Gaat de spaarrente dalen?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Gaat de spaarrente dalen?
Mijn bericht bevatte slechts enkele kernpunten uit het artikel. Het volledige artikel kun je lezen via de link, tenminste als je een betalend abonnement op De Standaard hebt. Ik kon moeilijk heel het artikel kopiëren en plakken want dat zou in strijd zijn met de copyrightwetgeving.
Het was geen kritiek op jou, Yaris. Dank voor de link. Dit soort artikels lees ik graag.
Ik heb dus volledig het artikel gelezen. En een onderbouwde verklaring van die al 700 jaar dalende rente staat er niet in. Het is gewoon een constatatie uit het verleden die doorgetrokken wordt naar de toekomst. En voor dit laatste wil ik dan wel graag het waarom weten.
Ik heb dus volledig het artikel gelezen. En een onderbouwde verklaring van die al 700 jaar dalende rente staat er niet in. Het is gewoon een constatatie uit het verleden die doorgetrokken wordt naar de toekomst. En voor dit laatste wil ik dan wel graag het waarom weten.
Zal de inflatie ooit nog toenemen? Sommige economen voorspellen voor de eurozone een scenario zoals in Japan: een lange periode van extreem lage of negatieve rentes, een vergrijzende bevolking die het geld niet meer laat rollen, deflatie en geen groei meer van de economie.
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 99067.html
Slechts amper relevant voor onderhavig draadje, maar kan iemand me uitleggen waarom institutionele beleggers dergelijke interesse tonen voor een staatsobligatie op 10 jaar aan 0,09%? Is er dan volgens de risico/opbrengst verhouding geen enkele interessantere belegging?
Slechts amper relevant voor onderhavig draadje, maar kan iemand me uitleggen waarom institutionele beleggers dergelijke interesse tonen voor een staatsobligatie op 10 jaar aan 0,09%? Is er dan volgens de risico/opbrengst verhouding geen enkele interessantere belegging?
Dat kan dus enkel betekenen dat ze diep-negatieve renten verwachten.
Word bang van deze zaken. Kiem voor nieuwe bankencrisis ?
Vroeger, in normale tijden, zou men gevraagd hebben: 'word ik gek of wordt heel de wereld gek ?'
Word bang van deze zaken. Kiem voor nieuwe bankencrisis ?
Vroeger, in normale tijden, zou men gevraagd hebben: 'word ik gek of wordt heel de wereld gek ?'
De vraag stellen is ze beantwoorden....VincentGT schreef: ↑15 januari 2020, 14:08 https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 99067.html
Slechts amper relevant voor onderhavig draadje, maar kan iemand me uitleggen waarom institutionele beleggers dergelijke interesse tonen voor een staatsobligatie op 10 jaar aan 0,09%?
Is er dan volgens de risico/opbrengst verhouding geen enkele interessantere belegging?
Zeker als je weet dat institutionele beleggers verschillende beperkingen hebben zal de huidige uitgave voor hen "goed" zijn op dit moment.
Ik zie hier helemaal geen reden om aan doemscenarios te denken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Een deel van de beleggers (oa pensioenfondsen) zit letterlijk 'vast' aan dat soort beleggingen omdat ze een bepaald percentage aan 'risico-loze' (hmm-hmm) beleggingen moeten aanhouden.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!