Gaan bankkantoren verdwijnen?
Re: Gaan bankkantoren verdwijnen?
En voor bedrijven kan men ook eenzelfde systeem toepassen : één banknummer per bedrijf, bijvoorbeeld gebaseerd op hun Handelsregisternummer; wat de bank doet met inkomende gelden op die centrale rekening beslist ze ook weer zelf.
Enfin, de eenvoud zelve!
Enfin, de eenvoud zelve!
ze verbinden gewoon aan je RR zoveel rekeningnrs als je wil
In de praktijk moet zoiets haalbaar zijn
kunnen veel voordelen aan verbonden zijn
- nooit meer een kopie ID om de x-aantal jaren aan de bank afleveren, het wordt gewoon uit het rijksresgister gehaald
- een vermogenskadaster kunnen ze er ook aan verinden
-geen mogelijkheid meer dat als het overlijden gekend is in het rijksregister dat er dan nog bankverrichtiingen gebeuren
aan bankrekeningnrs zijn al lang scharniernummers aan verbonden ( wat het nut daarvan is weet ik ook niet, maar het wijst erop dat men zonder enige problemen nrs met elkaar intern kan verbinden( waar de buitenwereld zelfs geen zaken mee heeft)
men kan zo uitsluiten dat er op afgesloten of foute rekeningnrs wordt gestort
Slechts één nr moet juist zijn het RR nummer
zou nog eens een idee zijn voor het Ministerie van administratieve" vermoeilijkheden"
In de praktijk moet zoiets haalbaar zijn
kunnen veel voordelen aan verbonden zijn
- nooit meer een kopie ID om de x-aantal jaren aan de bank afleveren, het wordt gewoon uit het rijksresgister gehaald
- een vermogenskadaster kunnen ze er ook aan verinden
-geen mogelijkheid meer dat als het overlijden gekend is in het rijksregister dat er dan nog bankverrichtiingen gebeuren
aan bankrekeningnrs zijn al lang scharniernummers aan verbonden ( wat het nut daarvan is weet ik ook niet, maar het wijst erop dat men zonder enige problemen nrs met elkaar intern kan verbinden( waar de buitenwereld zelfs geen zaken mee heeft)
men kan zo uitsluiten dat er op afgesloten of foute rekeningnrs wordt gestort
Slechts één nr moet juist zijn het RR nummer
zou nog eens een idee zijn voor het Ministerie van administratieve" vermoeilijkheden"
Cassandra schreef:ludo schreef:Verschillende rekeningen op basis van enkel je rijksregisternummer,en dan nog bij verschillende banken is bijna onmogelijk.
In theorie misschien wel, maar in de praktijk????
Hoe ga je dan geld afhalen, en van welke rekening van welke bank gaat dit dan gaan??
Dat blijft allemaal hetzelfde, jij mag 100 bankrekeningen hebben, maar voor de buitenwereld heeft iédereen één centraal banknummer, naar analogie met je RR nummer.
En als er geld op dit centraal RR nummer komt, hoe gaat het dan naar een andere rekening , of andere bank???
Moet je dan zelf nog eens overschrijven?????
Theorie misschien wel, maar in de praktijk lijkt me dit ondoenbaar.
Zichtrekeningen, spaarrekeningen, effektenrekeningen, bank hier en daar...
Banken hebben zelf al wel een intern software systeem dat al je rekeningen gekoppeld zijn aan je RR nummer.
Laatst gewijzigd door ludo op 3 juli 2016, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Toch ene die het snapt. Nu zijn we al met twee! (ik bedoel wel Paul)
Laatst gewijzigd door Cassandra op 3 juli 2016, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Bijlange niet, dat centraal rekeningnummer is zelf geen apparte bank he! dat is maar een NUMMER!ludo schreef:Cassandra schreef:
Dat blijft allemaal hetzelfde, jij mag 100 bankrekeningen hebben, maar voor de buitenwereld heeft iédereen één centraal banknummer, naar analogie met je RR nummer.
En als er geld op dit centraal RR nummer komt, hoe gaat het dan naar een andere rekening , of andere bank???
Alle bankkantoren sluiten is onmogelijk.Men kan toch geen automaten maken die om het even welke buitenlandse valuta afleveren!
Nog één keer proberen, exclusief voor ludo :
"iemand" stuurt geld naar mijn centraal bank nummer. Dat centraal nummer (een computer) ziet dat die storting afkomstig is van A. Dat centraal nummer stuurt dat geld direkt door naar ...X of Y of Z, dus de keuze die IK gemaakt heb!
"iemand" stuurt geld naar mijn centraal bank nummer. Dat centraal nummer (een computer) ziet dat die storting afkomstig is van A. Dat centraal nummer stuurt dat geld direkt door naar ...X of Y of Z, dus de keuze die IK gemaakt heb!
Laatst gewijzigd door Cassandra op 3 juli 2016, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
"Alle bankkantoren sluiten is onmogelijk.Men kan toch geen automaten maken die om het even welke buitenlandse valuta afleveren!"
daar bestaan/bestonden in hoofdzaak wisselkantoren voor die niks anders doen dan dat
kunnen ze al het bankpersoneel aan de dop zetten, goed voor Wouter Beke zijn jobs, jobs, jobs............
daar bestaan/bestonden in hoofdzaak wisselkantoren voor die niks anders doen dan dat
kunnen ze al het bankpersoneel aan de dop zetten, goed voor Wouter Beke zijn jobs, jobs, jobs............
Zover ben ik wel mee hoor, en al het geld dat voor jou bestemd is ( loon, uitkeringen, terugbetaling van geleend geld van kennis) wordt dan op dit RR nummer geregistreerd bedoel je )Cassandra schreef:Bijlange niet, dat centraal rekeningnummer is zelf geen apparte bank he! dat is maar een NUMMER!ludo schreef:
Zoals ik al zei, theorie wel, maar in de praktijk
De nationale bank heeft al weet van al je rekeningen, als ze je nodig hebben, zullen ze je wel weten te vinden om al je rekeningen te blokkeren.
Waarom het systeem ingewikkelder maken, als het goed gaat. Zie er het nut niet van in.
Laatst gewijzigd door ludo op 3 juli 2016, 12:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Hetzelfde geldt voor betalingen.
Ik moet bijv. een bedrag betalen aan persoon A of bedrijf B. Ik moet slechts éénmaal hun nummer hebben, en al gaan die daarna verhuizen naar Papoea, ik stort gewoon naar dat centrale nummer. Die regelen zélf dat dat geld naar Papoea doorgestuurd wordt.
Ik moet bijv. een bedrag betalen aan persoon A of bedrijf B. Ik moet slechts éénmaal hun nummer hebben, en al gaan die daarna verhuizen naar Papoea, ik stort gewoon naar dat centrale nummer. Die regelen zélf dat dat geld naar Papoea doorgestuurd wordt.
De wisselagenten van vroeger verhandelden vooral effekten, vreemde valuta was bijkomstig.Een dertigtal jaar geleden waren banken niet toegelaten op de beurs,zij moesten verplicht via een wisselagent passeren om hun klantenorders op de beurs te laten uitvoeren.Weghsteen, Peterbroeck, Van Campenhout, Leleux, Dierickx enz. waren wisselagenten die nu allemaal broker zijn en hebben de banken nu als concurenten.paul schreef:"Alle bankkantoren sluiten is onmogelijk.Men kan toch geen automaten maken die om het even welke buitenlandse valuta afleveren!"
Kortzichtige gedachte.Cassandra schreef:De bankgebouwen zullen verkocht/verhuurd/ingekrimpt worden. Alles zal online gebeuren. Veel goedkoper en efficienter.
Momenteel dienen die gebouwen nog voor de oudjes, maar over tien jaar zijn die rijstpap aan het eten.
Het is niet zonder gevolgen gebleven dat grootbanken kantoren sloten en hun klanten pushte om zoveel mogelijk alles zelf te doen.
Nu komen die (goedgelovige) klanten nog amper over de vloer waardoor de banken hun rommel minder verkocht kregen.Dus banken hadden minder inkomsten.Dat heeft dan weer als gevolg dat die banken kosten ging aanrekenen voor de taken die we zelf uitvoeren...
Ze zijn in hun eigen voeten aan schieten door het persoonlijk contact te reduceren.
Om persoonlijk voorbeeld te geven.Ik had kasbons,obligaties en aandelen staan bij belfius. Een paar jaar terug kwamen ze af met een digitaalpakket zodat ik alles zelf kon doen.Iets wat ze mij meer hebben opgedrongen. En dan kwam het moment dat hun tarieven wijzigde. Het zou duurder worden voor mij om daar alles te behouden. Dus het eerste wat ik deed was mijn aandelen direct verkopen en dat bedrag naar keytrade overgeschreven.En elke keer als er iets vrij kwam dat bedrag afgehaald.Dit jaar kwam mijn laatste obligatie daar vrij en nu staat daar dus niks meer.
Dus wat hebben ze verwezenlijkt met hun minder persoonlijk contact? Niks!Integendeel zelfs,ze verdienen niks meer aan mij.
Dus ja, ze hebben minder kosten aan personeel maar ook minder inkomsten.Want hun producten krijgen ze minder verkocht. Dus gaan ze meer kosten aanrekening waardoor ze weer klanten naar goedkopere banken jagen.Het zal afwachten worden wat dat op lange termijn geeft.In bepaalde sectoren blijft persoonlijk contact belangrijk.
Ze gaan van de bankkantoren musea maken zodat ons nageslacht zich nog kan voorstellen hoe we bankierden in de twintigste eeuw.
Zoals ik al zei,om het voor U ook nog is te proberen,,,,, in theorie, maar in de praktijk onhaalbaar als je telkens op voorhand keuze moet maken waar je geld naartoe moet,,, je moet er dan al een boekhouding op nahouden wie wat waar moet storten,,, is verder nadenken dan je neuske lang is.Cassandra schreef:Nog één keer proberen, exclusief voor ludo :
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Zoals het eenmaal is geweest, zo zal het nooit meer zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.