Geldmarktfondsen/etf's ?
TIP
Re: Geldmarktfondsen/etf's ?
Zal CSH2 eens verder bekijken.Philippe1 schreef: ↑Gisteren 12:07 Persoonlijk gebruik ik ook CSH2 om cash te parkeren.
Belfius en Lynx rekenen geen Reynderstaks aan, Saxo wel. Bij Me Direct heb ik nog geen deelbewijzen verkocht dus ik weet niet of zij Reynderstaks aanrekenen.
Als je bijvb voor 50.000€ aankoopt en verkoopt bij Lynx betaal je 120€ TOB en 78€ transactiekosten.
Het laatste jaar heeft CSH2 2.83% bruto opgebracht, i.e. 1415€ voor 50.000€ inleg.
Met de TOB en de kosten afgetrokken wordt dit 1217€ netto, 2.43%.
Bij Lynx kan je bovendien CSH2 als collateral gebruiken in een marginrekening om cash secured put opties te schrijven wat nog extra rendement aan jouw cash geeft.
Ik zit wel bij Lynx maar voor opties bij Saxo.
Had ook aan Keytrade gevraagd voor de Reyndertaks op CSH2 maar daar is het meestal twee weken wachten op een reactie.
Andere beperkte optie is enkele groeirekeningen openen zoals bij Argenta en daar maandelijks €1500 naartoe laten gaan. Zitten nog steeds op netto van 2,6%. Al de rekeningen die meer dan 2% geven is tot een maximum van €500/maand.
Of kortlopende obligaties misschien ook nog een optie waar toch zeker meer dan een saaie 1,6% te rapen valt.