Heeft Rabobank de rente op termijnrekening 10 jaar verlaagt ?
TIP
Re: Heeft Rabobank de rente op termijnrekening 10 jaar verlaagt ?
+ 1. Twee daagen was te kort.relativity schreef:Ach ja, we moeten toch over iets kunnen lullen he.man man man. Zo moeilijk doen over zo'n kleine schommeling, 0,04 %.
Op een belegging van 10.000,00 euro is dit een verschil van 4,00 euro.
Het gaat mij niet over die 4€ hoor, wel dat ze iets minder snel hun rentevoeten mogen laten schommelen...![]()
voila, hun rente staat alweer op 5,15fiascofisc schreef: Ik vind dat niet normaal een rente verlagen in 2 dagen... Wat zoekt Rabobank ? nieuwe klanten ? 'Tis geen goed weg zo te doen.

- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Hé, je hebt gelijk. Het is net of daar bij Rabobank iemand heeft zitten meelezen 

Ik heb het hierboven al eens vermeld:
Rabobank volgt de OLO op de voet ....volg die op en je kan voorspellen wanneer de rente bij Rabobank op LT gaat stijgen of dalen.
Rabobank volgt de OLO op de voet ....volg die op en je kan voorspellen wanneer de rente bij Rabobank op LT gaat stijgen of dalen.
Ja !!!! op het Frans, we zeggen "jouer au yoyo" ... met een magiek bal spelen ... Maar spaaren is geen spel ... nu zal ik nog een beetje denken voor mijn geld daar brengen.Maarten schreef:voila, hun rente staat alweer op 5,15fiascofisc schreef: Ik vind dat niet normaal een rente verlagen in 2 dagen... Wat zoekt Rabobank ? nieuwe klanten ? 'Tis geen goed weg zo te doen.
![]()
lees de vorige reacties eens! rabobank speelt geen 'magiek bal', ze volgen gewoon de OLO op de voet.fiascofisc schreef:Ja !!!! op het Frans, we zeggen "jouer au yoyo" ... met een magiek bal spelen ... Maar spaaren is geen spel ... nu zal ik nog een beetje denken voor mijn geld daar brengen.Maarten schreef:
voila, hun rente staat alweer op 5,15![]()
Dagelijks veranderen die bij RABO
Zij willen zo direct met de juiste koers het aan de klant melden .
Ik vind dit topklasse zo!
Doe zo voort Rabo
Zij willen zo direct met de juiste koers het aan de klant melden .
Ik vind dit topklasse zo!
Doe zo voort Rabo
Klopt dat Rabobank de rentes ( olo ) goed opvolgt, maar eerst uitpakken ( oa. via mail ) met de nieuwe rente en het de dag nadien al verlagen, is ook weer een beetje teveel van het goede.
Op zijn minst hadden ze via mail en hun site kunnen bekendmaken dat het die dag al de laatste kans was.
Op zijn minst hadden ze via mail en hun site kunnen bekendmaken dat het die dag al de laatste kans was.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
verleden jaar oktober, toen de rentes op een hoog punt stonden heb ik bij rabo 2 termijn rekeningen afgesloten. één op 7 jaar en eentje op 1 jaar. De brutto rentes toen waren 5.07% en 5.01%. De 5.15% van vandaag lijkt me niet zo heel slecht dus. Daarom heb ik ook voor een kleiner bedrag zo'n rekening afgesloten.
Volgens mij kan je met 4.38% netto gemiddeld op 10 jaar nooit veel verlies doen. Of we zouden terug in een scenario van de jaren '70 terecht moeten komen. Dat kan natuurlijk altijd, maar 't is niet te hopen.
Volgens mij kan je met 4.38% netto gemiddeld op 10 jaar nooit veel verlies doen. Of we zouden terug in een scenario van de jaren '70 terecht moeten komen. Dat kan natuurlijk altijd, maar 't is niet te hopen.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Kan je dit scenario even verduidelijken voor mij, is van voor mijn tijd.Volgens mij kan je met 4.38% netto gemiddeld op 10 jaar nooit veel verlies doen. Of we zouden terug in een scenario van de jaren '70 terecht moeten komen. Dat kan natuurlijk altijd, maar 't is niet te hopen.
Alleszins bedankt.
toen hadden we % op een boekje van bijna 10% als ik me niet vergis. oliecrisis of zoiets zekers. Weet het ook niet zo goed (ben van '71), maar zoiets was het.relativity schreef:Kan je dit scenario even verduidelijken voor mij, is van voor mijn tijd.Volgens mij kan je met 4.38% netto gemiddeld op 10 jaar nooit veel verlies doen. Of we zouden terug in een scenario van de jaren '70 terecht moeten komen. Dat kan natuurlijk altijd, maar 't is niet te hopen.
Alleszins bedankt.
Denk dat het nu niet zo'n vaart zal lopen. Misschien komt 5% nog terug maar dan nog is 4.38 nog geen ramp. Langs de andere kant zou het wel eens kunnen dat we 4 of 5 jaar rond de 2% blijven.
Mijn ouders waren in die tijd heel gelukkig dat ze maar 10% interest moesten betalen voor hun hypotheeklening.Kan je dit scenario even verduidelijken voor mij, is van voor mijn tijd.
Je ziet , veel rente op het boekje en een moordende hypotheekrente in die tijd he!!JurgenG schreef:Mijn ouders waren in die tijd heel gelukkig dat ze maar 10% interest moesten betalen voor hun hypotheeklening.Kan je dit scenario even verduidelijken voor mij, is van voor mijn tijd.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Dat kan je inderdaad wel zeggen ja. Blij dat ik geen 10% rente moer betalen op m'n hypotheekske.
in die tijd bestond dat woordje "fiscale amnestie" nog niet....
toen had ik in NL 50k staan aan hou je goed vast 15% netto per maand....
op 1 jaar tijd had ik genoeg intrest om 'n wagen te kopen van 10k en dat was toen veel geld voor middeklasser...(toen, de ford sierra diesel, mat opties als schuifdak etc....)
dat waren tijden....altijd heel correct
ben dus altijd correct behandeld op die NL bank, heb daar jaren belegd....tot de fiscus in actie schoot en toen waren de intresten nog 6% en het risico te hoog.
toen had ik in NL 50k staan aan hou je goed vast 15% netto per maand....
op 1 jaar tijd had ik genoeg intrest om 'n wagen te kopen van 10k en dat was toen veel geld voor middeklasser...(toen, de ford sierra diesel, mat opties als schuifdak etc....)
dat waren tijden....altijd heel correct
ben dus altijd correct behandeld op die NL bank, heb daar jaren belegd....tot de fiscus in actie schoot en toen waren de intresten nog 6% en het risico te hoog.