Fysiek zilver kopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Spruitekop
- VIP member

- Berichten: 5965
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Fysiek zilver kopen
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: Fysiek zilver kopen
Soms leuk om eens zo een oud berichtje (8/12/2012) terug op te halen uit deze draad van wat al te zelfzekere mensen:
I did mark your words, beleggerspaarder
... goud is in die tijd ongeveer gezakt van 1700 naar 1300 $.beleggerspaarder schreef:Volgend jaar op 09/10/2013 zal je begrijpen dat je een zeer slechte deal hebt gedaan met een woning te kopen in plaats van je goud bij te houden. Mark my words.
I did mark your words, beleggerspaarder
Re: Fysiek zilver kopen
De zilverprijs is weer een duik aan het nemen.
Re: Fysiek zilver kopen
Door de 20 USD/oz gezakt ...bingoal schreef:De zilverprijs is weer een duik aan het nemen.
Terug koopjestijd?
- Spruitekop
- VIP member

- Berichten: 5965
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Fysiek zilver kopen
Ik ga nog wat wachten, d'er kan wel nog wat af denk ik.
Tussen $18 en $19 wil ik wel nog eens 'n paar boxes halen.
Tussen $18 en $19 wil ik wel nog eens 'n paar boxes halen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: Fysiek zilver kopen
Ik heb al wat gekocht, maar als het nog zakt kan er altijd nog wat bij...
Maar bij mij gaat het om tubes ipv boxes
Maar bij mij gaat het om tubes ipv boxes
Re: Fysiek zilver kopen
Ook ik denk er aan om eens wat fysiek zilver aan te kopen. De keuze voor munten was snel gemaakt, maar ik vraag me af waarom iedereen het hier nagenoeg altijd alleen maar heeft over Maple Leafs? Is er een speciale reden waarom Maple Leaf duidelijk populairder is dan bijvoorbeeld de Philharmoniker en Silver Eagle munten?
-
reppiepeppie
- VIP member

- Berichten: 1017
- Lid geworden op: 24 jun 2011
- Contacteer:
Re: Fysiek zilver kopen
Neen, geen speciale reden. Alle drie zijn ze de 'patatten' van de zilvermunten.
Tis wat je t mooist vindt zeker?
Maple is wel .9999 zuiverheid. De andere .999 dacht ik.
Tis wat je t mooist vindt zeker?
Maple is wel .9999 zuiverheid. De andere .999 dacht ik.
-
reppiepeppie
- VIP member

- Berichten: 1017
- Lid geworden op: 24 jun 2011
- Contacteer:
Re: Fysiek zilver kopen
Ik lees berichten van Nederlandse dealers dat ook zij de btw op zilvermunten gaan verhogen van 'margeregeling' naar 21% btw.
Doijer en kalff, zilvergoudwinkel,... Allen sturen ze ''haast u, profiteer er nog van zolang het kan'' berichten.
Ze volgen dus de btw stijging van 7% naar 19% in Duitsland.
Tot zover de margeregeling in NL.
Wie de margeregeling kent weet dat een handelaar deze slechts kan toepassen als ze de btw bij aankoop niet recupereren.
7% niet recuperern ging nog, maar 19%? (want al die dealers voeren in via D)
Uit een mail:
BTW verhoging zilveren belggingsmunten
Particuliere beleggers die zilver kopen kiezen vrijwel altijd voor zilveren beleggingsmunten zoals de Silver Eagle, Maple Leaf en de Philharmoniker. Dit zijn munten die wereldwijd worden verkocht als belegginsmunten en zijn daarmee zeer goed verhandelbaar; iedere munt bevat 1 troy ounce puur zilver. De munten worden onder de margeregeling verhandeld, waarbij alleen BTW wordt afgedragen over de winstmarge van de handelaar en niet over de totale verkoopprijs.
In januari 2011 is het btw-tarief in Nederland voor de invoer van dit soort munten verhoogd van 6% naar 19%. Aangezien de munten voornamelijk afkomstig zijn van landen buiten Europa, zoals Canada en Amerika, werd het daarmee aanzienlijk minder interessant om dit soort munten in Nederland te importeren. De import was nog wel mogelijk in andere Europese landen tegen een laagtarief, waardoor de stijging van het Nederlandse btw-tarief een beperkte invloed heeft gehad op de verkoopprijs van de zilveren munten.
Profiteer nu het nog kan!
Per 1 januari 2014 gaat echter ook het BTW tarief in andere landen mogelijk omhoog, waardoor het importeren van dit soort munten in geheel Europa een stuk duurder kan worden. Een direct gevolg hiervan is dat de prijzen voor de zilveren munten per 1 januari verhoogd zullen moeten worden met ruim 10%. Tot op heden is er echter – voor zover wij weten – geen definitief besluit genomen in de desbetreffende landen over het invoertarief van deze zilveren munten per 1 januari.
Om het zekere voor het onzekere te nemen kan het verstandig zijn om voor 31 december 2013 uw zilveren in te kopen. Aangezien de zilverkoers onlangs sterk daalde kan het tevens interessant zijn nu alvast een positie in te nemen.
Voor de huidige prijzen kunt u terecht op onze website. Zodra er meer nieuws is over het btw-tarief voor zilveren munten zullen wij dit communiceren via de nieuwsbrief en via ons blog.
Voor vragen kunt u ons bereiken om onderstaande telefoon nummer of per email op
Doijer en kalff, zilvergoudwinkel,... Allen sturen ze ''haast u, profiteer er nog van zolang het kan'' berichten.
Ze volgen dus de btw stijging van 7% naar 19% in Duitsland.
Tot zover de margeregeling in NL.
Wie de margeregeling kent weet dat een handelaar deze slechts kan toepassen als ze de btw bij aankoop niet recupereren.
7% niet recuperern ging nog, maar 19%? (want al die dealers voeren in via D)
Uit een mail:
BTW verhoging zilveren belggingsmunten
Particuliere beleggers die zilver kopen kiezen vrijwel altijd voor zilveren beleggingsmunten zoals de Silver Eagle, Maple Leaf en de Philharmoniker. Dit zijn munten die wereldwijd worden verkocht als belegginsmunten en zijn daarmee zeer goed verhandelbaar; iedere munt bevat 1 troy ounce puur zilver. De munten worden onder de margeregeling verhandeld, waarbij alleen BTW wordt afgedragen over de winstmarge van de handelaar en niet over de totale verkoopprijs.
In januari 2011 is het btw-tarief in Nederland voor de invoer van dit soort munten verhoogd van 6% naar 19%. Aangezien de munten voornamelijk afkomstig zijn van landen buiten Europa, zoals Canada en Amerika, werd het daarmee aanzienlijk minder interessant om dit soort munten in Nederland te importeren. De import was nog wel mogelijk in andere Europese landen tegen een laagtarief, waardoor de stijging van het Nederlandse btw-tarief een beperkte invloed heeft gehad op de verkoopprijs van de zilveren munten.
Profiteer nu het nog kan!
Per 1 januari 2014 gaat echter ook het BTW tarief in andere landen mogelijk omhoog, waardoor het importeren van dit soort munten in geheel Europa een stuk duurder kan worden. Een direct gevolg hiervan is dat de prijzen voor de zilveren munten per 1 januari verhoogd zullen moeten worden met ruim 10%. Tot op heden is er echter – voor zover wij weten – geen definitief besluit genomen in de desbetreffende landen over het invoertarief van deze zilveren munten per 1 januari.
Om het zekere voor het onzekere te nemen kan het verstandig zijn om voor 31 december 2013 uw zilveren in te kopen. Aangezien de zilverkoers onlangs sterk daalde kan het tevens interessant zijn nu alvast een positie in te nemen.
Voor de huidige prijzen kunt u terecht op onze website. Zodra er meer nieuws is over het btw-tarief voor zilveren munten zullen wij dit communiceren via de nieuwsbrief en via ons blog.
Voor vragen kunt u ons bereiken om onderstaande telefoon nummer of per email op
Re: Fysiek zilver kopen
Denk nu toch om voor de eerste keer in te stappen. 437€ voor de Maple Leaf tube (25 stuks) bij de Silverhouse. Zo laag heb ik de prijs nog nooit geweten sinds ik het volg...
Re: Fysiek zilver kopen
ook op gold-silver.be volgende boodschap : "We vrezen dat een nieuwe Europese wet op 1 januari 2014 de taxatie op gebied van edelmaten komt wijzigen"
-
reppiepeppie
- VIP member

- Berichten: 1017
- Lid geworden op: 24 jun 2011
- Contacteer:
Re: Fysiek zilver kopen
Tot zover FVDM2011 - goldsilver 's 'legal tender' dus geen btw verhaaltje.
Spijtig dat geen enkele dealer durft toegeven dat de Duitse aanpassing van verlaagd naar normaal btw tarief een impact zal hebben.
Spijtig dat geen enkele dealer durft toegeven dat de Duitse aanpassing van verlaagd naar normaal btw tarief een impact zal hebben.
-
reppiepeppie
- VIP member

- Berichten: 1017
- Lid geworden op: 24 jun 2011
- Contacteer:
Re: Fysiek zilver kopen
Dit is een bericht van Marktupdate die het weer haalt van Goudstandaard, een handelaar, die het op zijn beurt gebaseerd heeft op een artikel uit goldreporter.de. Zie ook het sterretje ter verwijzing bij het woord margeregeling. Uiteraard wordt de link naarwaar * verwijst niet mee vermeld.
De ene zegt dus zus, de andere zo. Alles gretig overnemen en vooral: verwarring scheppen.
Helaas blijven ze van de veronderstelling uitgaan dat zilver 7% blijft in DL.
Het is net dat wat verandert. Zilver wordt 19%.
Deutsches Umsatzsteuergesetz nach heutigem Stand (2013)
"§ 12 Steuersätze :
(1) Die Steuer beträgt für jeden steuerpflichtigen Umsatz 19 Prozent der Bemessungsgrundlage (§§ 10, 11, 25 Abs. 3 und § 25a Abs. 3 und 4).
(2) Die Steuer ermäßigt sich auf sieben Prozent für die folgenden Umsätze:
1.
die Lieferungen, die Einfuhr und den innergemeinschaftlichen Erwerb der in der Anlage 2 bezeichneten Gegenstände
...."
dazu sog. Anlage 2 , die die begünstigten Warengruppen definiert:
u.a. "Warengruppe 54 Sammlungsstücke mit münzkundlichem Wert"
NeuRegelung Anlage 2 zum 1.Januar 2014
"5. § 12 Absatz 2 wird wie folgt geändert:
„1. die Lieferungen, die Einfuhr und der innergemeinschaftliche Erwerb der in Anlage 2 bezeichneten Gegenstände mit Ausnahme der in der Nummer 49 Buchstabe f, den Nummern 53 und 54 bezeichneten Gegenstände;"
Komt er op neer dat de artikelen in artikel 53 en 54 uitgesloten worden van het verlaagde btw tarief. Margeregeling zal weinig zin hebben.
De ene zegt dus zus, de andere zo. Alles gretig overnemen en vooral: verwarring scheppen.
Helaas blijven ze van de veronderstelling uitgaan dat zilver 7% blijft in DL.
Het is net dat wat verandert. Zilver wordt 19%.
Deutsches Umsatzsteuergesetz nach heutigem Stand (2013)
"§ 12 Steuersätze :
(1) Die Steuer beträgt für jeden steuerpflichtigen Umsatz 19 Prozent der Bemessungsgrundlage (§§ 10, 11, 25 Abs. 3 und § 25a Abs. 3 und 4).
(2) Die Steuer ermäßigt sich auf sieben Prozent für die folgenden Umsätze:
1.
die Lieferungen, die Einfuhr und den innergemeinschaftlichen Erwerb der in der Anlage 2 bezeichneten Gegenstände
...."
dazu sog. Anlage 2 , die die begünstigten Warengruppen definiert:
u.a. "Warengruppe 54 Sammlungsstücke mit münzkundlichem Wert"
NeuRegelung Anlage 2 zum 1.Januar 2014
"5. § 12 Absatz 2 wird wie folgt geändert:
„1. die Lieferungen, die Einfuhr und der innergemeinschaftliche Erwerb der in Anlage 2 bezeichneten Gegenstände mit Ausnahme der in der Nummer 49 Buchstabe f, den Nummern 53 und 54 bezeichneten Gegenstände;"
Komt er op neer dat de artikelen in artikel 53 en 54 uitgesloten worden van het verlaagde btw tarief. Margeregeling zal weinig zin hebben.
Re: Fysiek zilver kopen
Ondertussen een tube Maple Leaf munten (25 stuks) bij Thesilverhouse voor slechts 434,32 euro! Wel erg aanlokkelijk nu om bij te kopen...
