GDF Suez
TIP
Re: GDF Suez
yup, laagste positie ooit voor Engie.
Wat gebeurt er?
Wat gebeurt er?
Geen idee, slecht bestuur?
-
anonymous9
Kijk eens naar de schuldenpositie op de balans, en reken eens uit hoeveel ze meer zullen meoten betalen als de interestvoet met 1.5-2% stijgt?moneygirl schreef:yup, laagste positie ooit voor Engie.
Wat gebeurt er?
Aandeel ENGIE
Wat is er aan de hand ?
De kerncentrale in Doel is weer wat "in panne" en meer dan 3 % eraf ?
En - - - -%, al elke dag sinds een aantal dagenl.
Iemand een idee waar het stopt?
Wat is er aan de hand ?
Franse staat heeft 4,1 % van zijn belang verkocht. Hopelijk zakt het tot 10 euro ofzo. Dan kopen.PJP schreef:Aandeel ENGIE
Wat is er aan de hand ?
11,18 is volgens mij het laagste ooit.
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Vraagje als leek: Als een grote aandeelhouder een aanzienlijk deel verkoopt aan bodemkoers gaan er bij mij lichtjes branden:Yarisken schreef: Franse staat heeft 4,1 % van zijn belang verkocht. Hopelijk zakt het tot 10 euro ofzo. Dan kopen.
- als deze dringend geld nodig heeft kan ik enkel begrip hebben, dit is niet van toepassing vermoed ik
- als deze zou kunnen handelen met potentiële voorkennis (rente -stijging) gaat een rood licht branden
Ik volg het aandeel virtueel uit nieuwsgierigheid ....
Ongeveer 1 jaar voor failliet van Fortis kreeg een kennis van mij een 'aanbieding' met de melding dat hij aandelen kon bijkopen (was reeds aandeelhouder) tegen een lagere prijs dan genoteerd ....dit kwam ter sprake tijdens banaal gesprek op café, ik vond dit vreemd en niet logisch waarop hij meer informatie is gaan inwinnen en beslist heeft om zijn aandelen van de hand te doen.
Voor de duidelijkheid: zo een vaart zal het niet lopen met GDF maar ik vind het een vreemd manoeuvre.
Dat was de fameuze kapitaalsverhoging uit 2007.contextbinder schreef: Ongeveer 1 jaar voor failliet van Fortis kreeg een kennis van mij een 'aanbieding' met de melding dat hij aandelen kon bijkopen (was reeds aandeelhouder) tegen een lagere prijs dan genoteerd ....dit kwam ter sprake tijdens banaal gesprek op café, ik vond dit vreemd en niet logisch waarop hij meer informatie is gaan inwinnen en beslist heeft om zijn aandelen van de hand te doen.
http://trends.knack.be/economie/bedrijv ... 30523.htmlFortis/Ageas (2007)
De kapitaalverhoging die de bank-verzekeraar Fortis eind september en begin oktober 2007 doorvoerde, liet wellicht de grootste kater achter bij de Belgische beleggers. Per drie oude aandelen konden de aandeelhouders intekenen op twee nieuwe aandelen tegen 15 euro per stuk. Aandeelhouders die niet intekenden, riskeerden een enorme winstverwatering. In totaal haalde Fortis 13 miljard euro op. Het was op dat moment de grootste kapitaalverhoging in de geschiedenis van ons land.
Aan de vooravond van de kapitaalverhoging was een Fortis-aandeel 26,62 euro waard, inclusief een inschrijvingsrecht met een theoretische waarde van 4,65 euro. Sindsdien is 90 procent van de aandeelhouderswaarde in rook opgegaan. Door de gedwongen verkoop van activa is het huidige aandeel Ageas is in niets te vergelijken met het oude Fortis-aandeel. Ageas noteert nu tegen iets meer dan 25 euro. Intussen is er wel een splitsing van 1 aandeel in 10 aandelen gekomen, zodat het aandeel grosso modo een tiende waard is van wat het waard was voor de beruchte kapitaalverhoging.
Toch wel, de Franse staat moet intekenen op 2 andere kapitaalsverhogingen en heeft om dit te betalen een deel van hun GDF verkocht.als deze dringend geld nodig heeft kan ik enkel begrip hebben, dit is niet van toepassing vermoed ik
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Problem solved - soms iemand de motivatie waarom gekozen werd om GDF te verkopen - het zou sterk zijn dat er niets anders ter beschikking zou zijn, anderzijds is de verkoop van aandelen een snelle transactie natuurlijkjupi schreef:Toch wel, de Franse staat moet intekenen op 2 andere kapitaalsverhogingen en heeft om dit te betalen een deel van hun GDF verkocht.als deze dringend geld nodig heeft kan ik enkel begrip hebben, dit is niet van toepassing vermoed ik
Vandaag flink hoger dankzij een uitspraak van de vermoedelijk toekomstige president. Blijkbaar een voorkeur voor hernieuwbare energie.
Vandaag het dividend van 0,50 euro per aandeel ontvangen.
Netto het ongelooflijk bedrag van 0,245 euro overgehouden na 2X 30 procent belasting.
De domme particulier neemt het risico en de Franse en Belgische overheid neemt de inkomsten.
Netto het ongelooflijk bedrag van 0,245 euro overgehouden na 2X 30 procent belasting.
De domme particulier neemt het risico en de Franse en Belgische overheid neemt de inkomsten.