Getrouwheidspremie afschaffen?
Getrouwheidspremie afschaffen?
Is Fortuneo voor de afschaffing van de getrouwheidspremie? Vermits de heer Vermaercke van Febelfin beweert dat slechts 1 bank hier voorstander van is en op het forum gebleken is dat dit niet klopt, stel ik de vraag rechtstreeks aan jullie.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
- Fortuneo Bank
- Woordvoerder

- Contacteer:
Re: Getrouwheidspremie afschaffen?
Beste,
Fortuneo is voorstaander voor een open en grondige discussie hieromtrend en niet voor een snelle beslissing waarvan de gevolgen niet duidelijk zijn.
Met vriendelijke groeten,
Fortuneo Bank
Fortuneo is voorstaander voor een open en grondige discussie hieromtrend en niet voor een snelle beslissing waarvan de gevolgen niet duidelijk zijn.
Met vriendelijke groeten,
Fortuneo Bank
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Help ons Europa ,schaf die handel af!!
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Waarom zou Europa de getrouwheidspremie moeten afschaffen? Ze zijn immer PRO voor zo'n toestanden. Het remt de oncontroleerbare kapitaalstromen tussen de banken door toedoen van de spaarder af. Het draagt bij tot een stabieler bankwezen.
De verplichting moet men afschaffen,een bank moet de vrije keuze hebben om al dan nie die getr.premie te gebruiken!
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Ja, en als er 'n massa klanten weglopen bij 'n bank (om diverse redenen) dan moet de overheid -lees de belastingbetaler- weer klaarstaan om die bank te ondersteunen zeker? Denk toch eens verder dan je neus lang is.
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Heeft de getrouw rente in de praktijk ook maar één procent effectiviteit getoond? Als ik even de vergelijking trek met NL zie ik in België geen stabielere balans.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Ja Henkie! Als je deze draad eens doorleest zul je merken dat door de getrouwheidspremie vele spaarders toch nog blijven ondanks het feit dat de basisintrest verlaagd is.
De getrouwheidspremie -en de bepalingen ervan om een gereglementeerde spaarrekening te hebben- zorgen er voor dat de spaarder minder verloopt wat resulteert in iets stabielere banken.
De getrouwheidspremie -en de bepalingen ervan om een gereglementeerde spaarrekening te hebben- zorgen er voor dat de spaarder minder verloopt wat resulteert in iets stabielere banken.
Waarom kunnen Nederland, Duitsland en vele andere europese landen wel een tarief aanbieden zonder getrouwheid. Lijkt me toch niet dat deze landen een instabiel bankwezen hebben.Spruitekop schreef:De getrouwheidspremie -en de bepalingen ervan om een gereglementeerde spaarrekening te hebben- zorgen er voor dat de spaarder minder verloopt wat resulteert in iets stabielere banken.
Het bankwezen van alle eurozone landen ( en daarbuiten) blijkt instabiel te zijn. Het grote geld vlucht naar het stabiele bankwezen in Zwitserland.
Ik sluit me hier bij aan,als de sterkste en de zwakkere landen da kunnen zonder de getrouw.pr. dan moet da hier ook kunnen!Geertje schreef:Waarom kunnen Nederland, Duitsland en vele andere europese landen wel een tarief aanbieden zonder getrouwheid. Lijkt me toch niet dat deze landen een instabiel bankwezen hebben.Spruitekop schreef:De getrouwheidspremie -en de bepalingen ervan om een gereglementeerde spaarrekening te hebben- zorgen er voor dat de spaarder minder verloopt wat resulteert in iets stabielere banken.
Voor 2009 ging het toch ook in belgie
ik snap niet waarom die getrouwheidspremie altijd onder vuur komt ?
Als we nu 1%+1.5% hebben, denk je dan echt dat je 2.5% gaat krijgen als ze die getrouwheidspremie afschaffen ?? no way !!
Nu heb je zelf de mogelijkheid om te kiezen of je voor een hogere getrouwheid gaat of niet. Wil je dat niet neem je gewoon de hoogste basisrente ... punt. Maar door het systeem helemaal af te schaffen lijkt het me niet dat we er op vooruit zullen gaan.
Als we nu 1%+1.5% hebben, denk je dan echt dat je 2.5% gaat krijgen als ze die getrouwheidspremie afschaffen ?? no way !!
Nu heb je zelf de mogelijkheid om te kiezen of je voor een hogere getrouwheid gaat of niet. Wil je dat niet neem je gewoon de hoogste basisrente ... punt. Maar door het systeem helemaal af te schaffen lijkt het me niet dat we er op vooruit zullen gaan.
-
JurgenG
En denk je dat 1 + 1,5 ook echt 2,5 is?
Voor sommigen die goed naar het bord kijken wel, voor de meeste onwetenden echter helemaal niet.
Voor sommigen die goed naar het bord kijken wel, voor de meeste onwetenden echter helemaal niet.
ja, waarom niet. Het geld op zo'n getrouwheidsrekening blijft bij mij 1 jaar onaangeroerd. Valutadatum wordt in de gaten gehouden en pas als de getrouwheidspremie behaald is wordt er met dat geld eventueel iets anders gedaan.JurgenG schreef:En denk je dat 1 + 1,5 ook echt 2,5 is?![]()
![]()
Voor sommigen die goed naar het bord kijken wel, voor de meeste onwetenden echter helemaal niet.[/quote]
Dus omdat die meesten niet goed kijken moet ik de klos zijn van het afschaffen van de getrouwheid
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Waarom dat sommigen de getrouwheid weg willen is niet zozeer dat ze niet willen wachten tot hun getrouwheidspremie binnen is maar voor het feit dat als banken hun basispremie laten zakken jouw keuze plots niet meer zo voordelig is en je beter zou af zijn bij een andere bank. En je bent eigenlijk ietwat gedwongen om het te ondergaan, anders verlies je jouw getrouwheidspremie.
Door de getrouwheidspremie heb je enerzijds iets tussen 'n gewone spaarrekening met enkel basisintrest en geen getrouwheidspremie en anderzijds een termijnrekening van één jaar.
Door de getrouwheidspremie heb je enerzijds iets tussen 'n gewone spaarrekening met enkel basisintrest en geen getrouwheidspremie en anderzijds een termijnrekening van één jaar.