Gezocht: beurs simulator
TIP
Re: Gezocht: beurs simulator
Er zijn verschillende wegen, maar ik ga meestal via:
- Mijn portefeuille
- Rechts bovenaan zie je dan Morninstar tools?
- Hier koos ik nu: Pensioen Screener
- De rest zie je in mijn vorige scherm…
Zo kan je stabiele fondsen vinden die afgelopen jaar tot en met 10 jaar telkens goed presteerden, daar haalde ik dan de best presterende aandelen uit, enz… Cherry Picking, maakt het leven iets makkelijker…
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Bedankt ! De Morningstar Tools had ik via die weg nog nooit bekeken.
Interessant
.
Interessant
hey neo,
misschien wat aan de late kant maar ben ondertussen al eens even aan het kijken op de app "invstr" echte prijzen maar het geld is fictief.
kan je aandelen op kopen en verkopen en actua volgen van de bedrijven.
ik weet niet of dit echt iets kan betekenen voor jou mij helpt het al vast een beetje te speculeren op de schommelingen zoals de val van de aandeel waardes door corona nu is hier in de ap ook heel duidelijk te vinden als je een jaar overzicht neemt van eender welk bedrijf.
ik hoop dat ik jou, aan de late kant, toch nog heb kunnen helpen!
mvg
bjorn
misschien wat aan de late kant maar ben ondertussen al eens even aan het kijken op de app "invstr" echte prijzen maar het geld is fictief.
kan je aandelen op kopen en verkopen en actua volgen van de bedrijven.
ik weet niet of dit echt iets kan betekenen voor jou mij helpt het al vast een beetje te speculeren op de schommelingen zoals de val van de aandeel waardes door corona nu is hier in de ap ook heel duidelijk te vinden als je een jaar overzicht neemt van eender welk bedrijf.
ik hoop dat ik jou, aan de late kant, toch nog heb kunnen helpen!
mvg
bjorn
neo schreef: ↑13 november 2019, 07:44 Beste,
Alvorens een echte cash in de beurs te steken, zou ik graag de door mijn verworven kennis en vaardigheden omtrent aankoop aandelen willen toetsen aan de hand van een simulator.
Best een simulator die de toestanden op Belgische/Europese beurs zo goed mogelijk namaakt met betrekking tot beurstaks, allerlei andere kosten, enzovoort. Een app zou kei handig meegenomen zijn maar dit is geen vaste vereiste.
Natuurlijk besef ik dat de psychologische factor van het echt geld afwezig is.
Toch wil ik eerst wat oefenen alvorens mijn (hard) gewerkte middelen te investeren.
mvg,
neo
Ik denk dat je eigenlijk monte carlo simulatie nodig hebt. Je haalt historische prijzen op van een aantal aandelen & dergelijke & simuleert (bv 1000 keer) om te zien als je strategie wel deftig werkt in allerlei omstandigheden.
Je probeert dan natuurlijk zoveel mogelijk jaren historische prijzen op te halen zodat je toch een aantal keer een crisis mee hebt in je data.
Kruipt dan wel wat werk in, ik denk dat je dan best programmeertaal R of Python gebruikt.
Eventueel wat info om je in te lezen in monte carlo simulatie in R: https://www.tradersinsight.news/contrib ... -r-part-i/
Je probeert dan natuurlijk zoveel mogelijk jaren historische prijzen op te halen zodat je toch een aantal keer een crisis mee hebt in je data.
Kruipt dan wel wat werk in, ik denk dat je dan best programmeertaal R of Python gebruikt.
Eventueel wat info om je in te lezen in monte carlo simulatie in R: https://www.tradersinsight.news/contrib ... -r-part-i/