Grootbank vs internetbank
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: lening bij Fortis: kan ik overstappen naar een andere bank ?
Dit gold vroeger voor de de meeste grootbanken. De trend is echter dat ze ondanks de lage rentes de rentes van hyphoteekleningen langzaam verhogen. Ze willen er tegenwoordig effectief op verdienen terwijl de banken vroeger tevreden waren met een rendement dat iets hoger ligt dan lang-lopend staatspapier. Het was gewoon een kwestie van klanten binnen te halen en het geld van de bank gedifersifiëerd te plaatsen.Een bank verdient quasi geen geld aan een hypothecaire lening, dit ter zijde. Winsten komen van bedrijfsleningen en effecten.
Laatst gewijzigd door Stier op 8 augustus 2009, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Re: Grootbank vs internetbank
Als dit voor jou de "grootbanken" zijn, dan zijn er genoeg andere waar je een volledige service(1) krijgt, waaronder er ook zijn waar de rekeningen gratis zijn(2),bv. AXA 1, ( in mijn ogen zeker een grootbank ) Argenta 1+2, Deutsche Bank 1+2, Citibank 1, ...Misterv schreef: @ cp1234
Dan heb ik het over de welgekende grootbanken MET dochterondernemingen, dus:
- BNP Paribas Fortis en Fintro
- KBC en Centea
- Dexia
- ING en Record Bank
Over die dochterbedrijven kan je discussiëren, maar ik reken die erbij want dat is één pot nat. Bij ING en Record misschien nog grootste verschillen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
OK, wat AXA betreft, heb je gelijk, die ben ik vergeten. Maar Argenta noem ik niet echt grootbank, die bieden enkel standaarddiensten aan en Deutsche Bank heeft in België enkel in de grootsteden kantoren en kan dus moeilijk een grootbank worden genoemd in België. Deutsche Bank noem ik hier eerder een internetbank met een aantal contactkantoren.cp1234 schreef:Als dit voor jou de "grootbanken" zijn, dan zijn er genoeg andere waar je een volledige service(1) krijgt, waaronder er ook zijn waar de rekeningen gratis zijn(2),bv. AXA 1, ( in mijn ogen zeker een grootbank ) Argenta 1+2, Deutsche Bank 1+2, Citibank 1, ...Misterv schreef: @ cp1234
Dan heb ik het over de welgekende grootbanken MET dochterondernemingen, dus:
- BNP Paribas Fortis en Fintro
- KBC en Centea
- Dexia
- ING en Record Bank
Over die dochterbedrijven kan je discussiëren, maar ik reken die erbij want dat is één pot nat. Bij ING en Record misschien nog grootste verschillen.
@ Misterv: ik noem enkel AXA een grootbank hé, de andere noem ik banken waar je een volledige ( meestal gratis ) service kan krijgen waarmee ik aantoon dat je niet enkel bij de "dure grootbanken" terecht kan voor een volledige service.
Argenta, als voorbeeld, heeft ook bijna overal kantoren.
Argenta, als voorbeeld, heeft ook bijna overal kantoren.
Geld verdienen doe je door te werken.