Genaaid door Crelan-agent
TIP
Re: Genaaid door Crelan-agent
Ik had een 8 tal jaar geleden soortgelijke ervaring met lbk (nu crelan). Het voorstel van het hoofdkantoor duurde ook enorm lang, en was intussen 0.10 pct gestegen. Er was ook een deel als bullet kredit voorzien, opeens moest ik het bedrag van dit deel op een spaarrekening bij hen blokkeren. Om een boete te vermijden heb ik de registratierechten betaald voor de akte...
Agent zeer onprofessioneel.
Agent zeer onprofessioneel.
zou toch denken van wel. 20 jaar kredietbeslisser geweest. geen bank gaat een hypotheek van 15.000 doen, puur voor fiscaliteit. Waarborg is in realiteit niets waard.
Ik heb vorig jaar jaar aanbod gekregen voor krediet van kbc 100% ongewaarborgd op 150 000 €. Geen hypotheekakte/geen volmachtakte. Als ze mij dit toestaan, dan zullen ze ook wel een waarborg van 15 000 € toestaan. Jij zal waarschijnlijk een heel defensieve kredietbeslisser zijn geweest.
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Dat klopt, een kantoor kan iets voorstellen, maar dat wordt dan goedgekeurd door hoofdkantoor. Alleen in de praktijk gebeurt dit via een algoritme dat logische checks doet. Zo kan een kantoor binnen de minuut weten of het al dan niet kan (zelfs al gaan ze op de limiet van wat mogelijk is, heb het zelf zo meegemaakt ...). Na 1 minuut wisten ze of ze het mochten doen.
Tja, maar in dit geval was het al getekend, vreemde situatie. Nu goed ik heb het ook eens meegemaakt. Ik vroeg een krediet voor een opbrengsteigendom. Na ondertekening documenten (dus na goedkeuring) vroeg ik om een kaskrediet toe te staan op mijn zichtrekening (was nieuwe bank). Altijd handig als het eens moet van pas komen. Je weet maar nooit dat je eens iets wil kopen en je niet genoeg op je zicht hebt staan. Nu goed dit wekte blijkbaar argwaan, een week later werd mij plotseling gevraagd om aan te tonen dat ik de inbreng voor de aankoop ter beschikking had (stond niet op hun rekeningen). Lijkt me toch dat ze zoiets best vragen vooraleer je tekent niet? Wat zouden ze er aan kunnen veranderd hebben nadat er was getekend en er was gebleken dat ik het geld niet (meteen) had?