Gebruiken jullie nog veel papieren overschrijvingen?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Gebruiken jullie nog veel papieren overschrijvingen?
ik vraag me af wie nog papieren overschrijvingsformulieren gebruikt.
Ik in ieder geval niet.
Ik in ieder geval niet.
- relativity
- Hero Member

- Berichten: 866
- Lid geworden op: 25 feb 2009
- Contacteer:
Re: Gebruiken jullie nog veel papieren overschrijvingen?
Hou ik mij ook niet meer mee bezig. Als je vanuit uw luie zetel kan bankieren hoef je niet meer naar de bank 
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- firestarter87
- Jr. Member

- Berichten: 51
- Lid geworden op: 31 jan 2009
- Locatie: Borgloon (B)
- Contacteer:
Re: Gebruiken jullie nog veel papieren overschrijvingen?
same here.... 
Re: Gebruiken jullie nog veel papieren overschrijvingen?
1 keer per jaar doe ik nog een papieren overschrijving omdat de ontvangende partij een bewijs van betaling wil. Daarvoor stuur ik het afgestempelde strookje van het nationale overschrijvingsformulier mee. Iemand een idee hoe zoiets moet geregeld worden wanneer enkel nog het SEPA-formulier wordt gebruikt?
Pecunia non olet
Re: Gebruiken jullie nog veel papieren overschrijvingen?
Ik gebruik ze nooit meer, mijn vriendin nog geregeld daar ze niet online bankiert en bij Argenta deze dienst toch gratis is.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Re: Gebruiken jullie nog veel papieren overschrijvingen?
Ik heb het nooit gebruikt. Altijd mijn overschrijvingen uitgevoerd via de self banking automaat of later via PC banking. Ik kan wel begrijpen dat ouderen nog met een overschrijvingsformulier willen betalen. Bij de post doen ze het nog veel, is heerlijk bureaucratisch.
Re: Gebruiken jullie nog veel papieren overschrijvingen?
Idem met Pieterjan, ook nooit gebruikt, dare I say even... Een "papieren overschrijving", wtf is that? 
Re: Gebruiken jullie nog veel papieren overschrijvingen?
+1 (hoewel nog steeds welkom als ik de begunstigde ben ;-))phase schreef: Idem met Pieterjan, ook nooit gebruikt, dare I say even... Een "papieren overschrijving", wtf is that?![]()
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Berichten: 1102
- Lid geworden op: 24 aug 2009
- Contacteer:
Re: Gebruiken jullie nog veel papieren overschrijvingen?
Ezeltje Strekje schreef: 1 keer per jaar doe ik nog een papieren overschrijving omdat de ontvangende partij een bewijs van betaling wil. Daarvoor stuur ik het afgestempelde strookje van het nationale overschrijvingsformulier mee. Iemand een idee hoe zoiets moet geregeld worden wanneer enkel nog het SEPA-formulier wordt gebruikt?
Ik werk zelf in een bank en dat afgestempeld strookje is één van de grootste misverstanden onder de klanten.
Dat afgestempeld strookje bij die "oude" overschrijvingsformulieren is geen bewijs van betaling, maar alleen een bewijsje dat je het in de bank hebt afgegeven.
Het enige bewijs van betaling is je rekeninguittreksel of een document van je bank dat de overschrijving is uitgevoerd, maar daar moet je dan expliciet naar vragen.
Verder wil ik ook effe zeggen dat niets zo irritant is als klanten die hun rekeningnummer vergeten invullen of hun handtekening vergeten zetten op overschrijvingsformulieren.
Dan staan ze daar te sukkelen aan het loket dat het geen naam heeft, ze moeten dan nog in hun handtas zitten zoeken naar hun rekeningnummer (en bij een SEPA-overschrijving slaan ze al helemaal in de knoop).
En in godsnaam scheur die formulieren toch al van die brief die eraan hangt... Want veel mensen komen gewoon naar de bank met het overschrijvingsformulier nog aan de brief (bv van belgacom) gehecht.
Voor veel mensen is het blijkbaar te veel gevraagd om thuis die overschrijvingsformulieren in te vullen.
Raar allemaal.
Laatst gewijzigd door Frisse Freddy op 24 augustus 2009, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Gebruiken jullie nog veel papieren overschrijvingen?
Ik schrik toch wel dat hier zo weinig mensen papieren overschrijvingen gebruiken.
Zelf gebruik ik er geen, misschien door mijn jonge leeftijd? misschien omdat ik nog niet echt kosten heb?
Mijn ouders krijgen zeer veel rekeningen (elextriciteit, gsm-abonnement, politie-boetes,...) op papier. Zij ondertekenen dan de overschrijving bij de factuur en wekelijks deponeren we de overschrijvingen dan in de postbus van de plaatselijke Fortis Bank. Tja ze mogen daar op de bank iets doen voor die bijna 80 euro dat mijn ouders jaarlijks betalen voor hun service pack
Geven jullie, jullie rekeningen dan altijd in via PC-banking ofzo? Want hoe kan het anders dat jullie nooit nog papieren overschrijvingen gebruiken?
Zelf gebruik ik er geen, misschien door mijn jonge leeftijd? misschien omdat ik nog niet echt kosten heb?
Mijn ouders krijgen zeer veel rekeningen (elextriciteit, gsm-abonnement, politie-boetes,...) op papier. Zij ondertekenen dan de overschrijving bij de factuur en wekelijks deponeren we de overschrijvingen dan in de postbus van de plaatselijke Fortis Bank. Tja ze mogen daar op de bank iets doen voor die bijna 80 euro dat mijn ouders jaarlijks betalen voor hun service pack
Geven jullie, jullie rekeningen dan altijd in via PC-banking ofzo? Want hoe kan het anders dat jullie nooit nog papieren overschrijvingen gebruiken?
Re: Gebruiken jullie nog veel papieren overschrijvingen?
Vroeger gebruikte ik altijd de self-banking. Nu meer en meer onlinebankieren.Campzie schreef: Geven jullie, jullie rekeningen dan altijd in via PC-banking ofzo? Want hoe kan het anders dat jullie nooit nog papieren overschrijvingen gebruiken?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
-
josy
Re: Gebruiken jullie nog veel papieren overschrijvingen?
Ik herinner mij nog de tijd dat àlles op papier gedaan werd : je had thuis kartonnen dozen vol bankafschriften en overschrijvingen, van jaren en jaren geleden, en een kast appart voor overschrijvingen, enveloppes, cheques, dokumenten enz. Vrijdagavond stonden in de banken rijen mensen aan te schuiven voor cash, overschrijvingen enz enz...en nu niks meer van dat alles! Ik heb zelfs medelijden met mensen die nu nog aan die selfbank staan met hun papierkes. Wat een tijdsverspilling en stressy toestanden zeg!
- relativity
- Hero Member

- Berichten: 866
- Lid geworden op: 25 feb 2009
- Contacteer:
Re: Gebruiken jullie nog veel papieren overschrijvingen?
Er zijn er nog altijd die niks van computers en internet moeten hebben. Mijn vader is zo iemand. Zelfs 20 €/maand voor internet vind hij weggesmeten geld als hij bij de bank gratis gebruik kan maken van die service automaten.Ik heb zelfs medelijden met mensen die nu nog aan die selfbank staan met hun papierkes. Wat een tijdsverspilling en stressy toestanden zeg!
Zijn gierigheid is dan ook legendarisch...
Re: Gebruiken jullie nog veel papieren overschrijvingen?
Ik denk niet dat ik sinds de start van dit Millennium nog een papieren overschrijving heb gedaan.
Ik zou het ook niet meer willen. Ik ga niet voor mijn plezier met papieren over en weer. Als ik ze op dezelfde plaats hou is de kans groter dat ik ze ooit terug vind mocht het nodig zijn
Ik zou het ook niet meer willen. Ik ga niet voor mijn plezier met papieren over en weer. Als ik ze op dezelfde plaats hou is de kans groter dat ik ze ooit terug vind mocht het nodig zijn
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Re: Gebruiken jullie nog veel papieren overschrijvingen?
Um, ja natuurlijk... Ik heb het zelf ook uitdrukkelijk tegen mijn ouders moeten zeggen voor dat hun frank viel, want die dachten dat Internetbankieren gewoon diende om uw rekeningstand van thuis uit te controleren.Campzie schreef: Mijn ouders krijgen zeer veel rekeningen (elextriciteit, gsm-abonnement, politie-boetes,...) op papier. Zij ondertekenen dan de overschrijving bij de factuur en wekelijks deponeren we de overschrijvingen dan in de postbus van de plaatselijke Fortis Bank. Tja ze mogen daar op de bank iets doen voor die bijna 80 euro dat mijn ouders jaarlijks betalen voor hun service pack
Geven jullie, jullie rekeningen dan altijd in via PC-banking ofzo? Want hoe kan het anders dat jullie nooit nog papieren overschrijvingen gebruiken?




