Fund investment plan - keytrade. Aan te raden?
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Fund investment plan - keytrade. Aan te raden?
Dat is een éénmalige transactiekost terwijl je anders bij elke aankoop én elke verkoop dient te betalen. Zelfs mét verkoop binnen 5 jaar vind ik het nog steeds dé voordeligste mogelijkheid om gespreid in de tijd met kleine bedragen te beleggen.Kevva schreef:Ik ken bitter weinig van die fondsen, het feit dat je moet betalen om uit te stappen binnen de 5 jaar is nadelig.
Verder zoek ik eigenlijk een relatief veilige belegging die ruimschoots het beste spaarboekje in de Benelux kan kloppen.
Hoe herken je goeie fondsen?
Laat ons zeggen dat ik tevreden ben met 2,25% netto rendement per jaar.
Kevva,
Misschien helpt de bespreking van de fondsen te verkrijgen in het Keytrade Fund Investment-plan in het volgend artikel je al wat op weg:
http://www.mijnkapitaal.be/portefeuille ... screening/" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien helpt de bespreking van de fondsen te verkrijgen in het Keytrade Fund Investment-plan in het volgend artikel je al wat op weg:
http://www.mijnkapitaal.be/portefeuille ... screening/" onclick="window.open(this.href);return false;
2,25% rendement per jaar is voor mij ook al goed. Ik streef niet naar een jaarlijkse opbrengst van 6 à 8%. Ik probeer evenmin om de beste fondsen in mijn portefeuille te hebben. Als het meer opbrengt dan een termijnrekening ben ik al tevreden.
Voor de meeste fondsenbeleggers is de onlinebijbel http://www.morningstar.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Onafhaneklijke analyses van alle beschikbare fondsen en gedetailleerde info, ik ben blij dat deze site bestaat.
Onafhaneklijke analyses van alle beschikbare fondsen en gedetailleerde info, ik ben blij dat deze site bestaat.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Weet iemand als en hoeveel de beurstaksen bij kapitalisatiefondsen omhoog gaat in het nieuwe federale regeerakkoord?
Naar wat ik dus begrijp kan je bij Keytrade ten allen tijde fondsen vervangen door een ander fonds of het fonds op een lager % zetten ten voordele van een ander...
Dat maakt het interessanter.
Ik wil eigenlijk gewoon een mandje met enkele goeie fondsen die vrij stabiel stijgen (zonder plotse opstoten en dalingen) en dat ik eigenlijk wil gebruiken als een soort spaarboekje (geld dat ik de eerste 3à5 jaar niet nodig heb.
Dat maakt het interessanter.
Ik wil eigenlijk gewoon een mandje met enkele goeie fondsen die vrij stabiel stijgen (zonder plotse opstoten en dalingen) en dat ik eigenlijk wil gebruiken als een soort spaarboekje (geld dat ik de eerste 3à5 jaar niet nodig heb.
Dan zou ik kiezen voor Ethna activ ET, Carmignac P., Invesco balanced risk allocation en DNCA Eurose.Kevva schreef:Hoe herken je goeie fondsen?
Wel opletten:Kevva schreef: Ik wil eigenlijk gewoon een mandje met enkele goeie fondsen die vrij stabiel stijgen (zonder plotse opstoten en dalingen) en dat ik eigenlijk wil gebruiken als een soort spaarboekje (geld dat ik de eerste 3à5 jaar niet nodig heb.
U kan uw KEYPLAN op elk moment stopzetten door een scan of een mail te sturen naar onze Back Office met de vraag om uw fondsen over te schrijven op uw effectenrekening. Als dit gebeurt voor het einde van het vijfde jaar betaalt u hiervoor € 9,95 kosten (per fonds in uw plan).
Voorbeeld: Hebt u 3 fondsen in uw portefeuille, dan betaalt u dus € 29,85; hebt u 4 fondsen in uw portefeuille, dan betaalt u € 39,80 €; en zo verder.
Dus het antwoord op mijn vraag is NEE?kazavubu schreef:Wel opletten:Kevva schreef: Ik wil eigenlijk gewoon een mandje met enkele goeie fondsen die vrij stabiel stijgen (zonder plotse opstoten en dalingen) en dat ik eigenlijk wil gebruiken als een soort spaarboekje (geld dat ik de eerste 3à5 jaar niet nodig heb.
U kan uw KEYPLAN op elk moment stopzetten door een scan of een mail te sturen naar onze Back Office met de vraag om uw fondsen over te schrijven op uw effectenrekening. Als dit gebeurt voor het einde van het vijfde jaar betaalt u hiervoor € 9,95 kosten (per fonds in uw plan).
Voorbeeld: Hebt u 3 fondsen in uw portefeuille, dan betaalt u dus € 29,85; hebt u 4 fondsen in uw portefeuille, dan betaalt u € 39,80 €; en zo verder.
Je kan niet switchen tussen fondsen of de één stopzetten ten voordele van een ander.
Het investment plan stopzetten is niet hetzelfde als switchen tussen fondsen onderling he. Dat laatste is gratis (dacht ik)
Waarom zou je tussen fondsen switchen? Het Fund Investment Plan is bedoeld om periodiek kleine bedragen te beleggen. Als je dan nog voortdurend gaat switchen krijg je een versnipperde portefeuille. Als je in het begin een fonds of fondsen kiest doe je dat met een reden, omdat je in dat fonds gelooft. Geef het dan ook een kans. Je kunt het laten vallen als een ander fonds beter presteert maar de maand erop is er weer een ander fonds dat de beste prestaties neerzet en kun je weer switchen. Denk erom dat een fonds een langetermijnbelegging is.
Bij fondsen wisselen (= verkopen) betaal je ook beurs taks.
Maar in hoeverre is dat KeyPlan interessant? Ik ken er dus niets van af. Het enige waarvoor ik het doe is het beter rendement dan mijn huidige 1,80% netto rente op mijn spaarrekening.
Beste Kevva,
Bij Rabobank kun je ook al voor kleine bedragen in fondsen investeren (vanaf 100 euro). Je hebt er veel meer keuze dan in het Keyplan en volledige vrijheid. Het enige dat je niet hebt is dat er periodiek automatisch wordt belegd. Maar zelf iedere maand je digipass vastnemen om op een fonds in te tekenen is echt niet veel werk hoor, dat is zelfs plezant.
Bij Rabobank kun je ook al voor kleine bedragen in fondsen investeren (vanaf 100 euro). Je hebt er veel meer keuze dan in het Keyplan en volledige vrijheid. Het enige dat je niet hebt is dat er periodiek automatisch wordt belegd. Maar zelf iedere maand je digipass vastnemen om op een fonds in te tekenen is echt niet veel werk hoor, dat is zelfs plezant.