gratis computeren
Re: gratis computeren
Veel, tenzij er niemand voor je software betaalt. Wanneer je de "gouden standaard" bent, heb je netwerkvoordelen tov je concurrenten, waardoor je mensen kan overhalen om je pakket te kopen. Als natuurlijk iedereen je software kopieert, heb je hier niets aan, maar dat gebeurt niet. Af en toe een veroordelinkje om iedereen in de pas te laten lopen (bijvoorbeeld).Yaris schreef:Wat heb je aan marktaandeel als je er niets aan verdient?
Op mijn werk PC staat er dan ook geen enkel illegaal programma, alle software is netjes voor betaald of gratis. Zelfs op de privé PC is alles nu legaal, maar dat is ooit anders geweest in de Windows tijd. Daar gaat het voornamelijk om open source en vrije software: Libreoffice, Thunderbird, Firefox, Plex, Kodi, 0AD, Red Eclipse, Pingus (en tal van andere spellen die van het Ubuntu softwarecentrum te downloaden zijn) en uiteraard het portaal Steam met tal van gratis games (o.a. Dota2 is een succes). Het enige waarvoor betaald is, is Steamspel Ark en Minecraft (daar zijn de jongens al jaren verslaafd aan, goede investering dus). Als je de rekensom maakt, heb ik dus nog geen €40 uitgegeven aan software op mijn privé PC. OK, het zijn niet de meest flashy games, maar de jongens klagen (nog) niet.
LibreOffice kan niet overweg met de FrankyMatic. De VBA-ondersteuning stond allemaal aan. Helaas dus, kan zelf ook niet met BASIC werken.dw schreef:Recente LO-versies ondersteunen VBA, als je het expliciet aanzet (Extra - Opties' - Laden/Opslaan - VBA-eigenschappen').
De ondersteuning is niet perfect, maar de meeste macro's werken. Geen idee of dat voor de FrankyMatic ook zo is. Code die niet werkt kan je ook heel eenvoudig laden en dan waar nodig een klein beetje aanpassen als je wat met BASIC kan werken.
Deze online tool belooft courante VBA-expressies automatisch om te zetten in LO BASIC: http://www.business-spreadsheets.com/vba2oo.asp
Je kan het eens proberen, maar verwacht er niet te veel van. Anders zal je echt wat geld moeten uitgeven voor MS Office (of een alternatief voor FrankyMatic zoeken - een simpele online tool zoals MSN Money kan al veel).
Je kan het eens proberen, maar verwacht er niet te veel van. Anders zal je echt wat geld moeten uitgeven voor MS Office (of een alternatief voor FrankyMatic zoeken - een simpele online tool zoals MSN Money kan al veel).
- spaarfrits
- Full Member
- Contacteer:
Tip; Bij tresbizz scheelt het hem een pak in prijs. Ik heb onlangs nog een Windows 7 kunnen kopen voor 13€. Bijna gratis computeren.dw schreef:Anders zal je echt wat geld moeten uitgeven voor MS Office
"I want money in order to get the things that money will not buy" Carl Sandburg
gratis computeren
Maar heb specifiek Office nodig voor mijn rekenbladen en de integratie van macro's. Bij LibreOffice kan het niet.
En Windows 7 kan het al helemaal niet. Office 2010 of 2013 volstaat.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- spaarfrits
- Full Member
- Contacteer:
Ik geeft het voorbeeld van windows 7 om aan te tonen dat je op die site koopjes kan doen.Kevva schreef:Maar heb specifiek Office nodig voor mijn rekenbladen en de integratie van macro's. Bij LibreOffice kan het niet.
Microsoft Office home and student 2010 55€ (wel eerst via beslist.be surfen want op tresbizz staat het 60.5)
Veel succes om een goedkopere licentie te vinden.
"I want money in order to get the things that money will not buy" Carl Sandburg