Hoe kan dat nu ? De rekening is regelmatig gebruikt voor mijn verbouwing te betalen.
Als je een betaling aan een aannemer doet en je geeft alles bv. op een zaterdag in zonder memodatum. Dan wordt de verrichting van je spaar naar je zichtrekening pas maandag verwerkt met valudatum van maandag. Je betaling aan de aannemer zelf wordt ook pas maandag verwerkt, maar met de valutadatum van zaterdag. Gevolg: 2 dagen in het rood!
Maar inderdaad dus vollenbak met de memodatum werken.
Dat gebeurt bij mijn weten bij alle banken behalve Rabobank. Zij passen automatisch de valutadatum aan naar de eerstvolgende bankwerkdag.Maarten schreef:Oei, dat is wel straf dat Argenta de overschrijving van de spaarrekening naar de eigen zichtrekening zelfs niet in het weekend uitvoert en dat je daardoor 9 euro verlies hebt.Vaganzza schreef:
Dat is gemakkelijk te verklaren:
Bij keytrade ook geen probleem. Overschrijvingen tussen eigen rekeningen gebeuren direct, dus je eindigt dan niet met negatieve rente...Vaganzza schreef:Dat gebeurt bij mijn weten bij alle banken behalve Rabobank. Zij passen automatisch de valutadatum aan naar de eerstvolgende bankwerkdag.Maarten schreef: Oei, dat is wel straf dat Argenta de overschrijving van de spaarrekening naar de eigen zichtrekening zelfs niet in het weekend uitvoert en dat je daardoor 9 euro verlies hebt.
EDIT: En ik denk zelfs dat dit bij kbc ook geen problemen geeft.
Heb nu ook serieuze vraagtekens bij hun berekening...david78 schreef:Darts schreef:
Bij Fortuneo bestaat de intrestafrekening gewoon uit 1 bedrag, zelfs geen uitsplitsing tussen rente en getrouwheidspremie.
Zal waarschijnlijk wel juist zijn maar controle is onbegonnen werk.
Ik heb zware twijfels over de juistheid van de premie bij FORTUNEO. Die slaan er duidelijk met hun klak naar..
Het blijft altijd opletten met de valutadatum. Ja ook bij Keytrade. Ook reeds ondervonden.Bij keytrade ook geen probleem. Overschrijvingen tussen eigen rekeningen gebeuren direct, dus je eindigt dan niet met negatieve rente...
EDIT: En ik denk zelfs dat dit bij kbc ook geen problemen geeft.
Als ik de intresten van Fortuneo vergelijk met mijn berekening dan is dit tot op de cent correct. Maar mijn geld staat er wel nog geen jaar op, dus is er nog geen getrouwheidspremie voor mij en kan ik die niet vergelijken.cardoman schreef:Heb nu ook serieuze vraagtekens bij hun berekening...david78 schreef:
Ik kan echter mijn intresten niet overschrijven naar een andere rekening ... Zaterdag heb ik de intresten naar zichtrekening gedaan, valutadatum is 03/01 en saldo van zichtrekening is nu ook het bedrag van de intresten, maar als ik die intresten wil overschrijven naar een anderen bank dan krijg ik dat mijn saldo dit niet toelaat... Verwerking is ni te fameus dus bij hen.