Foute interestafrekening: meld ze hier
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Foute interestafrekening: meld ze hier
Blijkbaar is kankeren over negatieve interest voeten in.webmaster schreef:Elk jaar ondekken de spaargids leden vergissingen en fouten in de interestafrekening van de banken (bekijk de fouten van vorig jaar)
Gaan jullie ook dit jaar fouten ontdekken in de interesten? Ik denk van wel.
Ik ben in ieder geval zeer benieuwd wie de eerste fout zal melden.
Heeft u een fout ontdekt in uw interestafrekening? Meld ze hieronder
gaat dan om een paar centiem.
ho is dat erg.
als diezelfde kankeraars die het zogezegd niet wisten.
nu eens vertellen wat ze jaarlijks uitgeven aan nutteloze sms en gesprekken alhoewel dat voor velen goedkoper zal kunnen bij een andere provider.
maar die paar centiemen ho maar.
Ik heb bij Argenta ook - 0.44 € interestafrekening op mijn zichtrekening.
Ik heb de meeste tijd van het jaar 0 € op de rekening gehad maar ik heb toch wat transacties gedaan, voornamelijk om in te schrijven op obligaties bij Argenta inclusief één mislukt poging.
Eigenlijk zou Argenta er beter eens werk van maken. Hun PC banking is de laatste jaren er enorm op vooruit gegaan. Het is toch voor een computer niet moeilijk om te waarschuwen voor overschrijvingen die negatieve interesten gaan veroorzaken ? De computer kan dan onmiddellijk een betere memodatum voorstellen en eventueel met een tekeningske erbij de uitleg geven.
Het zegelrecht probleem kunnen ze oplossen door ofwel de kosten op zich te nemen. Dit is goedkoper dan elke klant een brief of een folder te sturen in het kader van een marketingcampagne. Ze kunnen ook beslissen dat interesten tussen de - 2 € en 2 € niet worden uitbetaald, dan is er ook geen zegelrecht van toepassing.
Ik blijf een tevreden klant en mede-coorperant van Argenta. Ik heb de 0.44 € op mijn zichtrekening bijgeschreven want ik wil nergens in het rood staan.
Ik heb de meeste tijd van het jaar 0 € op de rekening gehad maar ik heb toch wat transacties gedaan, voornamelijk om in te schrijven op obligaties bij Argenta inclusief één mislukt poging.
Eigenlijk zou Argenta er beter eens werk van maken. Hun PC banking is de laatste jaren er enorm op vooruit gegaan. Het is toch voor een computer niet moeilijk om te waarschuwen voor overschrijvingen die negatieve interesten gaan veroorzaken ? De computer kan dan onmiddellijk een betere memodatum voorstellen en eventueel met een tekeningske erbij de uitleg geven.
Het zegelrecht probleem kunnen ze oplossen door ofwel de kosten op zich te nemen. Dit is goedkoper dan elke klant een brief of een folder te sturen in het kader van een marketingcampagne. Ze kunnen ook beslissen dat interesten tussen de - 2 € en 2 € niet worden uitbetaald, dan is er ook geen zegelrecht van toepassing.
Ik blijf een tevreden klant en mede-coorperant van Argenta. Ik heb de 0.44 € op mijn zichtrekening bijgeschreven want ik wil nergens in het rood staan.

Argenta heeft dat vorig jaar ook "gelapt" hoor met die negatieve intrest. Ongehoord eigenlijk. Je bent verplicht een zicht- of goldenrekening te hebben, anders kan je niet aan uw spaargeld. Zij geven 0,10 % op die rekeningen en als je die niet gebruikt ben je de sigaar.
Deutsche Bank afficheert trouwens nog altijd 1 % op haar zichtrekeningen hoewel dat binnenkort nog maar 0,5 % is.
Deutsche Bank afficheert trouwens nog altijd 1 % op haar zichtrekeningen hoewel dat binnenkort nog maar 0,5 % is.
Ik heb tijdens het jaar vooruitgang geconstateerd bij Argenta voor onlineverrichtingen. En gisteren efkens gaan kijken op de site en de negatieve intrest gezien op de zichtrekening (2x gebruikt in het jaar). Reden daarvoor is allang bekend.
Maar vandaag geraak ik absoluut niet op de site. Exacte intrestafrekening kan ik nog niet nakijken.
Ik heb vrijdagmorgen - uitzonderlijk en voor het eerst - 2 verrichtingen met bancontact gedaan (afhaling en betaling). Wel, 48 uur later was nog geen spoor te bekennen van deze verrichtingen. Dat stoort me enorm. Of werkt Argenta nog met hamer en beitel?
Maar vandaag geraak ik absoluut niet op de site. Exacte intrestafrekening kan ik nog niet nakijken.
Ik heb vrijdagmorgen - uitzonderlijk en voor het eerst - 2 verrichtingen met bancontact gedaan (afhaling en betaling). Wel, 48 uur later was nog geen spoor te bekennen van deze verrichtingen. Dat stoort me enorm. Of werkt Argenta nog met hamer en beitel?
Argenta is wel bekend met vertragingen op hun internetbanking systeem...
Ik denk dat je wel de ganse week vertragingen mag verwachten. Best kan je proberen 's morgens vroeg of 's avonds laat.
Verrichtingen zijn wel vrij snel zichtbaar hoor bij Argenta. Weinige banken doen beter op dit vlak (zelfs Keytrade niet). Ook niet qua registratie van Bancontact verrrichtingen. Maar daar wel hun on-line software wel sneller dan die van Argenta...
Ik denk dat je wel de ganse week vertragingen mag verwachten. Best kan je proberen 's morgens vroeg of 's avonds laat.
Verrichtingen zijn wel vrij snel zichtbaar hoor bij Argenta. Weinige banken doen beter op dit vlak (zelfs Keytrade niet). Ook niet qua registratie van Bancontact verrrichtingen. Maar daar wel hun on-line software wel sneller dan die van Argenta...
Bart, daar is mijn ervaring toch anders.
Bij BNP Fortis kan ik zien waar mijn vrouw zich bevindt als ze boodschappen doet (!), zo snel werkt dit. Met een Argentakaart laat ik mijn vrouw nooit boodschappen doen, hoor, anders is mijn bankrekening geplunderd en staat de teller nog op het oorspronkelijk bedrag.
Bij BNP Fortis kan ik zien waar mijn vrouw zich bevindt als ze boodschappen doet (!), zo snel werkt dit. Met een Argentakaart laat ik mijn vrouw nooit boodschappen doen, hoor, anders is mijn bankrekening geplunderd en staat de teller nog op het oorspronkelijk bedrag.
Dat zou kunnen...
Ik ben (al lang) geen klant meer bij een grootbank.
Ik heb diverse testen gedaan (want ik wou veranderen van zichtrekening wegens de trage toepassing bij Argenta) met Landbouwkrediet, Keytrade en Argenta zelf dus.
Hier komt Argenta eigenlijk al bij al goed uit qua snelheid van de zichtbaarheid van de verrichtingen.
Toch ga ik naar Keytrade. Ik hoop dat de toepassing zelf sneller werkt. En stortingen (bvb. van loon) die ik 's morgens zag bij Argenta zal ik bij Keytrade nu pas 's avonds zien (zij verwerken inkomende verrichtingen pas rond 16u).
Maar nu hoop ik toch tenminste vlot overschrijvingen te kunnen ingeven en uittreksels te kunnen afdrukken zonder steeds te moeten kijken in de statusbalk naar wachten op internetbanking.argenta.be
Ik ben (al lang) geen klant meer bij een grootbank.
Ik heb diverse testen gedaan (want ik wou veranderen van zichtrekening wegens de trage toepassing bij Argenta) met Landbouwkrediet, Keytrade en Argenta zelf dus.
Hier komt Argenta eigenlijk al bij al goed uit qua snelheid van de zichtbaarheid van de verrichtingen.
Toch ga ik naar Keytrade. Ik hoop dat de toepassing zelf sneller werkt. En stortingen (bvb. van loon) die ik 's morgens zag bij Argenta zal ik bij Keytrade nu pas 's avonds zien (zij verwerken inkomende verrichtingen pas rond 16u).
Maar nu hoop ik toch tenminste vlot overschrijvingen te kunnen ingeven en uittreksels te kunnen afdrukken zonder steeds te moeten kijken in de statusbalk naar wachten op internetbanking.argenta.be

Argenta is de laatste maanden qua snelheid enorm verbeterd. Hun site ligt vandaag gewoon down denk ik. Ik probeer ook de hele dag binnen te geraken, maar het lukt niet.
Inderdaad, elk jaar hetzelfde liedje. Tip: ga naar een grootbank, die rekenen die 0,15 euro niet aan, maar vragen wel 30 tot 50 per jaar voor beheer van je rekening. Tel uit je winst!svparijs schreef:Jezus, is het nu echt nodig om elk jaar te vitten op Argenta vanwege de negatieve rente van een paar tien cents... Elk jaar doet iedereen op dit forum alsof ze dat niet op voorhand wisten, terwijl dit regelmatig op dit forum wordt gepost.
ik was toch ook geschrokken van mijn negatieve rente bij argenta. Ik heb nochtans vele verrichtingen gedaan en voor zover ik weet nooit in negatief gestaan (in valutadagen). Soit, het was maar -0,03 euro. Niet dat ik erover ga kankeren en zal ook niet weggaan bij Argenta. Maar ik dacht dat ze dergelijke lage interesten gewoon niet aanrekenden.
zwembad schreef:Inderdaad, elk jaar hetzelfde liedje. Tip: ga naar een grootbank, die rekenen die 0,15 euro niet aan, maar vragen wel 30 tot 50 per jaar voor beheer van je rekening. Tel uit je winst!svparijs schreef:Jezus, is het nu echt nodig om elk jaar te vitten op Argenta vanwege de negatieve rente van een paar tien cents... Elk jaar doet iedereen op dit forum alsof ze dat niet op voorhand wisten, terwijl dit regelmatig op dit forum wordt gepost.
Correctie, KBC rekent wel degelijk ook die 0.15 euro zegelrecht aan