goedkope ryanair valies - suggesties?
goedkope ryanair valies - suggesties?
ik ben op zoek naar een valies met de exacte afmetingen van ryanair 55cm x 40cm x 20cm
moet de exacte afmetingen zijn, zodat ik het maximale volume beschikbaar is
de meeste valiezen een beetje kleiner, en dat wil ik niet
wie weet waar ik dat goedkoop kan vinden?
moet de exacte afmetingen zijn, zodat ik het maximale volume beschikbaar is
de meeste valiezen een beetje kleiner, en dat wil ik niet
wie weet waar ik dat goedkoop kan vinden?
Re: goedkope ryanair valies - suggesties?
Je mag ook niet vergeten, dat het totale gewicht (valies+inhoud) niet meer dan 10kg mag bedragen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Full Member
- Contacteer:
En sinds kort mag je ook een tweede (kleine) handtas/laptoptas/winkelzakje meenemen
Ryanair biedt zelf Ryanair-Approved valiezen aan. Geen idee voor wat betreft de afmetingen.
Inderdaad, officieel is > 10kg ook een probleem, maar de maten worden nog in de rij aan de gate gecontroleerd - Ryanairpersoneel schuift een doos over je koffertje heen - terwijl de gewichten meestal niet worden gecontroleerd.
Zo lang je zelf niet als een maffe gewichtsheffer dat ding in het rek boven je staat te proppen... en zelfs dat heb ik al zien gebeuren.
Inderdaad, officieel is > 10kg ook een probleem, maar de maten worden nog in de rij aan de gate gecontroleerd - Ryanairpersoneel schuift een doos over je koffertje heen - terwijl de gewichten meestal niet worden gecontroleerd.
Zo lang je zelf niet als een maffe gewichtsheffer dat ding in het rek boven je staat te proppen... en zelfs dat heb ik al zien gebeuren.
Zie 'cabin max' op Amazon.de. Er zijn zowel rugzakken als trolleys te krijgen met die afmetingen voor schappelijke prijzen. Gratis verzending ook boven de €20 wanneer je koopt van amazon of van verkoper met verzending via amazon.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Gisterenavond terug gekomen uit Sardinië, de vlucht H/T met Ryanair verliep vlekkeloos en alles op tijd, voor belachelijk lage prijs (pp 60 Euro H+T). In Charleroi zeer snelle controle bagage, bij de terugvlucht uit Alghero was de luchthavensecurity wel opmerkelijk grondiger en strenger. De onnozel kleine kurketrekker die bij de heenreis geen probleem was, diende ik daar af te geven. Ook zeker zien dat je alle vloeistoffen in max 100ml flacons e.d. in een doorschijnend zakje in je bagage steekt. Daar werd in Alghero ook streng op gecontroleerd. Doch op geen van beide locaties werden de afmetingen van de valiezen gecheckt, wat in het vliegtuig wel voor problemen zorgde, gezien enkele wel érg buitenmaats waren (zo van die trolleys met vier wieltjes onderaan die volgens mij veel méér dan 10kg wogen), daar had het personeel wel moeite mee om die nog ergens in te krijgen. En veel boze blikken van de andere passagiers die wél in orde waren met de afmetingen.
Klopt van de tweede tas zoals hierboven geschreven : 35x20x20cm kan je extra meenemen. Plus hetgeen je in je jas meeneemt, ik had nog een 7" tablet en klein fototoestel en gsm en koekjes enzo in mn jaszakken zitten. Die jas kan je in t vliegtuig boven op je handbagage leggen, plaats genoeg ...
Zelf had k voor ons 2 boardcases gekocht in Action shop, zeer praktisch, zeker niet te groot. Je moet wel opletten : de afmetingen die je op websites/in folders ziet, zijn doorgaans EXCLUSIEF de wieltjes en handvaten gemeten ... en dat kan wel vele centimeters schelen ! Reële afmetingen Action shop boardcase "Anne O'Leary" = 54x36x20cm ... Prijs : slechts 11,49 Euro ! Kleur : zwart of donkerrood. Afwerking uitstekend, niets op aan te merken, vlotte wieltjes en uitschuifbaar handvat werkte perfect. Aanradertje ...
Klopt van de tweede tas zoals hierboven geschreven : 35x20x20cm kan je extra meenemen. Plus hetgeen je in je jas meeneemt, ik had nog een 7" tablet en klein fototoestel en gsm en koekjes enzo in mn jaszakken zitten. Die jas kan je in t vliegtuig boven op je handbagage leggen, plaats genoeg ...
Zelf had k voor ons 2 boardcases gekocht in Action shop, zeer praktisch, zeker niet te groot. Je moet wel opletten : de afmetingen die je op websites/in folders ziet, zijn doorgaans EXCLUSIEF de wieltjes en handvaten gemeten ... en dat kan wel vele centimeters schelen ! Reële afmetingen Action shop boardcase "Anne O'Leary" = 54x36x20cm ... Prijs : slechts 11,49 Euro ! Kleur : zwart of donkerrood. Afwerking uitstekend, niets op aan te merken, vlotte wieltjes en uitschuifbaar handvat werkte perfect. Aanradertje ...
Wees maar zeker dat ze het soms wel heel streng controleren. Op een terugvlucht vanuit Barcelona, schat ik dat de helft van de passagiers kon bijbetalen. Ze hadden een standaardkorf waar de bagage moest inpassen. Indien de wielen er niet inpasten -> betalen. Indien je moest duwen om je bagage erin te krijgen -> betalen.Kiwi-Banaan schreef: Doch op geen van beide locaties werden de afmetingen van de valiezen gecheckt, wat in het vliegtuig wel voor problemen zorgde, gezien enkele wel érg buitenmaats waren (zo van die trolleys met vier wieltjes onderaan die volgens mij veel méér dan 10kg wogen), daar had het personeel wel moeite mee om die nog ergens in te krijgen. En veel boze blikken van de andere passagiers die wél in orde waren met de afmetingen.
Ik heb ooit in Malaga mijn sporttas wel in het rek gekregen, maar kreeg hem er niet meer uit zonder hulp van een omstaander. Ik had het rek in eerste instantie meeMaarten schreef: Wees maar zeker dat ze het soms wel heel streng controleren. Op een terugvlucht vanuit Barcelona, schat ik dat de helft van de passagiers kon bijbetalen. Ze hadden een standaardkorf waar de bagage moest inpassen. Indien de wielen er niet inpasten -> betalen. Indien je moest duwen om je bagage erin te krijgen -> betalen.

Ryanair gaat er natuurlijk soms over. Maar voor de controle op zich valt wel iets te zeggen. Ik begin me te ergeren aan al die mensen die een veel te grote koffer als handbagage meenemen bij andere maatschappijen. De bakken van de handbage die niet toegeraken of veel te weinig plaats om de handbagage van alle passagiers te zetten.
Het is inderdaad algemeen geweten dat het personeel een premie krijgt per oversized/overweighted bagagestuk die ze onderscheppen.PVD schreef: Ik heb ooit in Malaga mijn sporttas wel in het rek gekregen, maar kreeg hem er niet meer uit zonder hulp van een omstaander. Ik had het rek in eerste instantie meeEn inderdaad er werd duchtig gecontroleerd. Krijgt het grondpersoneel een fikske commissie in Spaanse luchthavens?
Maarten schreef:Ryanair gaat er natuurlijk soms over. Maar voor de controle op zich valt wel iets te zeggen. Ik begin me te ergeren aan al die mensen die een veel te grote koffer als handbagage meenemen bij andere maatschappijen. De bakken van de handbage die niet toegeraken of veel te weinig plaats om de handbagage van alle passagiers te zetten.
Goh Maarten, als het toegelaten is, is het toegelaten hé. Zo heeft British Airways bvb geen gewichtsbeperking op handbagage, de enige vereiste is dat je het zelf kan wegbergen zonder hulp van het personeel. Dus mijn handbabage op BA weegt geregeld 15-20 kilo. Ben ik dan ook een slechte mens?

Zeker niet, gewicht maakt me dan ook niet uit. Maar als ze bepaalde afmetingen geven en mensen komen daar met een gigantische valies (duidelijk kilometers voorbij de officiële afmetingen) aan die nergens in geraakt en er de hele tijd gesukkel is met de bagageluiken die niet meer dichtklapt kunnen worden, dat kan ook niet de bedoeling zijn.
Ja daar heb je wel een goed punt uiteraard! Het verbaast me dan dat er noch aan de incheck noch aan de gate iemand dat dan in de smiezen heeft. Ik geef grif toe dat mijn zak groot is, maar hij past (gelukkig) altijd wel. Ook een voordeel als je als eerste mag instappen natuurlijk. Ik erger me meer aan kotjesvolk dat op korte vluchten per sé hun stoel moet achteruitklappen om wat te rusten 

Ik zet mijn knieen altijd tegen de voorste stoel, zodat die niet achteruit gaat 

Of: http://www.metronieuws.nl/koffiepauze/v ... Cmv57PuKM/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.google.be/search?q=airplane ... CAYQ_AUoAQ" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.google.be/search?q=airplane ... CAYQ_AUoAQ" onclick="window.open(this.href);return false;