Genaaid door Crelan-agent
TIP
-
Abricoosje
- Newbie

- Contacteer:
Genaaid door Crelan-agent
In mijn zoektocht naar een hypothecaire lening ben ik bij heel veel banken langs gegaan.
De agent van Crelan deed mij het beste voorstel. Ik kon 130.000 euro lenen aan 1,05 (8/3/3) over 10 jaar. Ik kon 15.000 euro lenen als hypotheek en 115.000 euro op mandaat.
De documenten werden opgemaakt en ik zou op de hoogte gesteld worden wanneer ik het effectieve contract kon teken.
Ik had er geen erg in dat het nogal lang duurde maar opeens kreeg ik een mail van mijn notaris met de vraag hoe ver het stond met mijn lening. Ik heb dan contact opgenomen en kreeg daar te horen dat ze in het hoofdkantoor moeilijk deden over de verhouding hypotheek/mandaat. Ze ging me terug contacteren wanneer het in orde was.
Een week later kreeg ik terug een mail van de notaris. Terug gebeld naar de bank en het ging tegen het einde van de week in orde komen. En zo geschiedde, ik mocht de papieren gaan tekenen.
Van het originele voorstel bleef er weinig. De 1,05% werd opgetrokken naar 1,22% en de verhouding hypotheek/mandaat werd 40/60. Ik was redelijk pissed en stond met mijn rug tegen de muur want tegen eind februari '19 moet alles getekend zijn. Ik heb met veel tegenzin getekend.
De agent zei dat ik nog 20 dagen had om het contract te annuleren.
Ik ben er een paar dagen slecht van geweest. Ik gunde ze het contract niet.
Ik heb contact opgenomen met BNP Paribas, die het tweede beste voorstel had gedaan, met de vraag of hun tarief 1,18% (10 jaar vast) nog geldig was. Het antwoord was positief.
De agent van Crelan deed mij het beste voorstel. Ik kon 130.000 euro lenen aan 1,05 (8/3/3) over 10 jaar. Ik kon 15.000 euro lenen als hypotheek en 115.000 euro op mandaat.
De documenten werden opgemaakt en ik zou op de hoogte gesteld worden wanneer ik het effectieve contract kon teken.
Ik had er geen erg in dat het nogal lang duurde maar opeens kreeg ik een mail van mijn notaris met de vraag hoe ver het stond met mijn lening. Ik heb dan contact opgenomen en kreeg daar te horen dat ze in het hoofdkantoor moeilijk deden over de verhouding hypotheek/mandaat. Ze ging me terug contacteren wanneer het in orde was.
Een week later kreeg ik terug een mail van de notaris. Terug gebeld naar de bank en het ging tegen het einde van de week in orde komen. En zo geschiedde, ik mocht de papieren gaan tekenen.
Van het originele voorstel bleef er weinig. De 1,05% werd opgetrokken naar 1,22% en de verhouding hypotheek/mandaat werd 40/60. Ik was redelijk pissed en stond met mijn rug tegen de muur want tegen eind februari '19 moet alles getekend zijn. Ik heb met veel tegenzin getekend.
De agent zei dat ik nog 20 dagen had om het contract te annuleren.
Ik ben er een paar dagen slecht van geweest. Ik gunde ze het contract niet.
Ik heb contact opgenomen met BNP Paribas, die het tweede beste voorstel had gedaan, met de vraag of hun tarief 1,18% (10 jaar vast) nog geldig was. Het antwoord was positief.
Re: Genaaid door Crelan-agent
Tja, als ge niets op papier hebt ...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
En wat is het probleem ?
Waarom gaat ge niet naar Bnp ?
Waarom gaat ge niet naar Bnp ?
Estate Guru believer.
Dat doet mij denken onlangs aan de soap " familie"
daar gaat een mooiprater met 9 000,00 flessen Gust voor China aan de haal voor 1200 euro
Hij had het defininitief contract tov het ontwerpcontract veranderd, en die pipo had die verandering niet gelezen
Volgende week vervolg hoe het afloopt.
daar gaat een mooiprater met 9 000,00 flessen Gust voor China aan de haal voor 1200 euro
Hij had het defininitief contract tov het ontwerpcontract veranderd, en die pipo had die verandering niet gelezen
Volgende week vervolg hoe het afloopt.
Voor zover ik de markt kan inschatten, zal er geen bank dit voorstellen. 15.000 hypotheek is veel te laag, en het tarief daarvoor ook. hebt u dit op papier?Abricoosje schreef: ↑29 december 2018, 17:55
Ik kon 130.000 euro lenen aan 1,05 (8/3/3) over 10 jaar. Ik kon 15.000 euro lenen als hypotheek en 115.000 euro op mandaat.
wat staat daar juist in? Als dat een officieel voorstel is dat u tekent moet men volgen. Als dat uw aanvraag is, niet natuurlijk....
We spreken over 4 maanden tussen compromis en akte. Je verhaal is op dit punt nogal vaag: 'het duurde nogal lang' is hier mogelijks te interpreteren als '3 maanden later...'.Abricoosje schreef: ↑29 december 2018, 17:55 Ik had er geen erg in dat het nogal lang duurde maar opeens kreeg ik een mail van mijn notaris met de vraag hoe ver het stond met mijn lening.
Het gaat hier over een verhaal van 130.000 euro met bijna 90% als mandaat (wat nadelig is voor de bank).
Zoals hierboven aangehaald: hoog 'soap gehalte' en weinig realistisch, professioneel gedrag... In normale omstandigheden heb je gemakkelijk nog 2 maanden reserve... Je had trouwens de registratierechten al kunnen betalen, dan had je nog meer maanden gehad om te onderhandelen met andere banken.
door Abricoosje
17 November 2018, 10:03
Forum: Woonleningen / Hypothecaire leningen
Onderwerp: aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
Reacties: 1257
Weergaves: 234039
Re: aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
Ik ben donderdagavond mijn papieren gaan tekenen voor mijn hypothecaire lening bij Crelan.
Leuk was het om te zien dat het nog 0,05% minder was dan toen ik mijn akkoord had gegeven.
Tarief is nu 1,05% (8/3/3) voor 10 jaar voor een bedrag van 130.000 euro (15.000 euro hypotheek en 115.000 euro mandaat)
Ik ben donderdagavond mijn papieren gaan tekenen voor mijn hypothecaire lening bij Crelan.
Leuk was het om te zien dat het nog 0,05% minder was dan toen ik mijn akkoord had gegeven.
Tarief is nu 1,05% (8/3/3) voor 10 jaar voor een bedrag van 130.000 euro (15.000 euro hypotheek en 115.000 euro mandaat)
-
Abricoosje
- Newbie

- Contacteer:
Ja, de bank heeft zijn tijd genomen. Hebben mij nooit verwittigd dat ze hun belofte niet konden nakomen.paul schreef: ↑29 december 2018, 18:54 door Abricoosje
en wat is er in november 2018 dan WEL getekend ?
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Rare verhouding hypotheek - mandaat ... snap niet hoe ze hier aan gekomen zijn. De rente op zich leek mij best oké, zeker op 10 jaar ...
Je bent dan niet zo goed in inschatten van de marktzao schreef: ↑29 december 2018, 18:32Voor zover ik de markt kan inschatten, zal er geen bank dit voorstellen. 15.000 hypotheek is veel te laag, en het tarief daarvoor ook. hebt u dit op papier?Abricoosje schreef: ↑29 december 2018, 17:55
Ik kon 130.000 euro lenen aan 1,05 (8/3/3) over 10 jaar. Ik kon 15.000 euro lenen als hypotheek en 115.000 euro op mandaat.
Aflossing was voldoende om tien jaar lang 1520 € in te brengen. Het betrof aankoop eigen, maar niet enige woning. Al de rest was niet fiscaal aftrekbaar.Jiraisking schreef: ↑29 december 2018, 19:26 Rare verhouding hypotheek - mandaat ... snap niet hoe ze hier aan gekomen zijn. De rente op zich leek mij best oké, zeker op 10 jaar ...
7.265,08 worst case oorspronkelijk voorstel crelan
8.458,74 worst case nieuw voorstel crelan
7.615,64 worst case voorstel bnp
meerkost aktekosten = 550 €
Bij Crelan blijven kost je een kleine 2000 € meer dan oorspronkelijk betekend
Door over te stappen naar bnp betaal je aan intrest 800 worst case minder. Als bnp bereid is om slechts 15000 op hypotheek te nemen kan je 1300 € winnen door te verleggen.
Dit is natuurlijk maximum, we weten niet wat de rente gaat doen. Als ze niet verdubbelt in 10 jaar, dan kan het minder zijn...
8.458,74 worst case nieuw voorstel crelan
7.615,64 worst case voorstel bnp
meerkost aktekosten = 550 €
Bij Crelan blijven kost je een kleine 2000 € meer dan oorspronkelijk betekend
Door over te stappen naar bnp betaal je aan intrest 800 worst case minder. Als bnp bereid is om slechts 15000 op hypotheek te nemen kan je 1300 € winnen door te verleggen.
Dit is natuurlijk maximum, we weten niet wat de rente gaat doen. Als ze niet verdubbelt in 10 jaar, dan kan het minder zijn...