Graphic Packaging: fabrikant van kartonnen verpakkingen
TIP
Re: Graphic Packaging: fabrikant van kartonnen verpakkingen
Badwill to price ratio is 36,7% wat mij wel zin geeft om te verkopen.
Koersdoel zo'n $19, maar balance sheet niet zo gunstig.
Koersdoel zo'n $19, maar balance sheet niet zo gunstig.
BADWILL = Is a way in which Friedrich catches manipulators. When companies do a lot of Mergers and Acquisitions they tend to book a lot of Goodwill. BADWILL = (Goodwill + Intangible Assets)/ Diluted Shares Outstanding. When the Badwill to Price is 33% or greater than the stocks market price then that is a bad thing
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Die ratio wil zeggen dat 36% van hun balans aan de actiefzijde bestaat uit ‘goodwill’ uit overnames. Dit is inderdaad aan de hoge kant. Dit wil gewoon zeggen dat ze bij de overnames meer betaald hebben dan de boekwaarde van het overgenomen bedrijf.
Is niet onlogisch aangezien zowat alle bedrijven hoger noteren dan hun boekwaarde. Dit heeft mi geen effect op de vrije kasstromen. Enige mogelijke impact is puur boekhoudkundig als er blijkt dat ze een deel van de goodwill moeten afboeken. Het geld voor de overname is immers al lang betaald.
Ik zou er mij alvast niet blind op staren.
Straks eens kijken naar de vks over 2017.
Is niet onlogisch aangezien zowat alle bedrijven hoger noteren dan hun boekwaarde. Dit heeft mi geen effect op de vrije kasstromen. Enige mogelijke impact is puur boekhoudkundig als er blijkt dat ze een deel van de goodwill moeten afboeken. Het geld voor de overname is immers al lang betaald.
Ik zou er mij alvast niet blind op staren.
Straks eens kijken naar de vks over 2017.
Puur naar FCF zijn ze wel nog ondergewaardeerd maar zijn er toch betere te vinden.
Je telt natuurlijk ook de uitbreidingscapex niet mee in je FCF berekening, dus dat blijft buiten schot.
Je telt natuurlijk ook de uitbreidingscapex niet mee in je FCF berekening, dus dat blijft buiten schot.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Als je interessante ondergewaardeerde aandelen weet hoor ik het graag 

Ik zie $193m vks excl. veranderingen in werkkapitaal (tegenover $308m in 2016). 2018 zou wel veel beter moeten zijn. Vind ze zelf niet interessant genoeg.