Generali Self Life loodzware kostenstructuur ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Generali Self Life loodzware kostenstructuur ?
Ik heb mijn detail 2010 er even bijgenomen (ook gestart in 2010) en voor mij zijn er zeker geen verborgen kosten.robokat schreef: We hebben nu 1 iemand die beweringen maakt rond verborgen kosten, het zou interessant zijn dat dit door meerdere mensen wordt bevestigd voor dit als waar wordt aangenomen.
Kontrakt van 2010 Spaarbedrag nu = Netto spaarbedrag + 0.5 + winstdeelname (deze beide dan wel a rato van het aantal maanden sinds storting)
-
anonymous6
Ik heb het uiteraard niet over afkoopkosten. Dat is meestal wel duidelijk gestipuleerd dat die héél hoog liggen. Bedoeling van LT-sparen is immers niet dat je na 1 jaar de boel sluit. Waar het mij om gaat, is of er naast de instapkosten, beheerskosten en eventuele taxen nog andere kosten zijn die elk jaar / bij de start in mindering gebracht worden.
@djtw: klopt, indien er extra afkoopkosten betaald worden, is de vergelijking niet correct.
@mats: krijg je zoals eric2 een jaarlijks overzicht waarop het huidige kapitaal vermeld staat? Dan kan je daar ook de vergelijking maken met je stortingen en zien of er verborgen kosten zijn.
@mats: krijg je zoals eric2 een jaarlijks overzicht waarop het huidige kapitaal vermeld staat? Dan kan je daar ook de vergelijking maken met je stortingen en zien of er verborgen kosten zijn.
Beste mensen,
Ook ik heb mijn fiche er even bijgenomen en kreeg sinds 2009 telkens basisintrest, alsook een winstdeelname uitgekeerd. Afgezien van het feit dat deze weliswaar bescheiden is, lijken alle bedragen overeen te stemmen. Heb het zelfs nagerekend op basis van de geafficheerde rendementen van de afgelopen jaren. Ik kan ze alvast op geen onregelmatigheden betrappen.
Wat mij ook bevestigt in mijn vermoeden. Ik blijf voorlopig aan boord van het Generali-schip.
Mvg,
Mats
Ook ik heb mijn fiche er even bijgenomen en kreeg sinds 2009 telkens basisintrest, alsook een winstdeelname uitgekeerd. Afgezien van het feit dat deze weliswaar bescheiden is, lijken alle bedragen overeen te stemmen. Heb het zelfs nagerekend op basis van de geafficheerde rendementen van de afgelopen jaren. Ik kan ze alvast op geen onregelmatigheden betrappen.
Wat mij ook bevestigt in mijn vermoeden. Ik blijf voorlopig aan boord van het Generali-schip.
Mvg,
Mats
-
Charlie Darwin
Ik heb op de site van Generali de info-fiche eens nagelezen van Self Life (en SL Dynamico) en daarin staat duidelijk vermeld :instapkosten vanaf 1% tot maximum 7%,forfait van 10 eur bij eerste storting en geen beheerskosten, maw als je goed onderhandelt met je makelaar kan je aan 1% jaarlijks blijvend storten, wat volgens mij niet zo overdreven is en bij de meeste verzekeringsmaatschappijen als minimum-instapkost wordt gehanteerd.Als je niet onderhandelt en je makelaar is van het malafide soort, dan word je wellicht gepluimd, gaat er 7% van elke storting verloren en worden er niet- gevraagde waarborgen in je contract opgenomen.De meeste mensen doen volgens mij aan pensioen-en langetermijnsparen met de bedoeling om fiscaal voordeel te genieten én om zoveel mogelijk spaarkapitaal op te bouwen.Dan is het niet nodig dat een deel van hun inleg wordt opgesoupeerd aan risico-dekkingen allerhande (.In dat geval is het in eerste instantie de makelaar die je met de vinger moet wijzen.Trouwens, op deze site kan je blijkbaar een Generali-offerte vragen aan 1% instap, dus ...