geld overplaatsen van kbc naar record, of niet?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
earphone23
- Newbie

- Contacteer:
Re: geld overplaatsen van kbc naar record, of niet?
Tja, het feit dat ING de moedermaatschappij is doet volgens mij niets ter zake, aangezien het 2 aparte entiteiten zijn, en bij problemen ook apart verkoopbaar zijn. Als ING failliet gaat, gaat Record niet noodzakelijk failliet.
Zo heb je ook Keytrade & Landbouwkrediet, Bank van de Post, Fintro & Fortis, Centea & KBC, tja, dan mag je bij geen enkele bank niets meer plaatsen.
Hetgeen ik simpel wens te weten: als ik een deel van mijn geld van bank Y (momenteel aan basis 1% + getrouw 0,75%) naar bank X (momenteel aan basis 2,10% + getrouw 0,50%) overplaats, doe ik me dan verlies? Historisch gezien geeft Record hogere rentes dan KBC, en dat vertaalt zich ook in duurdere tarieven naar kredieten (dus ze zijn m.i. gezond bezig).
Ik post vanavond wanneer ik het laatste geld heb overgeplaatst op KBC. Langs de andere kant, de getrouwheidspremie, als ik die verkrijg in 2010, dan krijg ik die maar uitbetaald per 31/12/2010?
Geld in kasbons kan ik niet steken, want wil binnen X aantal jaar onroerend kopen.
Zo heb je ook Keytrade & Landbouwkrediet, Bank van de Post, Fintro & Fortis, Centea & KBC, tja, dan mag je bij geen enkele bank niets meer plaatsen.
Hetgeen ik simpel wens te weten: als ik een deel van mijn geld van bank Y (momenteel aan basis 1% + getrouw 0,75%) naar bank X (momenteel aan basis 2,10% + getrouw 0,50%) overplaats, doe ik me dan verlies? Historisch gezien geeft Record hogere rentes dan KBC, en dat vertaalt zich ook in duurdere tarieven naar kredieten (dus ze zijn m.i. gezond bezig).
Ik post vanavond wanneer ik het laatste geld heb overgeplaatst op KBC. Langs de andere kant, de getrouwheidspremie, als ik die verkrijg in 2010, dan krijg ik die maar uitbetaald per 31/12/2010?
Geld in kasbons kan ik niet steken, want wil binnen X aantal jaar onroerend kopen.
Re: geld overplaatsen van kbc naar record, of niet?
tom_d schreef:Of garantie door het Belgisch beschermingsfonds van honderdduizend euro per cliënt na volgende maand nog geldt, is onduidelijk.earphone23 schreef:Bovendien nog garantie tot 100.000 euro.
Die onduidelijkheid is er alleen voor de banken zelf. De garantie van 100 000 euro is blijvend ( of ze moesten de wetgeving wijzigen uiteraard )
https://www.spaargids.be/sparen/forum/h ... 251#p51251