Grote ETF topic
TIP
Re: Grote ETF topic
Technisch gezien is "Aerospace & defense" geen sector. Blijkbaar is dit een deel van de "industrials" sector.
Op de grafiek lijkt deze subsector in 2013 beter dan de sp500. Ook 2016 en 2017.
Over 2014 en 2015 lijkt het een gelijkspel; dus maar gemiddeld; sommige andere sectoren zullen beter gedaan hebben, andere dan weer slechter.
Als ik in Morningstar naar het ishares ITA kijk, lijken de jaren 2008 tot 2012 duidelijk in het voordeel van de sp500, wat dus wil zeggen dat andere subsectoren de overhand hadden.
Ik zou dit dus niet een consistente betere prestatie noemen (en is ook niet wat het artikel zegt).... Zoals dikwijls heeft de artikelschrijver de start datum van zijn analyse goed gekozen....
Wat zal 2018 geven? Opnieuw een voordeel voor Ita? Of word het een jaar waar andere subsectoren de index verslagen?
Op de grafiek lijkt deze subsector in 2013 beter dan de sp500. Ook 2016 en 2017.
Over 2014 en 2015 lijkt het een gelijkspel; dus maar gemiddeld; sommige andere sectoren zullen beter gedaan hebben, andere dan weer slechter.
Als ik in Morningstar naar het ishares ITA kijk, lijken de jaren 2008 tot 2012 duidelijk in het voordeel van de sp500, wat dus wil zeggen dat andere subsectoren de overhand hadden.
Ik zou dit dus niet een consistente betere prestatie noemen (en is ook niet wat het artikel zegt).... Zoals dikwijls heeft de artikelschrijver de start datum van zijn analyse goed gekozen....
Wat zal 2018 geven? Opnieuw een voordeel voor Ita? Of word het een jaar waar andere subsectoren de index verslagen?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Wel dat is mijn punt zo wat , als je een algemene port hebt (zoals ik hierboven beschreven heb) die nu uit 60 - 20 - 20% bestaat en je gaat dan nog een aantal sectors toevoegen kan dit serieus gaan wegen op je rendement, en iedereen weet dat allemaal winners kopen, maar voor een klein percentage van de beleggers gegeven is. En ik reken mezelf daar niet bij. Ik zie mezelf trouwens niet beleggen in die tak van de industrie, ben ik veel te vredelievend voor 
Hoorde net dat verhaaltje van die 2 gasten op die page. Had nog niet van blockchain gehoord. Maar het klinkt echt zoals het is een bal en ketting aan je voeten. Mij lijkt dit weer een grote scheme en ik ga nog zeker niet voor het eerste erin beleggen.nickname schreef: ↑7 december 2017, 19:29 semiconductor etf om in te spelen op blokchain technologie :
https://www.benzinga.com/trading-ideas/ ... h-this-etf
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Ik ben het met je eens. Hype. Ze verheerlijken bitcoin als een groepje en tuurlijk stijgt de interesse van andere dan naar dat 'magische/renderende' object. Alleen zoals buffet zegt. Iets wat je niet kent moet je niet aan beginnen. Ik zie die bitcoin en dergelijke echt iets zijde zoals sektes doen. Het werkt met peer pressure/collective value/emoties van de mens en er is weinig argumenten die geldend zijn die bitcoin zo speciaal maken. Er is wel een legertje van mensen die dezelfde argumenten keer op keer spuit die ze allemaal gekopieerd hebben van de artikels die 'believers' gelezen hebben. Zoals ik al zei. Ze hebben de ketting geaccepteerd en ze maken hun bal en die van hun collega's alsmaar zwaarder. Ik heb erg veel geleerd van verafgoden door naar de griekse/romeinse/egyptische mythologieën te kijken. Als bitcoin de God is willen ze allemaal in zijn verheerlijking staan door demi-gods te spelen. Mij niet gezien... mijn principes zijn eerder Goddelijk dan een 'bitcoin'. Zelfde geld voor de euro uiteraard.
Als je 0.5% jezelf blootstelt aan andere sectoren en ook die spreid dan is daar niets mis mee neem ik aan? Tuurlijk moet je een redelijk gewicht ervoor opstellen. Daar heb ik jou, herbie en andere alvat over gehoord.
ivm ITA
Dit is geen foute sector. Ook al ben je tegen oorlog dan nog zit daar een mooi rendement als ze de stemmers dreigingen in hun strot blijven duwen en presidenten en unies defensieve oorlogstuig blijft bouwen. Dit is immers een heel rendable sector voor 'leiders'. Ze hebben geen voorkennis... ze maken de voorkennis. Dewelke 1000X erger is. Ik weet ondertussen hoe de media is.