Gebruiken jullie nog veel papieren overschrijvingen?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Gebruiken jullie nog veel papieren overschrijvingen?
Ik denk dat 85 % van de 60+sers nog nooit een overschrijving met pc heeft gedaan.
Ik ben 65-plusser en doe on-line-banking. Naar mijn mening heel veel 60-plussers, zijn veel bezig met computer , heel veel vrije tijd!!!
Vanaf het ogenblik er een faktuur binnenkomt voer ik de overschrijving in via keytrade bank met memodatum en gaat de faktuur in een map. Voordeel is dat je maar 1x het rekeningnummer moet invoeren en dan bewaar je die begunstigde zodat je die de volgende keer maar hoeft te kiezen, het bedrag invullen en mededeling.Campzie schreef: Geven jullie, jullie rekeningen dan altijd in via PC-banking ofzo? Want hoe kan het anders dat jullie nooit nog papieren overschrijvingen gebruiken?
Spijtig genoeg kan je bij Keytrade geen bedrag invoeren wat nog handiger zou zijn voor bepaalde fakturen die altijd hetzelfde bedrag zijn.
Mededelingen kan je ook bewaren maar spijtig genoeg is het meestal een andere mededeling per faktuur omdat de gestructurereerde mededeling opgesteld is met het faktuurnummer in plaats van het klantnummer.
BartVW schreef:Vanaf het ogenblik er een faktuur binnenkomt voer ik de overschrijving in via keytrade bank met memodatum en gaat de faktuur in een map. Voordeel is dat je maar 1x het rekeningnummer moet invoeren en dan bewaar je die begunstigde zodat je die de volgende keer maar hoeft te kiezen, het bedrag invullen en mededeling.Campzie schreef: Geven jullie, jullie rekeningen dan altijd in via PC-banking ofzo? Want hoe kan het anders dat jullie nooit nog papieren overschrijvingen gebruiken?
Spijtig genoeg kan je bij Keytrade geen bedrag invoeren wat nog handiger zou zijn voor bepaalde fakturen die altijd hetzelfde bedrag zijn.
Mededelingen kan je ook bewaren maar spijtig genoeg is het meestal een andere mededeling per faktuur omdat de gestructurereerde mededeling opgesteld is met het faktuurnummer in plaats van het klantnummer.
Indien je wel het bedrag zou kunnen laten opslagen, dan zal het af en toe wel eens mislopen bij verstrooide mensen. Mogelijk kan je dat bij geen enkele bank.
Een gestructureerde medeling zal ook altijd per overschrijving verschillend zijn, omdat ze zo een gestructureerde medeling ( OGM nummer of zoiets ) aan een boekhoudprogramma kunnen koppelen. Zo kan men altijd zien welke betalingen al dan niet gebeurd zijn ipv enkel het totaal bedrag van je stortingen te kunnen nazien
Ben 60, en geen enkele van mijn familie (brs,zussen enz werkt met een PC laat staan banking). Ze betrouwen het niet.dede schreef: Ik ben 65-plusser en doe on-line-banking. Naar mijn mening heel veel 60-plussers, zijn veel bezig met computer , heel veel vrije tijd!!!
dede schreef: Ik ben 65-plusser en doe on-line-banking. Naar mijn mening heel veel 60-plussers, zijn veel bezig met computer , heel veel vrije tijd!!!
De pensioendienst weigert normaal een storting te doen naar een internetbank.
Dus die mensen hebben minstens nog een andere bank nodig
Bij Dexia kan je een bedrag bewaren.paul schreef:BartVW schreef:
Vanaf het ogenblik er een faktuur binnenkomt voer ik de overschrijving in via keytrade bank met memodatum en gaat de faktuur in een map. Voordeel is dat je maar 1x het rekeningnummer moet invoeren en dan bewaar je die begunstigde zodat je die de volgende keer maar hoeft te kiezen, het bedrag invullen en mededeling.
Indien je wel het bedrag zou kunnen laten opslagen, dan zal het af en toe wel eens mislopen bij verstrooide mensen. Mogelijk kan je dat bij geen enkele bank.
De mededeling voor mijn citibank uittreksel is wel telkens dezelfde mededeling.paul schreef: Een gestructureerde medeling zal ook altijd per overschrijving verschillend zijn, omdat ze zo een gestructureerde medeling ( OGM nummer of zoiets ) aan een boekhoudprogramma kunnen koppelen. Zo kan men altijd zien welke betalingen al dan niet gebeurd zijn ipv enkel het totaal bedrag van je stortingen te kunnen nazien
Het lijkt mij voor een boekhoudprogramma toch ook makkelijker om die mededeling op basis van het klantnummer te doen. Dan zie je toch ook overzichtelijk welke betalingen deze klant gedaan heeft (ene keer een bedrag te weinige, andere keer een bedrag te veel).
Met een gestructureerde mededeling per faktuur kan je die bedragen toch moeilijker bij elkaar optellen dan om af te punten als iemand eens te veel en eens te weinig betaald heeft?
De BTW-administratie werkt zo. Als je de BTW betaald moet je een gestructureerde mededeling gebruiken die bestaat uit je BTW-nummer + een controlecijfer. Het is dus steeds dezelfde mededeling die je op de betalingen moet geven. Je BTW-nummer is eigenlijk je klantennummer bij de BTW-administratie.BartVW schreef:Bij Dexia kan je een bedrag bewaren.paul schreef:
De mededeling voor mijn citibank uittreksel is wel telkens dezelfde mededeling.paul schreef: Een gestructureerde medeling zal ook altijd per overschrijving verschillend zijn, omdat ze zo een gestructureerde medeling ( OGM nummer of zoiets ) aan een boekhoudprogramma kunnen koppelen. Zo kan men altijd zien welke betalingen al dan niet gebeurd zijn ipv enkel het totaal bedrag van je stortingen te kunnen nazien
Het lijkt mij voor een boekhoudprogramma toch ook makkelijker om die mededeling op basis van het klantnummer te doen. Dan zie je toch ook overzichtelijk welke betalingen deze klant gedaan heeft (ene keer een bedrag te weinige, andere keer een bedrag te veel).
Met een gestructureerde mededeling per faktuur kan je die bedragen toch moeilijker bij elkaar optellen dan om af te punten als iemand eens te veel en eens te weinig betaald heeft?
Ik ben ook een voorstander van 1 gestructureerde mededeling per klantnummer en niet per factuur maar je komt het bijna nergens anders tegen.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
-
josy
De meeste leveranciers van elektriciteit, gas, telefoon, internet, water enz...hebben het liefst dat je met domicilieringen werkt. Doch daar ben ik al lang vanaf gestapt, en betaal alles met permanente opdrachten. Om het je moeilijk te maken, zijn er een paar die maandelijks die gestructureerde mededeling wijzigen, ofwel het bedrag elke maand enkele centjes wijzigen. In beide gevallen vul ik gewoon mijn klantnummer in als mededeling...en dat ze hun plan trekken! Indien ik alzo bijvoorbeeld 2 cent te weinig betaal, doe ik dat nog eens met een apparte overschrijving, ofwel pas ik even die PO even aan. Simpel toch?