Gratis véél geld bij CITIBANK
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
- pinowthebird
- Newbie
- Contacteer:
Re: Gratis véél geld bij CITIBANK
Ik ben eens benieuwd wie de eerste gaat ziijn 

Wat voor digipass gebruiken ze daar?fanvan schreef:Ik vind dat DB, naast Rabobank nog steeds de handigste digipass heeft, maar hoelang duurt het nog eer ze die van vasco (die alle andere banken nu gebruiken) gaan moeten gebruiken?
Ik vind persoonlijk de digipass van Landbouwkrediet het handigste.
Als je GEEN 10000 euro hebt staan betaal je 9 euro per maand.
als je het mij vraagt is het dus helemaal niet gratis, tenzij je er onmiddellijk 10.000 euro deponeert.
+ 1,5€ per debetkaart per maand
Oftewel 126 euro kosten per jaar.
https://www.citibank.be/nl/Dagelijks-ba ... px#details" onclick="window.open(this.href);return false;
als je het mij vraagt is het dus helemaal niet gratis, tenzij je er onmiddellijk 10.000 euro deponeert.
+ 1,5€ per debetkaart per maand
Oftewel 126 euro kosten per jaar.
https://www.citibank.be/nl/Dagelijks-ba ... px#details" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Mij werd via e-mail het volgende meegedeeld:
'Internetbankieren zit inbegrepen in de beheerskosten en die vallen het eerste jaar sowieso weg. (nadien eveneens als u een totale bankrelatie van > 10000 heeft) ons systeem werkt idd met een digipass.'
Heb dan opnieuw volgende vraagjes gesteld waarop ik snel antwoord hoop te ontvangen:
A) De beheerskosten vallen het eerste jaar sowieso weg.
Stel dat ik deze maand nog klant wordt, vallen de beheerskosten voor het volledige jaar 2013 dan weg?
B) Wat als je besluit om bijvoorbeeld na drie maanden de domiciliëring stop te zetten of je rekening terug af te sluiten?
Dien je dan de bij de opening verkregen 200,00 EUR terug te betalen aan Citibank?
Ben benieuwd naar hun reactie!
'Internetbankieren zit inbegrepen in de beheerskosten en die vallen het eerste jaar sowieso weg. (nadien eveneens als u een totale bankrelatie van > 10000 heeft) ons systeem werkt idd met een digipass.'
Heb dan opnieuw volgende vraagjes gesteld waarop ik snel antwoord hoop te ontvangen:
Stel dat ik deze maand nog klant wordt, vallen de beheerskosten voor het volledige jaar 2013 dan weg?
B) Wat als je besluit om bijvoorbeeld na drie maanden de domiciliëring stop te zetten of je rekening terug af te sluiten?
Dien je dan de bij de opening verkregen 200,00 EUR terug te betalen aan Citibank?
Tegen mij hebben ze gezegd dat deze rekening altijd gratis is en dat dit niet tijdelijk is voor alleen het eerste jaar ongeacht het saldo voor de personen die in de actie periode een rekening openen gelijkaardig als de levenslange korting op visa kaarten in bepaalde periode.
Ik heb nog wat verder gezocht en het gaat hier blijkbaar om een nieuwe rekening : de 'Voordeel Plus rekening'
En volgens de tarieflijst zou die wel volledig gratis zijn :
http://www.citibank.be/pdf/nl/Tarieven- ... Belgie.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziet er dus eigenlijk toch wel interessant uit.
En volgens de tarieflijst zou die wel volledig gratis zijn :
http://www.citibank.be/pdf/nl/Tarieven- ... Belgie.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziet er dus eigenlijk toch wel interessant uit.
De kleine letterkes op hun site gelezen, en die zijn niet echt talrijk. Staat niks speciaals in, staat zelfs expliciet bij dat de rekening gratis is ZONDER voorwaarden etc.
Als ik dat doe, en m'n vriendin doet dat , dan zijn we 400€ rijker.
On the other hand, dan moet ik nu nog rap nieuw rekeningnummer doorgeven op personeelsdienst, dan een paar maanden die citibank rekening gebruiken die me verder niet interesseert, dan weer ander rek.nr doorgeven op personeelsdienst, en als dat rond is rekening weer afsluiten. En dat maal 2 voor m'n vriendin.
't Is wel een hoop poes pas. En langs de andere ook fairly easy money.
Als ik dan nog een rekening open bij Keytrade, en dan nog wat familie/vrienden kan overtuigen van dat ook te doen met mij als referentie, wordt het nog een rijkelijke winter.
Dan maar hopen dat ze 21/12 het licht niet definitief doven ;-).
Als ik dat doe, en m'n vriendin doet dat , dan zijn we 400€ rijker.
On the other hand, dan moet ik nu nog rap nieuw rekeningnummer doorgeven op personeelsdienst, dan een paar maanden die citibank rekening gebruiken die me verder niet interesseert, dan weer ander rek.nr doorgeven op personeelsdienst, en als dat rond is rekening weer afsluiten. En dat maal 2 voor m'n vriendin.
't Is wel een hoop poes pas. En langs de andere ook fairly easy money.
Als ik dan nog een rekening open bij Keytrade, en dan nog wat familie/vrienden kan overtuigen van dat ook te doen met mij als referentie, wordt het nog een rijkelijke winter.
Dan maar hopen dat ze 21/12 het licht niet definitief doven ;-).
Als Citibank weet dat de meeste nieuwe klanten enkel komen voor de gratis 200 €, en daarna dank u en vaarwel zeggen, waarom doet het dan deze actie ?
Kan iemand hier een logisch antwoord op geven !
Kan iemand hier een logisch antwoord op geven !
Ik verwacht overstelpt te worden met reclame over kredieten en weet-ik-wat-nog-allemaal. En verder zullen er wel tig mensen zijn die niet tijdig hun loondomiciliëring zullen overzetten, en dus naast die € 200 gaan grijpen. Of die de rekening nooit stopzetten. Of Citibank verandert volgend jaar de tarieven, waardoor de rekening wél betalend wordt, en je kent Belgen, liever lui dan moe, en ze blijven braaf betalen voor een rekening waar ze in sé niets mee doen.
Ach, op zich, wat kost het hen?
Ze brengen het in als marketinguitgaven, dus een kost vóór belasting.
Denk dat een reclamespotje op TV veel meer kost met minder effect, gewoon al aan aanmaakkosten, nog los van de uitzendtarieven.
OVERschat de 'stormloop' ook niet. Al eens naar citibank.be geweest? Ik vind zo direct op 't zicht geen reclame hiervoor. 't Is maar via Spaargids dat ik het weet.
Ach, op zich, wat kost het hen?
Ze brengen het in als marketinguitgaven, dus een kost vóór belasting.
Denk dat een reclamespotje op TV veel meer kost met minder effect, gewoon al aan aanmaakkosten, nog los van de uitzendtarieven.
OVERschat de 'stormloop' ook niet. Al eens naar citibank.be geweest? Ik vind zo direct op 't zicht geen reclame hiervoor. 't Is maar via Spaargids dat ik het weet.
't Is me niet helemaal duidelijk. Op de promopagina staat dat de Voordeel Plus rekening volledig gratis is. Volgens de tarieflijst lees ik echter dat de Voordeel Plus rekening jaarlijks minstens 18€ zou kosten. Intern foutje of een klantenlokker?
Antwoord van Citibank:
... De inhoud van onze tarieven is correct.
U verwijst naar punt 6 ‘kaarten’:
- Zoals u opmerkt staat het puntje (11) voor ‘de Voordeel Plus-rekening’ = ‘Zijn inbegrepen: de Citicard voor de titularis en mede-titularis, een onbeperkt aantal elektronische verrichtingen in EUR in de SEPA-zone, toegang tot CitiPhone Banking, CitiCard Banking Centers en Citibank Online Banking, verzending van een gecombineerd maandelijks uittreksel’.
Eventuele bijkomende kaarten, dus niet de kaart van de titularis en de mede-titularis, zijn betalend en wordt er 1,50 EUR per kaart aangerekend.
- Puntje (4) daarentegen heeft enkel betrekking op de volgende producten: ‘de Citibank-rekening’, ‘de Comfort-rekening’ en ‘de Classic rekening’ (zie bovenaan de lijst ‘beheerskosten’).
Wij hopen u hiermee duidelijkheid te hebben gegeven en danken u voor de interesse.
Hoogachtend.
Ombudsman Customer Service
Bron: https://www.citibank.be/nl/Promoties/Da ... ening.aspx"Gratis: de Citibank Voordeel Plus zichtrekening kost u helemaal niets (*). Zonder voorwaarden.
(*) Dit gratis aanbod omvat twee bankkaarten, een onbeperkt aantal verrichtingen in euro binnen Europa (de Europese eengemaakte betaalruimte - SEPA), een maandelijks rekeninguittreksel, toegang tot onze selfbanking automaten, telefonisch bankieren en internetbankieren (excl. telefoonkosten en internetabonnement)."
Bron: http://www.citibank.be/pdf/nl/Tarieven- ... Belgie.pdf (versie 12 november 2012, blz 3, 3e kolom, item 6.1)"Maandelijkse kosten debetkaart (*): 1,50 EUR per kaart (**)
(*) CITIBLUE : de dienstverlening Citiblue is gratis en toegankelijk op voorwaarde dat het loon wordt gedomicilieerd op de zichtrekening of dat regelmatig een maandelijks bedrag van minimum 1.250 EUR op de rekening gestort wordt indien het geheel van alle tegoeden die de klant aan Citibank Belgium toevertrouwd heeft minstens 10.000 EUR bedraagt. Deze kosteloosheid omvat de Citicard (met dienst Proton) voor de titularis en mede-titularis, een onbeperkt aantal verrichtingen in EUR in de SEPA-zone, toegang tot CitiPhone Banking, CitiCard Banking Centers, Citibank Online Banking en verzending van een gecombineerd maandelijks uittreksel. Onder ‘geheel van de tegoeden’ wordt verstaan het totaal van de maandelijkse gemiddelde creditsaldi op alle depositoproducten (met inbegrip van effectenrekening) bij Citibank Belgium. Als zou blijken dat de totale relatie van de klant niet het vereiste minimumbedrag bereikt van 10.000 EUR, dan wordt het standaardtarief gehanteerd dat van toepassing is op het desbetreffende rekeningtype.
(**) Zijn inbegrepen in de aanrekening : de Citicard voor de titularis en mede-titularis, een onbeperkt aantal elektronische verrichtingen in EUR in de SEPA-zone, toegang tot CitiPhone Banking, CitiCard Banking Centers en Citibank Online Banking, verzending van een gecombineerd maandelijks uittreksel."
Antwoord van Citibank:
... De inhoud van onze tarieven is correct.
U verwijst naar punt 6 ‘kaarten’:
- Zoals u opmerkt staat het puntje (11) voor ‘de Voordeel Plus-rekening’ = ‘Zijn inbegrepen: de Citicard voor de titularis en mede-titularis, een onbeperkt aantal elektronische verrichtingen in EUR in de SEPA-zone, toegang tot CitiPhone Banking, CitiCard Banking Centers en Citibank Online Banking, verzending van een gecombineerd maandelijks uittreksel’.
Eventuele bijkomende kaarten, dus niet de kaart van de titularis en de mede-titularis, zijn betalend en wordt er 1,50 EUR per kaart aangerekend.
- Puntje (4) daarentegen heeft enkel betrekking op de volgende producten: ‘de Citibank-rekening’, ‘de Comfort-rekening’ en ‘de Classic rekening’ (zie bovenaan de lijst ‘beheerskosten’).
Wij hopen u hiermee duidelijkheid te hebben gegeven en danken u voor de interesse.
Hoogachtend.
Ombudsman Customer Service
Laatst gewijzigd door guest2803 op 16 november 2012, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
In de kleine lettertjes staat toch dat 2 kaarten zijn inbegrepen ?
Wil je er meer, dan zal je 1.5 euro/m betalen
(**) Zijn inbegrepen in de aanrekening : de Citicard voor de titularis en mede-titularis, een onbeperkt aantal elektronische verrichtingen in EUR in de SEPA-zone, toegang tot CitiPhone Banking, CitiCard Banking Centers en Citibank Online Banking, verzending van een gecombineerd maandelijks uittreksel."
Wil je er meer, dan zal je 1.5 euro/m betalen
Het is niet zo dat de meeste mensen ondankbare profiteurs zijn.Yaris schreef:Zo begrijp ik het ook. Ofwel zien we de valstrik niet ofwel speelt Citibank voor Sinterklaas.
Iemand die besluit zijn wedde, loon, pensioen te domicilieren op een CITIBANK-rekening en daardoor 200 Euro binnenrijft, zal wel twee keer nadenken vooraleer dit <gratis> pakketje op te zeggen.
En ... zoals Paul opmerkte, bij om het even welke actie blijft er altijd wel een deeltje nieuwe klanten <plakken>.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
- pinowthebird
- Newbie
- Contacteer:
Subtieladelin1967 schreef:Mij werd via e-mail het volgende meegedeeld:

Maar zo zijn we natuurlijk wel zeker. Ik kijk uit naar hun antwoord.
gisteren reclame per post ontvangen!
greetz
jempi25
greetz
jempi25
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Dit antwoord mocht ik vandaag ontvangen:
'De beheerskosten vallen dan weg tot november 2013, vanaf december 2013 zal er dan een beheerskost van 4 euro aangerekend worden,
(tenzij zoals reeds eerder meegedeeld het totaal bedrag op spaar of zichtrek bij ons meer dan 10000 euro bedraagt.)
Eenmaal de bonus uitbetaald werd (dus na de eerste loonsdomiciliering) zal deze niet meer teruggevorderd worden.'
'De beheerskosten vallen dan weg tot november 2013, vanaf december 2013 zal er dan een beheerskost van 4 euro aangerekend worden,
(tenzij zoals reeds eerder meegedeeld het totaal bedrag op spaar of zichtrek bij ons meer dan 10000 euro bedraagt.)
Eenmaal de bonus uitbetaald werd (dus na de eerste loonsdomiciliering) zal deze niet meer teruggevorderd worden.'