gewijzigd Algemeen Reglement bij Argenta
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: gewijzigd Algemeen Reglement bij Argenta
Hoe hoog het bedrag per verrichting juist is weet ik ook niet. Maar het is niet enkel Argenta en DB die dit moeten betalen. Er wordt een kost aangerekend indien er geld afgehaald wordt aan een automaat die niet tot bank van de kaart behoort.lotty schreef:Bedoel je dat Argenta en DB 0,7 euro per verrichting dat iemand aan de automaat van een andere bank moet betalen? Dat lijkt me toch wel heel erg veel??Stier schreef: Er heeft een tijdje gecirculeerd dat het 0.70 € per verrichting zou kosten maar volgens mij betalen Argenta en Deutsche bank meer.
Als iemand met zijn Fortis kaart geld afhaalt aan een Dexia automaat, dan zal Dexia die kost doorrekenen aan Fortis.
Die 0,7 euro was dit ook niet het bedrag dat Recordbank aanrekende indien je geld afhaalde aan een niet ING automaat ? Toeval ?
Volgens mij is die kost die de banken elkaar aanrekenen dezelfde. Argenta en DB moeten niet meer betalen dan bvb Dexia of Fortis.
-
Sletje
Mijn uittreksels vermelden niets. (gisteren afgeprint)
kan dit afhangen van het type zichtrekening dat je hebt?
Want Argenta heeft er zovéél !!
kan dit afhangen van het type zichtrekening dat je hebt?
Want Argenta heeft er zovéél !!
Als ik er moet betalen voor dergelijke kunnen we evengoed een grootbank
nemen intresten zijn bijna hetzelfde.
Argenta nl. geeft wel 2,6% intr. op internetspaarrekening in Nederland,
ze hebben er wel geen plaatselijke kantoren.
Denk dat ze dan hier ook min. 2.6% gaan geven.
Rabobank Nederland kan toch ook 2.5 % geven in Nederl. en die hebben
ginder wel en hier geen kantoren.
nemen intresten zijn bijna hetzelfde.
Argenta nl. geeft wel 2,6% intr. op internetspaarrekening in Nederland,
ze hebben er wel geen plaatselijke kantoren.
Denk dat ze dan hier ook min. 2.6% gaan geven.
Rabobank Nederland kan toch ook 2.5 % geven in Nederl. en die hebben
ginder wel en hier geen kantoren.
-
freddyfish
het staat vanaf vandaag idd op de uitreksels.. bij mij is dit de giro+
wat staat er op de uitreksels?freddyfish schreef: het staat vanaf vandaag idd op de uitreksels.. bij mij is dit de giro+
Ik kan Argenta alvast garanderen dat wanneer ik te weten kom dat ik moet betalen voor mijn rekening of kredietkaart bij hen ik de dag erna langs ga om die rekening af te sluiten. De volgende gratis bank staat toch al klaar.
Als ik inlog op internetbankieren bij Argenta staat er een bericht in mijn postvak "in" met inderdaad het bericht dat er iets op til saat in 2010 , maar nog niet duidelijk wat . Volgens mij is het de kredietkaart die gaat kosten . Want nu , zoals velen nu denken is hun pluspunt de gratis zichtrekening e.a. , waarom deze succesformule veranderen ? tenzij ze er inderdaad niet meer kunnen komen met "gratis" . Toch blijf ik braaf bij deze bank ( is niet enige bank trouwens )
Brederode, IWDA, Niocorp Ltd
-
freddyfish
HET ALGEMEEN REGLEMENT DER VERRICHTINGEN VAN ARGENTA SPAARBANK NV
WORDT GEWIJZIGD OP 01-01-2010. U KUNT VANAF DEZE DATUM HET
GEWIJZIGDE REGLEMENT RAADPLEGEN VIA ONZE WEBSITE
OF VIA UW KANTOOR. DE GEWIJZIGDE VOORWAARDEN ZIJN VAN TOEPASSING
VANAF 01-01-2010 MET UITZONDERING VAN DE GEWIJZIGDE VOORWAARDEN
DIE VERBAND HOUDEN MET BETAALINSTRUMENTEN. DIE ZULLEN SLECHTS VAN
TOEPASSING ZIJN VANAF 01-03-2010.
INDIEN U NIET AKKOORD GAAT MET DE GEWIJZIGDE VOORWAARDEN, HEBT U
HET RECHT DE OVEREENKOMSTEN WAAROP DE WIJZIGINGEN BETREKKING
HEBBEN KOSTELOOS OP TE ZEGGEN V´O´OR 01-03-2010. BIJ ONTSTENTENIS
VAN OPZEGGING V´O´OR 01-03-2010 WORDT U GEACHT HET GEWIJZIGDE
ALGEMEEN REGLEMENT DER VERRICHTINGEN TE HEBBEN AANVAARD.
WORDT GEWIJZIGD OP 01-01-2010. U KUNT VANAF DEZE DATUM HET
GEWIJZIGDE REGLEMENT RAADPLEGEN VIA ONZE WEBSITE
OF VIA UW KANTOOR. DE GEWIJZIGDE VOORWAARDEN ZIJN VAN TOEPASSING
VANAF 01-01-2010 MET UITZONDERING VAN DE GEWIJZIGDE VOORWAARDEN
DIE VERBAND HOUDEN MET BETAALINSTRUMENTEN. DIE ZULLEN SLECHTS VAN
TOEPASSING ZIJN VANAF 01-03-2010.
INDIEN U NIET AKKOORD GAAT MET DE GEWIJZIGDE VOORWAARDEN, HEBT U
HET RECHT DE OVEREENKOMSTEN WAAROP DE WIJZIGINGEN BETREKKING
HEBBEN KOSTELOOS OP TE ZEGGEN V´O´OR 01-03-2010. BIJ ONTSTENTENIS
VAN OPZEGGING V´O´OR 01-03-2010 WORDT U GEACHT HET GEWIJZIGDE
ALGEMEEN REGLEMENT DER VERRICHTINGEN TE HEBBEN AANVAARD.
Aan welke gratis bank had je gedacht, die ook zo een kantorennetwerk heeft (wat het juist gemakkelijk maakt)?Wook schreef: Ik kan Argenta alvast garanderen dat wanneer ik te weten kom dat ik moet betalen voor mijn rekening of kredietkaart bij hen ik de dag erna langs ga om die rekening af te sluiten. De volgende gratis bank staat toch al klaar.
Daarmee zou ik inderdaad nog kunnen leven. Het gaat immers een beetje om een lening.patje schreef: Als ik inlog op internetbankieren bij Argenta staat er een bericht in mijn postvak "in" met inderdaad het bericht dat er iets op til saat in 2010 , maar nog niet duidelijk wat . Volgens mij is het de kredietkaart die gaat kosten . Want nu , zoals velen nu denken is hun pluspunt de gratis zichtrekening e.a. , waarom deze succesformule veranderen ? tenzij ze er inderdaad niet meer kunnen komen met "gratis" . Toch blijf ik braaf bij deze bank ( is niet enige bank trouwens )![]()
Hieronder een samenvatting van wat wordt gewijzigd.
Een storm in een glas water...
Geachte client
Op 1 januari 2010 zal het Algemeen reglement der verrichtingen van Argenta wijzigen. U zult vanaf deze datum het gewijzigde reglement kunnen opvragen bij uw kantoorhouder en kunnen raadplegen op onze website www.argenta.be (via de link juridische bepalingen helemaal onderaan de webpagina's).
Wanneer worden de wijzigingen van kracht?
De gewijzigde voorwaarden zijn van toepassing vanaf 1 januari 2010 met uitzondering van de gewijzigde voorwaarden die verband houden met de instrumenten voor de elektronische overmaking van geldmiddelen. Die zullen slechts van toepassing zijn vanaf 1 maart 2010.
Indien u niet akkoord gaat met de gewijzigde voorwaarden hebt u het recht de overeenkomsten waarop wijzigingen betrekking hebben kosteloos op te zeggen voor 1 maart 2010. Bij ontstentenis van opzegging voor 1 maart 2010 wordt u geacht het gewijzigde Algemeen reglement der verrichtingen te hebben aanvaard.
Hieronder vindt u al een kort overzicht van de belangrijkste wijzigingen:
1. Wat aangetrokken gelden en personenbeheer betreft, hebben de meeste aanpassingen betrekking tot het in voege treden van de Payment Service Directory (hierna "PSD" genoemd), die het betalingsverkeer in de eurozone tracht te aligneren.
De belangrijkste wijzigingen zijn de volgende:
· Er zal een deel 'Terminologie' toegevoegd worden waarin toelichting wordt gegeven over de meest gebruikte termen in het Algemeen reglement der verrichtingen.
· Er zal melding gemaakt worden van wisselkoersen en wisselkoerskosten. Voor de exacte bedragen zal in het Algemeen reglement der verrichtingen verwezen worden naar de tarieflijst.
· Beëindiging van diensten: er zal een clausule opgenomen worden waarin gesteld wordt dat Argenta te allen tijde diensten kan stopzetten, weliswaar pas nadat de cliënt hiervan werd ingelicht.
· Het deel over 'eenheid van rekening' en 'andere waarborgen ten voordele van de Spaarbank' zal worden uitgebreid.
· De verzendinstructies van de rekeninguittreksels zullen herleid worden tot maximaal maandelijkse verzending via de post (in het kader van de PSD). Volgens de PSD moet de cliënt elke maand ingelicht worden van de bewegingen op zijn rekening. Via Internetbankieren en de rekeninguittrekselprinter in het kantoor is deze verzendinstructie per definitie dagelijks.
· De termijn waarbinnen een rekening op verzoek van de cliënt kan worden afgesloten zal worden opgenomen.
· Per betaalrekening zal een duidelijke opsomming gegeven worden waarvoor de rekening gebruikt kan worden (overschrijvingen, domiciliëringen...).
· Bij de e-spaar zal opgenomen worden dat bij een rekening met meerdere rekeninghouders, iedere rekeninghouder over een volmacht moet beschikken.
· Er zal een deel 'Betalingsdiensten' toegevoegd worden waarin onder andere ingegaan wordt op de 'instemming met de uitvoering van een betalingsopdracht', 'kennisgeving en betwistingen in geval van niet toegestane of niet correct uitgevoerde betalingstransacties', de 'aansprakelijkheid' en de mogelijke 'terugbetaling'.
· Toelichting en opsplitsing van nationale, Sepa- en internationale overschrijvingen en domiciliëringen en van de vereisten.
· Toelichting over kaartbetalingen en de limieten op kaarten. Voor de exacte bedragen zal naar de tarieflijst verwezen worden.
· 'Protonkaart' zal worden vervangen door 'Protonfunctie' (op de debetkaart).
2. De belangrijkste wijziging voor het deel over beleggingen bestaat erin dat de informatienota over MiFID als bijlage zal worden opgenomen bij het Algemeen reglement der verrichtingen (bijlage 2). Daarnaast zullen aan het deel over beleggingen enkele kleine, tekstuele aanpassingen gedaan worden.
Met vriendelijke groeten,
Bien à vous,
Contact Center
Argenta
Een storm in een glas water...
Geachte client
Op 1 januari 2010 zal het Algemeen reglement der verrichtingen van Argenta wijzigen. U zult vanaf deze datum het gewijzigde reglement kunnen opvragen bij uw kantoorhouder en kunnen raadplegen op onze website www.argenta.be (via de link juridische bepalingen helemaal onderaan de webpagina's).
Wanneer worden de wijzigingen van kracht?
De gewijzigde voorwaarden zijn van toepassing vanaf 1 januari 2010 met uitzondering van de gewijzigde voorwaarden die verband houden met de instrumenten voor de elektronische overmaking van geldmiddelen. Die zullen slechts van toepassing zijn vanaf 1 maart 2010.
Indien u niet akkoord gaat met de gewijzigde voorwaarden hebt u het recht de overeenkomsten waarop wijzigingen betrekking hebben kosteloos op te zeggen voor 1 maart 2010. Bij ontstentenis van opzegging voor 1 maart 2010 wordt u geacht het gewijzigde Algemeen reglement der verrichtingen te hebben aanvaard.
Hieronder vindt u al een kort overzicht van de belangrijkste wijzigingen:
1. Wat aangetrokken gelden en personenbeheer betreft, hebben de meeste aanpassingen betrekking tot het in voege treden van de Payment Service Directory (hierna "PSD" genoemd), die het betalingsverkeer in de eurozone tracht te aligneren.
De belangrijkste wijzigingen zijn de volgende:
· Er zal een deel 'Terminologie' toegevoegd worden waarin toelichting wordt gegeven over de meest gebruikte termen in het Algemeen reglement der verrichtingen.
· Er zal melding gemaakt worden van wisselkoersen en wisselkoerskosten. Voor de exacte bedragen zal in het Algemeen reglement der verrichtingen verwezen worden naar de tarieflijst.
· Beëindiging van diensten: er zal een clausule opgenomen worden waarin gesteld wordt dat Argenta te allen tijde diensten kan stopzetten, weliswaar pas nadat de cliënt hiervan werd ingelicht.
· Het deel over 'eenheid van rekening' en 'andere waarborgen ten voordele van de Spaarbank' zal worden uitgebreid.
· De verzendinstructies van de rekeninguittreksels zullen herleid worden tot maximaal maandelijkse verzending via de post (in het kader van de PSD). Volgens de PSD moet de cliënt elke maand ingelicht worden van de bewegingen op zijn rekening. Via Internetbankieren en de rekeninguittrekselprinter in het kantoor is deze verzendinstructie per definitie dagelijks.
· De termijn waarbinnen een rekening op verzoek van de cliënt kan worden afgesloten zal worden opgenomen.
· Per betaalrekening zal een duidelijke opsomming gegeven worden waarvoor de rekening gebruikt kan worden (overschrijvingen, domiciliëringen...).
· Bij de e-spaar zal opgenomen worden dat bij een rekening met meerdere rekeninghouders, iedere rekeninghouder over een volmacht moet beschikken.
· Er zal een deel 'Betalingsdiensten' toegevoegd worden waarin onder andere ingegaan wordt op de 'instemming met de uitvoering van een betalingsopdracht', 'kennisgeving en betwistingen in geval van niet toegestane of niet correct uitgevoerde betalingstransacties', de 'aansprakelijkheid' en de mogelijke 'terugbetaling'.
· Toelichting en opsplitsing van nationale, Sepa- en internationale overschrijvingen en domiciliëringen en van de vereisten.
· Toelichting over kaartbetalingen en de limieten op kaarten. Voor de exacte bedragen zal naar de tarieflijst verwezen worden.
· 'Protonkaart' zal worden vervangen door 'Protonfunctie' (op de debetkaart).
2. De belangrijkste wijziging voor het deel over beleggingen bestaat erin dat de informatienota over MiFID als bijlage zal worden opgenomen bij het Algemeen reglement der verrichtingen (bijlage 2). Daarnaast zullen aan het deel over beleggingen enkele kleine, tekstuele aanpassingen gedaan worden.
Met vriendelijke groeten,
Bien à vous,
Contact Center
Argenta
-
mr intrest
- Full Member

Bedankt Bart voor je duidelijk antwoord. Geen reden om ons zorgen te maken idd.
Hier zullen we dus de tarieflijst in de toekomst in de gaten moeten houden.Toelichting over kaartbetalingen en de limieten op kaarten. Voor de exacte bedragen zal naar de tarieflijst verwezen worden.
De spaargids redactie heeft contact genomen met de Argenta directie om de geruchten te bekijken. In een reactie was Argenta zeer duidelijk.
Argenta bevestigt nogmaals het gratis karakter van de Argenta zichtrekeningen:
• gratis openen en afsluiten van een (zicht)rekening;
• geen beheerskost op (zicht)rekeningen;
• gratis debetkaart op een zichtrekening;
• volledig gratis gebruik van de debetkaart in binnen- en buitenland;
• de bestaande kosten op de kredietkaart blijven:
o 1 % op cashafhalingen (ATM of bij een bank);
o buiten de Eurozone 1 % wisselkoersprovisie;
• gratis kredietkaart op een zichtrekening;
• gratis abonnement Internetbankieren.
De Argenta (zicht)rekeningen zijn en blijven dus gratis.
Argenta past zijn Algemeen Reglement der Verrichtingen aan omwille van:
• invoering van de reglementering van het Europese betalingsverkeer (PSD: Payment Services Directive)
• MiFID reglementering
Deze (eerder technische) wijzigingen hebben geen invoering of verhoging van de kosten tot gevolg.
Argenta bevestigt nogmaals het gratis karakter van de Argenta zichtrekeningen:
• gratis openen en afsluiten van een (zicht)rekening;
• geen beheerskost op (zicht)rekeningen;
• gratis debetkaart op een zichtrekening;
• volledig gratis gebruik van de debetkaart in binnen- en buitenland;
• de bestaande kosten op de kredietkaart blijven:
o 1 % op cashafhalingen (ATM of bij een bank);
o buiten de Eurozone 1 % wisselkoersprovisie;
• gratis kredietkaart op een zichtrekening;
• gratis abonnement Internetbankieren.
De Argenta (zicht)rekeningen zijn en blijven dus gratis.
Argenta past zijn Algemeen Reglement der Verrichtingen aan omwille van:
• invoering van de reglementering van het Europese betalingsverkeer (PSD: Payment Services Directive)
• MiFID reglementering
Deze (eerder technische) wijzigingen hebben geen invoering of verhoging van de kosten tot gevolg.
Bedankt voor de gerustelling ....... met die 1% kan ik leven , bij grootbanken is dit dacht ik , zelfs iets meer ?
Brederode, IWDA, Niocorp Ltd
Bestaande kosten van kredietkaart blijven?
Ik heb een visa kaart en krijg daar nooit kosten van ?
Weet iemand hoe dat zit?
Weet iemand hoe dat zit?
Ook nog nooit voorgehad...chukky2 schreef: Bestaande kosten van kredietkaart blijven?
Weet iemand hoe dat zit?