Gaat de nieuwe regering de RV ...
TIP
Re: Gaat de nieuwe regering de RV ...
NOG niet, maar hoe lang zal dat nog duren denkt u?
De overheid weet nu al goed hoeveel u eigenlijk bezig, zowel roerend als onroerend, en ze kent uw inkomsten uit kapitaal ook via de bank en de registratie van huurcontracten.
Een regering met daarin de PS, Ecolo, Groen! (die gingen in uw kelder komen snuffelen, remember?) en SP.a zal toch ergens de 11miljard te kort PLUS de 8 miljard nieuwe uitgaven vandaan moeten halen, en blijkbaar kan het niet op kap van 'de zwaksten' in Wallonië, dus het zal wel weer op de kap zijn van de 2-verdieners uit Vlaanderen gebeuren...
Oh, wat zeg ik toch? Ik mag helemaal niet verwijzen naar Wallonië en Vlaanderen, voor links is het een 'interpersoonlijke solidariteit': dat diegenen die solidair moeten zijn toevallig bijna allemaal Vlaams praten, terwijl de ontvangers allemaal Frans, tja... puur toeval.
Volgens mij gaat O-VLD afhaken op de (in)formateursnota van Magnette, maar CD&V gaat meegaan, aangevuurd door het ACV: met CDh erbij dat ook zijn kar aan het keren is, komen ze dan net toe.. en anders is er nog DéFi.
Ik lees dat er toevallig ook nog plan B-bis de ronde doet voor Arco en waarschijnlijk kan de CD&V door de belastinghonger van Franstalig links ook nog eens haar gefaalde effectentaks, karaattaks en wat weet ik nog allemaal van dat Peeters-gepruts laten bissen, mét natuurlijk het premierschap voor K.Geens er bovenop: wat moet een tjeef nog meer hebben om plat op de rug voor te gaan?
Dat gaat wat worden: een Calvo als minister van Financiën, of een Almaci op BZ (100,000 Syriers erbij per jaar?) met een stelletje cryptocommunisten van Ecolo en een PS is die niet wil onderdoen wegens de PTB, erbij... Over 5 jaar ziet Vlaanderen bruin van de immigranten, en de échte Vlamingen blauw van het afdokken ervoor.
Mark my words.
Re: Gaat de nieuwe regering de RV ...
Ik ga er van uit dat ze dat niet zullen doen, want de vlucht naar kapitaliserende effecten is nu al op gang gekomen. Een verdere stijging naar 35% bijvoorbeeld kan dit nog versnellen. En als beleggers 17% of meer van hun kapitaal weghalen uit dividendaandelen is het resultaat negatief.
Beleggen in buitenlandse dividendaandelen levert u een inkomstenstroom(pje) op dat niet rechtstreeks afhankelijk is van de Belgische conjunctuur. Dat is een soort van veiligheidsbuffer die de overheid zou moeten aanmoedigen, maar door haar overdreven gulzigheid jaagt ze ons weg in de richting van kapitaliserende effecten, die veel volatieler zijn.
Stel je voor dat we iedereen van jongsafaan zouden stimuleren om een portefeuille op te bouwen, en die inkomsten dan te belasten aan 10-15%. Dan zou er elk jaar een pak geld binnenstromen waarvan de overheid zijn deel krijgt, en het resterende deel via de burgers ook onze economie ten goede komt. Een beetje zoals het Noorse pensioenfonds, alleen niet centraal beheerd, maar in handen van miljoenen individuele investeerders.
Maar neen, nu belast men buitenlandse dividenden zo hard dat we ze mijden, en dus blijft ons kapitaal rondhangen in vastgoed en deposito’s. Als gevolg daarvan krijg je hoge huizenprijzen, de dan weer leiden tot hoge schulden bij jonge gezinnen. Terwijl de ouderen hun spaarcenten negatief reël rendement opleveren.
Je zou bijna denken dat onze excellenties geen welvarende burgers in hun land willen

Beleggen in buitenlandse dividendaandelen levert u een inkomstenstroom(pje) op dat niet rechtstreeks afhankelijk is van de Belgische conjunctuur. Dat is een soort van veiligheidsbuffer die de overheid zou moeten aanmoedigen, maar door haar overdreven gulzigheid jaagt ze ons weg in de richting van kapitaliserende effecten, die veel volatieler zijn.
Stel je voor dat we iedereen van jongsafaan zouden stimuleren om een portefeuille op te bouwen, en die inkomsten dan te belasten aan 10-15%. Dan zou er elk jaar een pak geld binnenstromen waarvan de overheid zijn deel krijgt, en het resterende deel via de burgers ook onze economie ten goede komt. Een beetje zoals het Noorse pensioenfonds, alleen niet centraal beheerd, maar in handen van miljoenen individuele investeerders.
Maar neen, nu belast men buitenlandse dividenden zo hard dat we ze mijden, en dus blijft ons kapitaal rondhangen in vastgoed en deposito’s. Als gevolg daarvan krijg je hoge huizenprijzen, de dan weer leiden tot hoge schulden bij jonge gezinnen. Terwijl de ouderen hun spaarcenten negatief reël rendement opleveren.
Je zou bijna denken dat onze excellenties geen welvarende burgers in hun land willen