'grote spaarders'
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: 'grote spaarders'
idd
indien bv KBC failliet gaat en u hebt KBC aandelen of KBC obligaties dan bent u die kwijt. De aandelen van bv Ford op uw kbc effecten rekening bent u niet kwijt, netzomin als de Umicore obligaties die u nog in die portefuielle hebt zitten. Hebt u daarnaast nog 250 000 euro op een paar KBC rekeningen staan dan bent u daar 150 000 van kwijt.
Zo begrijp ik het toch.
Maar wat met die 200gr goud die u nog in hun kluis hebt liggen ? Volgens mij ben je die ook kwijt.
indien bv KBC failliet gaat en u hebt KBC aandelen of KBC obligaties dan bent u die kwijt. De aandelen van bv Ford op uw kbc effecten rekening bent u niet kwijt, netzomin als de Umicore obligaties die u nog in die portefuielle hebt zitten. Hebt u daarnaast nog 250 000 euro op een paar KBC rekeningen staan dan bent u daar 150 000 van kwijt.
Zo begrijp ik het toch.
Maar wat met die 200gr goud die u nog in hun kluis hebt liggen ? Volgens mij ben je die ook kwijt.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Die 200g goud kwijt? Hoe kom je d'erbij? En je juwelen die in die kluis liggen dan ook?
Als je dan eigendomsactes d'er ook hebt in liggen dan ben je je huis ook kwijt? Klopt dat Nick?
Als je dan eigendomsactes d'er ook hebt in liggen dan ben je je huis ook kwijt? Klopt dat Nick?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Alles wat je in een bankkluis bewaart, blijft te allen tijde jouw eigendom : ook als die bank zou failliet verklaard worden.
Het zou wel kunnen dat je gedurende een bepaalde periode niet in je kluis kunt, als de bank bijvoorbeeld tijdelijk gesloten zou worden.
Maar nadien kan iedereen de inhoud van zijn kluis ophalen, zonder dat iemand te weten komt wat er in ligt.
Daar heeft niemand zaken mee, en het kan nooit tot de eigendom van de bank gerekend worden.
Het zou wel kunnen dat je gedurende een bepaalde periode niet in je kluis kunt, als de bank bijvoorbeeld tijdelijk gesloten zou worden.
Maar nadien kan iedereen de inhoud van zijn kluis ophalen, zonder dat iemand te weten komt wat er in ligt.
Daar heeft niemand zaken mee, en het kan nooit tot de eigendom van de bank gerekend worden.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... baar.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Mooi zo Nefertari, dat was wat ik met m'n post wou duidelijk maken, logisch verder denken helpt je heel ver.
Wat de NV/A ook zegt: als ze geld tekort komen bij de overheid en de banken hebben het niet en de aandeel- en obligatiehouder is z'n geld al kwijt gaan ze d'er toch aan zitten hoor (boven of onder de 100.000€). Van de 1.3 miljard € in het garantiefonds gaan ze het niet halen.
Wat de NV/A ook zegt: als ze geld tekort komen bij de overheid en de banken hebben het niet en de aandeel- en obligatiehouder is z'n geld al kwijt gaan ze d'er toch aan zitten hoor (boven of onder de 100.000€). Van de 1.3 miljard € in het garantiefonds gaan ze het niet halen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Nefertari schreef:Alles wat je in een bankkluis bewaart, blijft te allen tijde jouw eigendom : ook als die bank zou failliet verklaard worden.
Indien er een overlijden van bv de partner zou zijn, dan verzegelen ze wel de kluis. Ook al ben je met scheidingvan goederen gehuwd.
Uit het register kunnen ze afleiden of er na het overlijden nog een bezoek aan de kluis is gebeurd.
Ik kreeg gisteren een verontrustende e-mail en ik begin zo stilaan te denken dat Europa een actie voorbereid.
Verplichte afdracht 'a-la-Cyprus' wordt ook in de rest van de eurozone voorbereid
In Duitsland wil het parlement een eventuele bankrun meteen in de kiem smoren en wordt een nieuwe wet aangenomen die telecomproviders verplicht om de pin- en pukcodes van hun klanten ter beschikking te stellen aan de overheid. Hiervoor wordt er een speciale elektronische interface opgezet, zodat de autoriteiten direct toegang krijgen tot alle bankrekeningen. Als kernland Duitsland al dermate extreme maatregelen wil nemen, kunt u er donder op zeggen dat in andere landen van de eurozone hetzelfde wordt voorbereid.
.
Inzage overheid in bankrekeningen
De Duitse overheid leidt de weg door nog een stap verder te gaan en zichzelf theoretisch de macht te geven op ieder gewenst moment in te grijpen in bankrekeningen. Gisteren nam de Commissie Binnenland van de Bondsdag een wetsvoorstel aan, die telecomproviders verplicht om privé informatie van hun klanten aan de overheid te geven en die de bestaande bescherming van deze gegevens afbouwt.
Bankrekeningen straks geplunderd voor nieuwe 'reddingen'
Gezien de verergerende eurocrisis is het waarschijnlijk dat vergelijkbare maatregelen in alle eurolanden zullen worden doorgevoerd. Dat betekent dat als er nieuwe 'reddingen' van landen en banken nodig zijn, of het permanente ESM noodfonds uitgeput raakt, de politiek meteen een greep kan doen in de bankrekeningen van alle burgers in de eurozone. Met andere woorden: wat politici op dit moment ook beweren, ook in de rest van de eurozone wordt een verplichte afdracht 'à-la-Cyprus' voorbereid.
Bron: http://deutsche-wirtschafts-nachrichten ... r-liefern/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie nu nog denkt dat dit onmogelijk is, raad ik eens aan om informatie over de Belgische Gutt-operatie van 1944 te zoeken.
Verplichte afdracht 'a-la-Cyprus' wordt ook in de rest van de eurozone voorbereid
In Duitsland wil het parlement een eventuele bankrun meteen in de kiem smoren en wordt een nieuwe wet aangenomen die telecomproviders verplicht om de pin- en pukcodes van hun klanten ter beschikking te stellen aan de overheid. Hiervoor wordt er een speciale elektronische interface opgezet, zodat de autoriteiten direct toegang krijgen tot alle bankrekeningen. Als kernland Duitsland al dermate extreme maatregelen wil nemen, kunt u er donder op zeggen dat in andere landen van de eurozone hetzelfde wordt voorbereid.
.
Inzage overheid in bankrekeningen
De Duitse overheid leidt de weg door nog een stap verder te gaan en zichzelf theoretisch de macht te geven op ieder gewenst moment in te grijpen in bankrekeningen. Gisteren nam de Commissie Binnenland van de Bondsdag een wetsvoorstel aan, die telecomproviders verplicht om privé informatie van hun klanten aan de overheid te geven en die de bestaande bescherming van deze gegevens afbouwt.
Bankrekeningen straks geplunderd voor nieuwe 'reddingen'
Gezien de verergerende eurocrisis is het waarschijnlijk dat vergelijkbare maatregelen in alle eurolanden zullen worden doorgevoerd. Dat betekent dat als er nieuwe 'reddingen' van landen en banken nodig zijn, of het permanente ESM noodfonds uitgeput raakt, de politiek meteen een greep kan doen in de bankrekeningen van alle burgers in de eurozone. Met andere woorden: wat politici op dit moment ook beweren, ook in de rest van de eurozone wordt een verplichte afdracht 'à-la-Cyprus' voorbereid.
Bron: http://deutsche-wirtschafts-nachrichten ... r-liefern/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie nu nog denkt dat dit onmogelijk is, raad ik eens aan om informatie over de Belgische Gutt-operatie van 1944 te zoeken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik weet het niet spruitekop; Ook ivm die effectenrekening tasten we in het duister.Spruitekop schreef:Die 200g goud kwijt? Hoe kom je d'erbij? En je juwelen die in die kluis liggen dan ook?
Tijd dat daar door een technisch onderlegde politicus (waar vind je die ? ) wat opheldering over wordt gebracht.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Wat in 'n bankkluis is is eigenlijk privé-eigendom en kan je alleen kwijtspelen door confiscatie. Hetzij door een algemene confiscatie (zoals de goudconfiscatie in 1933 in de VS) of wanneer er een vermoeden is van betrokkenheid bij criminele feiten.
Ja dat klopt : maar dat is dan in verband met de successierechten, net zoals het blokkeren van alle bankrekeningen bij het overlijden van een partner.paul schreef:Indien er een overlijden van bv de partner zou zijn, dan verzegelen ze wel de kluis. Ook al ben je met scheidingvan goederen gehuwd.Nefertari schreef:...Maar nadien kan iedereen de inhoud van zijn kluis ophalen, zonder dat iemand te weten komt wat er in ligt....
Uit het register kunnen ze afleiden of er na het overlijden nog een bezoek aan de kluis is gebeurd.
Wat betreft het "tekenen in een register" : ik heb jarenlang een kluisje gehuurd in een plaatselijk KBC_kantoor, waar de loketbedienden mij niet persoonlijk kenden omdat ik van bij Cera kwam.
Men heeft me daar nooit laten tekenen, noch ooit naar een bewijsje gevraagd.
In het begin openden ze de deur als ik gewoon liet weten dat ik naar de kluizen wenste te gaan. Later was dat zelfs niet meer nodig : ze duwden op de automatische deur-opener, zodra er iemand zijn wijsvinger naar richtte.
De loketbedienden konden niet weten of de klant dan naar de kluizen wou gaan, of naar 1 van de individuele loketten die zich ook achter die deur bevonden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dan wordt het misschien stilaan tijd om goud te kopen...
Of gaat die daling vd goudprijs jaren duren ?
Of gaat die daling vd goudprijs jaren duren ?