Gaat DHB zijn spaarrente ook omhoog trekken ?
-
DHB Bank
Re: Gaat DHB zijn spaarrente ook omhoog trekken ?
Belangrijk om te melden wat de werking betreft van onze aangroeipremie voor de beide spaarrekeningen : de aangroeipremie wordt met terugwerkende kracht toegekend vanaf de zesde maand volgend op het deponeren van de gelden en wordt verder van dag tot dag berekend. ( blijft doorlopen ongeacht de duur...)
Vb : S@veonline = 4 % basisrentevoet en 0,75 % aangroeipremie.
DHB Plus = 4 % basirentevoet en 0,30 % aangroeipremie
Indien u een afhaling doet na de zes maanden heeft u op het bedrag dat u afhaalt de basis + aangroeipremie alsook op het resterend bedrag > basis + aangroei.
Indien u overschakelt naar een andere bank krijgt u automatisch de basisrentevoet. Om van de aangroeipremie of getrouwheidspremie te kunnen genieten moet u terug wachten. (wanneer verworven)
Indien u dan - regelmatige afhalingen uitvoert - vóór de verwerving of toekenning van de aangroeipremie of getrouwheidspremie krijgt u dan enkel de basisrentevoet. Ik blijf erbij : ons rendement blijft interessant omwille van de verworven aangroeipremie + basisrentevoet na de zes maanden.
Aangroeipremie alsook getrouwheidspremie niet uitgekeerd op hetzelfde moment
Afhalingen bij ons : Last in , First out
Vb : S@veonline = 4 % basisrentevoet en 0,75 % aangroeipremie.
DHB Plus = 4 % basirentevoet en 0,30 % aangroeipremie
Indien u een afhaling doet na de zes maanden heeft u op het bedrag dat u afhaalt de basis + aangroeipremie alsook op het resterend bedrag > basis + aangroei.
Indien u overschakelt naar een andere bank krijgt u automatisch de basisrentevoet. Om van de aangroeipremie of getrouwheidspremie te kunnen genieten moet u terug wachten. (wanneer verworven)
Indien u dan - regelmatige afhalingen uitvoert - vóór de verwerving of toekenning van de aangroeipremie of getrouwheidspremie krijgt u dan enkel de basisrentevoet. Ik blijf erbij : ons rendement blijft interessant omwille van de verworven aangroeipremie + basisrentevoet na de zes maanden.
Aangroeipremie alsook getrouwheidspremie niet uitgekeerd op hetzelfde moment
Afhalingen bij ons : Last in , First out
-
pol
Spijtig genoeg is DHB nu gezakt naar de 20 ste plaats wat betreft rente. Steeds jaaaren lang in de top 3.DHB Bank schreef: Voorlopig ondergaan de basisrentevoeten voor de beide spaarrekeningen (DHB Plus en DHB S@veonline > internet) geen wijzigingen.
Vooral de vele "kleinere" spaarders moeten nu overwegen om te "shoppen" naar de top 3...
@DHB: die aangroei en getrouwheidspremie is inderdaad een van de interessantste werkwijze op de markt, maar toch moet ik pol bijtreden:
Geld waarvan ik denk dat ik het niet 6 maanden zal sparen: DHB slechts 4%
Geld tussen de 6 en 12 maanden: meest gunstige voorbeeld is 11 maanden
DHB: 10 000 EUR -> 4% basis (=366,67 EUR) + 0,75% premie (68,75 EUR)
11 maanden 10 000 EUR sparen brengt bij DHB 435,42 EUR op
4,25+1: 10 000 EUR -> 4,25% basis (=389,58 EUR) + 1% premie (50 EUR op 6 maanden)
11 maanden 10 000 EUR sparen brengt hier 439,58 op
minst gunstige is 6 maanden
dat wordt dan voor 10 000 EUR, 237,50 EUR bij DHB of 262,5 bij 4,25%+1%
Bij 12 maanden 10 000 EUR sparen, geeft DHB 475 EUR, terwijl 4,25%+1% 525 EUR opbrengt
De top 3 van vandaag geeft steeds, nog meer dan 4,25%+1%.
Pol heeft gelijk, DHB behoort niet langer bij de top.
De basisrente 0,25% doen stijgen is van groot moraal belang! Kijk maar naar Rabobank, vroeger zogezegd "DE top", nu ze weigeren om 0,05% bij te geven zijn ze "DE schandpaal".
Door de basisrente niet te willen optrekken begint ook DHB zichzelf in de negatieve kijker te zetten bij de kleine spaarder.
Misschien moet ik ook wel overwegen om mijn geld "voorlopig" te verplaatsten.
Geld waarvan ik denk dat ik het niet 6 maanden zal sparen: DHB slechts 4%
Geld tussen de 6 en 12 maanden: meest gunstige voorbeeld is 11 maanden
DHB: 10 000 EUR -> 4% basis (=366,67 EUR) + 0,75% premie (68,75 EUR)
11 maanden 10 000 EUR sparen brengt bij DHB 435,42 EUR op
4,25+1: 10 000 EUR -> 4,25% basis (=389,58 EUR) + 1% premie (50 EUR op 6 maanden)
11 maanden 10 000 EUR sparen brengt hier 439,58 op
minst gunstige is 6 maanden
dat wordt dan voor 10 000 EUR, 237,50 EUR bij DHB of 262,5 bij 4,25%+1%
Bij 12 maanden 10 000 EUR sparen, geeft DHB 475 EUR, terwijl 4,25%+1% 525 EUR opbrengt
De top 3 van vandaag geeft steeds, nog meer dan 4,25%+1%.
Pol heeft gelijk, DHB behoort niet langer bij de top.
De basisrente 0,25% doen stijgen is van groot moraal belang! Kijk maar naar Rabobank, vroeger zogezegd "DE top", nu ze weigeren om 0,05% bij te geven zijn ze "DE schandpaal".
Door de basisrente niet te willen optrekken begint ook DHB zichzelf in de negatieve kijker te zetten bij de kleine spaarder.
Misschien moet ik ook wel overwegen om mijn geld "voorlopig" te verplaatsten.
-
DHB Bank
De getrouwheidspremie wordt toegekend :
1. ofwel voor de bedragen die gedurende 12 opeenvolgende maanden op dezelfde rekening ingeschreven bleven,
2. ofwel per kalenderjaar, voor de bedragen die gedurende ten minste 11 opeenvolgende maanden van datzelfde kalenderjaar op dezelfde rekening ingeschreven bleven.
Dit is toch belangrijk om te vermelden en wordt gedefiniëerd of uitgelegd bij de beschrijving van het product.
Indien u als spaarder regelmatige afhalingen uitvoert vóór de toekenning van de getrouwheidspremie , dan is ons systeem voordeliger.
Alles hangt af ook van de formule van de spaarrekening die wordt geboden :
1. Basisrentevoet, gevolgd door aangroei - en nadien getrouwheidspremie.
2. Enkel basisrentevoet met getrouwheidspremie
De getrouwheidspremie kan niet gecumuleerd worden met de aangroeipremie
Als DHB Bank hanteren wij voor de basisrentevoet en aangroeipremie :
De aangroeipremie wordt met terugwerkende kracht toegekend vanaf de zesde maand volgend op het deponeren van de gelden en wordt verder van dag tot dag berekend.
1. ofwel voor de bedragen die gedurende 12 opeenvolgende maanden op dezelfde rekening ingeschreven bleven,
2. ofwel per kalenderjaar, voor de bedragen die gedurende ten minste 11 opeenvolgende maanden van datzelfde kalenderjaar op dezelfde rekening ingeschreven bleven.
Dit is toch belangrijk om te vermelden en wordt gedefiniëerd of uitgelegd bij de beschrijving van het product.
Indien u als spaarder regelmatige afhalingen uitvoert vóór de toekenning van de getrouwheidspremie , dan is ons systeem voordeliger.
Alles hangt af ook van de formule van de spaarrekening die wordt geboden :
1. Basisrentevoet, gevolgd door aangroei - en nadien getrouwheidspremie.
2. Enkel basisrentevoet met getrouwheidspremie
De getrouwheidspremie kan niet gecumuleerd worden met de aangroeipremie
Als DHB Bank hanteren wij voor de basisrentevoet en aangroeipremie :
De aangroeipremie wordt met terugwerkende kracht toegekend vanaf de zesde maand volgend op het deponeren van de gelden en wordt verder van dag tot dag berekend.
Dat dacht ik ook steeds, maar omdat de basisrente maar niet omhoog gaat, begon ik te twijfelen. Voor zeker te zijn maakte ik dan ook voorgaande berekening.DHB Bank schreef: Indien u als spaarder regelmatige afhalingen uitvoert vóór de toekenning van de getrouwheidspremie , dan is ons systeem voordeliger.
Klopt mijn berekening dan niet?
In mijn voorbeeld van 11 maanden, krijg je bij DHB toch net iets minder dan bij 4,25%+1%.
Ik wacht nog even af, maar hoop toch dat er spoedig een rente-aanpassing komt. Indertijd ging ik van Rabobank naar DHB, want DHB gaf keer op keer meer rente. Sinds die dag is er geen eurocent meer naar mijn Rabo spaarrekening gegaan. Als er zéér binnenkort geen renteaanpassing komt ga ik toch naar Kaupthing denk ik. De dag dat DHB en Kaupthing dan terug dezelfde rentetarieven handteren, zal mijn geld ondertussen al weg zijn bij DHB.
Voor nieuw spaargeld dat ik minder dan 6 maanden zal deponeren, loont DHB niet meer, aan DHB de keuze of ze nog interesse tonen in klanten op lange of middel-lange termijn.
Sinds gisteren dus eindelijk ook 4,25%+1%.
Nu Kaupthing niet meer is, is DHB nu weer eindelijk de top 3 ingeraakt, maar met een zéér interessant premiestelsel en een goede service.
Dank U DHB, mijn geduld werd dan toch beloond
Nu Kaupthing niet meer is, is DHB nu weer eindelijk de top 3 ingeraakt, maar met een zéér interessant premiestelsel en een goede service.
Dank U DHB, mijn geduld werd dan toch beloond