Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Het KBC topic

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
341 berichten
  • Pagina 6 van 23
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • …
  • 23
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Wout000
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Wout000
Verstuur privébericht

Re: Het KBC topic

• Citeer

Bericht door Wout000 » 26 mei 2009, 23:43

KBC had gelijk om dit te 'verzwijgen' in de media. Gesprekken waren al een tijdje aan de gang met de regering over het 'dekken' van de rommelkredieten.

Voor alle duidelijkheid, KBC krijgt geen miljarden van de overheid, de overheid stelt zich gewoon garant voor deze som.
KBC zal proberen het mogelijke verlies zelf eerst te slikken (wat perfect mogelijk is aangezien de bank weer mooie winstcijfers kan voorleggen) maar indien dit niet lukt heeft KBC 3 keuzes (en ze staan in volgorde van uitvoering).

1. KBC zal zelf trachten aan geld te raken zonder aandeelverwatering
2. KBC zal het volk de kans geven hun kapitaal te versterken door aandelen uit te schrijven (beperkte verwatering)
3. De overheid springt in voor XX miljard (kan oplopen tot 22) waardoor verwatering een feit is.

KBC moet deze in volgorde doorlopen en kan cumuleren.

Wat nu dus voorvalt, is dat een van de grootste banken van Belgie gesteund wordt door de overheid en hun CDo's volledig afgedekt zijn door een staatsgarantie. Hoe stabiel wil je een bank nog krijgen dit is zowat het stabielste dat er bestaat.

Waarom verzweeg KBC dit nu? Wel de simpelste reden is meestal de juiste => PANIEK.
Ongeveer 90% van de bevolking verstaat toch niet waarover de crisis gaat en slaat in paniek wanneer ze deze exuberante bedragen horen vallen. Hierdoor volgt het albekende fenomeen van de kelderende koersen. KBC kon zich niet veroorloven dat de koers weer een serieuze knauw zou krijgen, en door hun 'strategie' hebben ze dit kunnen realiseren. De eerste dag na dat het nieuws bekend raakte zijn ze 12-14% gedaald, maar de dag erop waren ze alweer 12% gestegen.

Als aandeelhouder van KBC kan ik niet anders dan blij zijn wat deze bank gerealiseerd heeft. En ik slaap deze dagen al wat geruster nu ik weet dat KBC op een maand tijd zowat de stabielste grootbank van Belgie is geworden. Dit bewijzen de laatste winstcijfers (ja op amper 1 jaar tijd kan KBC alweer winst voorleggen) en de staatsgarantie voor de resterende uitstaande CDO's.

Ik ben benieuwd wat er de komende dagen zal gebeuren wanneer DEXIA zal bekend maken wat er bij hun nog uitstaat. (Ik heb gehoord uit betrouwbare bron dat bij Dexia dat er nog voor zo'n 150 miljard slechte kredieten in hun structuur verweven zitten die ze nu stilzwijgend aan het dumpen zijn....)
Laatst gewijzigd door Wout000 op 26 mei 2009, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.

disterminator
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer disterminator
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door disterminator » 28 mei 2009, 20:42

Wout000 schreef: KBC kon zich niet veroorloven dat de koers weer een serieuze knauw zou krijgen, en door hun 'strategie' hebben ze dit kunnen realiseren. De eerste dag na dat het nieuws bekend raakte zijn ze 12-14% gedaald, maar de dag erop waren ze alweer 12% gestegen.

Als aandeelhouder van KBC kan ik niet anders dan blij zijn wat deze bank gerealiseerd heeft.
De koers van KBC was bijna 25 euro voor de geruchten opdoken van nieuwe problemen, sinds het nieuws enkele dagen later bekend was raakt het aandeel niet meer boven de 15 uit, je schetst dus een heel onvolledig plaatje. Dat is - 40 % ! Wat een chance dat ze die serieuze knauw hebben kunnen vermijden door hun 'strategie'!

Alle kranten en andere media die ik gezien heb (Tijd, Standaard, VRT, analistenrapporten) waren het er over eens dat de markt schandalig misleid geweest is door KBC...
"Praten had gewerkt", zoals de Standaard het prachtig verwoord heeft.

En als jij een blije aandeelhouder bent behoor je vast niet tot die groep die ingestapt is aan  20 - 25 euro , op een moment dat KBC zelf al weken op de hoogte was van de nieuwe ontwikkelingen, want die groep voelt zich wel degelijk bekocht.
Enjoy the party, but dance near the door

Pieterjan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Pieterjan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Pieterjan » 28 mei 2009, 22:58

disterminator schreef:
Wout000 schreef: KBC kon zich niet veroorloven dat de koers weer een serieuze knauw zou krijgen, en door hun 'strategie' hebben ze dit kunnen realiseren. De eerste dag na dat het nieuws bekend raakte zijn ze 12-14% gedaald, maar de dag erop waren ze alweer 12% gestegen.

Als aandeelhouder van KBC kan ik niet anders dan blij zijn wat deze bank gerealiseerd heeft.
De koers van KBC was bijna 25 euro voor de geruchten opdoken van nieuwe problemen, sinds het nieuws enkele dagen later bekend was raakt het aandeel niet meer boven de 15 uit, je schetst dus een heel onvolledig plaatje. Dat is - 40 % ! Wat een chance dat ze die serieuze knauw hebben kunnen vermijden door hun 'strategie'!

Alle kranten en andere media die ik gezien heb (Tijd, Standaard, VRT, analistenrapporten) waren het er over eens dat de markt schandalig misleid geweest is door KBC...

En als jij een blije aandeelhouder bent behoor je vast niet tot die groep die ingestapt is aan  20 - 25 euro , op een moment dat KBC zelf al weken op de hoogte was van de nieuwe ontwikkelingen, want die groep voelt zich wel degelijk bekocht.
IK vind dat je overdrijft. Op lange termijn is de aandeelhouderswaarde wel gevrijwaard. Wat is er mis met een bedrijf dat zichzelf wilt redden en zo de aandeelhouders kan redden? KBC heeft in alle rust met de overheid kunnen onderhandelen om de onafhankelijkheid te redden. Ze hebben dan ook een zeer goede deal kunnen verkrijgen. Kan je je inbeelden wat voor een deal er uit de bus zou komen wanneer ze het rap rap moesten doen omdat de koers ineenstort? De koers was trouwens 20,6 euro en geen 25 euro. Het aandeel KBC is trouwens terug erg in waarde gestegen.
Voorts moet je als aandeelhouder van een bank wel weten dat de banken nog steeds zeer onstabiel zijn, inclusief KBC. Dat is toch al zeer veel geschreven. Accidenten kunnen zeker nog voorvallen ook bij KBC, dat moet je weten wanneer je die aandelen koopt. Ik had ook een order voor KBC aandelen, tegen 14 EUR geplaatst. Ik heb ze gedeleted want ik vertrouwde het niet 100%.

Wout000
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Wout000
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Wout000 » 29 mei 2009, 13:06

disterminator schreef:

Ik behoor tot de groep pre-2006 die hun aandelen hebben aangekocht voor 70 EUR.
De kranten schrijven natuurlijk dat KBC fout was in het verzwijgen van de problemen, wees eens realistisch het is nieuws en verdorie nog geen klein beetje nieuws. Dit verkoopt kranten! Ik ben blij nu ik weet dat KBC dankzij de redding weer een stabiele bank is die hopelijk binnen een paar jaar weer majesteuze cijfers kan voorleggen.
Het spijt me zeer, maar iedereen die zogezegd kwaad is op de bedrijven omdat hun beurswaarde serieus gezakt is hoort volgens mij niet thuis op de aandelenmarkt. Het kan omhoog gaan en omlaag, als een aandeel stijgt, zwijgt iedereen in alle talen en hoor je niemand, maar O WEE als het daalt, dan is het laatste woord nog niet gezegd.

Ik ben akkoord dat er hard gereageerd wordt als er bijvoorbeeld managementfouten gebeurd zijn. Wat in het geval van Fortis zo was maar zeker niet in het geval van KBC of Dexia, of Kaupthing. Deze banken deden gewoon wat al jaren voor de hand liggend was, winst maken met risicovolle producten. Nu is de bel gebarsten en iedereen die een beetje aandelen heeft steigert.

Op de beurs SPELEN (het noemt nog altijd spelen) is risicovol met je geld omgaan. 'Goede huisvader' aandelen geven NOOIT garantie en deze termen worden uitgevonden door de personen die deze aandelen bezitten en de media, je zal een bedrijf nooit zijn eigen aandeel zien aanprijzen met 'Goede huisvader aandeel, stijging gewaarborgd, etc...'

Steek anders je geld in een kous dan ben je gerust. Er is natuurlijk nog altijd het risico dat de vrouw uw kous wast en poef weg het geld.
Ik zie maar 1 oplossing => opdoen van zodra je het gekregen hebt !

Polis23

• Citeer

Bericht door Polis23 » 29 mei 2009, 13:15

Of nog anders: liegen, stelen en bedriegen ...
Alhoewel strafbaar, lijken dieven en oplichters in deze westerse wereld steevast de gevangenis te ontlopen, uiteraard met de welwillende medewerking van ons aller toezichthouders.
Laatst gewijzigd door Polis23 op 29 mei 2009, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.

disterminator
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer disterminator
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door disterminator » 29 mei 2009, 19:10

Wout000 schreef: Ik ben blij nu ik weet dat KBC dankzij de redding weer een stabiele bank is die hopelijk binnen een paar jaar weer majesteuze cijfers kan voorleggen.
Het spijt me zeer, maar iedereen die zogezegd kwaad is op de bedrijven omdat hun beurswaarde serieus gezakt is hoort volgens mij niet thuis op de aandelenmarkt. Het kan omhoog gaan en omlaag, als een aandeel stijgt, zwijgt iedereen in alle talen en hoor je niemand, maar O WEE als het daalt, dan is het laatste woord nog niet gezegd.
Het gaat er mij niet zozeer om dat hun beurswaarde gezakt is, dat is idd part of the game. Waar het mij wel om gaat is dat er bewust wekenlang koersgevoelige info is achtergehouden, en dat is in mijn ogen niet beter of slechter dan wat bijv Lippens gedaan heeft, en die is op dit forum nochtans met pek en veren overladen (terecht overigens)

disterminator
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer disterminator
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door disterminator » 29 mei 2009, 19:13

Pieterjan schreef:
disterminator schreef:

IK vind dat je overdrijft. Op lange termijn is de aandeelhouderswaarde wel gevrijwaard. Wat is er mis met een bedrijf dat zichzelf wilt redden en zo de aandeelhouders kan redden? KBC heeft in alle rust met de overheid kunnen onderhandelen om de onafhankelijkheid te redden. Ze hebben dan ook een zeer goede deal kunnen verkrijgen. Kan je je inbeelden wat voor een deal er uit de bus zou komen wanneer ze het rap rap moesten doen omdat de koers ineenstort? De koers was trouwens 20,6 euro en geen 25 euro. Het aandeel KBC is trouwens terug erg in waarde gestegen.
Voorts moet je als aandeelhouder van een bank wel weten dat de banken nog steeds zeer onstabiel zijn, inclusief KBC. Dat is toch al zeer veel geschreven. Accidenten kunnen zeker nog voorvallen ook bij KBC, dat moet je weten wanneer je die aandelen koopt. Ik had ook een order voor KBC aandelen, tegen 14 EUR geplaatst. Ik heb ze gedeleted want ik vertrouwde het niet 100%.
of het een geoorloofde strategie is om zo'n essentiele info achter te houden, daar kunnen we waarschijnlijk nog tot in de eeuwigheid over door discussieren..

Over de feiten echter niet, die zijn perfect  verifieerbaar, en die zijn wel degelijk zoals ik ze vermeld heb: de hoogste koers van KBC op 11 mei was  24.79 (bijna 25 dus zoals ik zei) en NIET  20.6.

Dat was toevallig de dag dat de Vlaamse regering haar adviseur Petercam inlichtte over de problemen bij KBC, en er een wonderbaarlijk einde kwam aan de koersstijging van het aandeel - een stijging die sinds eind april aan de gang was- . Twee dagen later wordt het aandeel geschorst, op vraag van KBC zelf: chapeau voor hen (en dat meen ik), ze hadden dus begrepen dat de info die zij al een tijdje angstvallig achterhielden nu toch in de markt aan het sijpelen was (ze verwezen bij hun aanvraag tot schorsing naar "verregaande geruchten die in de markt circuleerden" )

Sindsdien schommelt het aandeel rond de 15 euro, vandaag 14.50 slot om correct te zijn. Dat is wel degelijk -40%, "terug erg in waarde gestegen" is dus wel heel relatief..

Wout000
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Wout000
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Wout000 » 29 mei 2009, 19:28

Het belangrijkste is dat er weer een pad vrijgemaakt voor de koers om deze kalmpjes aan weer rustig te laten klimmen...

Als KBC nu met de staatsgarantie, rustig weer hogere en hogere winsten gaat beginnen maken zie ik geen problemen voor een koersdoel van 35-55 binnen de 2 jaar...

Stier
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Stier
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Stier » 6 juli 2009, 21:25

Misschien eens aan iemand met voorkennis vragen zoals staatsecretaris Schouppe !

Officiëel is er geen berichtgeving geweest omtrent KBC om de daling van vandaag te verklaren.

Als het morgen nog met meer dan 10% zakt dan gaat het aandeel woensdag ook onderuit. Tegen uiterlijk donderdag zal er dan wel een communicatie komen.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]

disterminator
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer disterminator
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door disterminator » 6 juli 2009, 21:35

pol schreef: Als je daar aandelen hebt....???
Vandaag 06-07-09 meer dan -10%, morgen +8% ?,overmorgen ???
Dit is al een tijd zo.
Dat is toch niet meer normaal.
Graag een reactie voor een "leek", ik bedoel in mensentaal  :)
Bankaandelen zijn zo goed als onwaardeerbaar geworden, maw hun "faire waarde" of een schatting van wat hun businessmodel ongeveer waard is is quasi onmogelijk te bepalen. Zeker in het geval van banken die zich heel ver op glad ijs gewaagd hebben (CDO's op de balans, CDO's in de klanten hun nek gedraaid, massa's uitstaande kredieten in Oost-Europa,..). Als je daarenboven ook nog eens koersgevoelige info wekenlang achterhoudt, wordt je uitgespuwd door de markt en ben je alle geloofwaardigheid voor de toekomst kwijt.
Hoewel sommigen op dit forum (meer bepaald 2 zelfverklaarde specialisten die ondertussen op wonderbaarlijke wijze gelijktijdig van dit forum verdwenen zijn)het absoluut oneens waren met mij, oordeelt de markt blijkbaar toch dat KBC niet het meest betrouwbare, stabiele bankaandeel is dat je in portefeuille kan hebben.

Stier
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Stier
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Stier » 6 juli 2009, 22:14

disterminator schreef:
pol schreef: Als je daar aandelen hebt....???
Vandaag 06-07-09 meer dan -10%, morgen +8% ?,overmorgen ???
Dit is al een tijd zo.
Dat is toch niet meer normaal.
Graag een reactie voor een "leek", ik bedoel in mensentaal  :)
Bankaandelen zijn zo goed als onwaardeerbaar geworden, maw hun "faire waarde" of een schatting van wat hun businessmodel ongeveer waard is is quasi onmogelijk te bepalen. Zeker in het geval van banken die zich heel ver op glad ijs gewaagd hebben (CDO's op de balans, CDO's in de klanten hun nek gedraaid, massa's uitstaande kredieten in Oost-Europa,..). Als je daarenboven ook nog eens koersgevoelige info wekenlang achterhoudt, wordt je uitgespuwd door de markt en ben je alle geloofwaardigheid voor de toekomst kwijt.
Hoewel sommigen op dit forum (meer bepaald 2 zelfverklaarde specialisten die ondertussen op wonderbaarlijke wijze gelijktijdig van dit forum verdwenen zijn)het absoluut oneens waren met mij, oordeelt de markt blijkbaar toch dat KBC niet het meest betrouwbare, stabiele bankaandeel is dat je in portefeuille kan hebben.
Dit is geen verklaring voor de daling van vandaag. De andere financials zijn niet getroffen.  Al je argumenten vormen geen nieuwe feiten.  Het is hier een heftige plotse daling.  Er is ook nergens een concreet feit ivm KBC naar bovengekomen.  Er is iets gaande maar enkel de insiders weten wat.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]

cp1234
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door cp1234 » 6 juli 2009, 23:58

Mocht het kloppen dat alleen weer de "insiders" het nieuws van bij kbc weten en daar dan naar gaan handelen, zou de cbfa hun toch eens wat stricter moeten gaan opvolgen en niet pas maanden later, want zo verliezen de gewone beleggers massaal hun geld zonder dat er nog over gesproken wordt.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co

disterminator
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer disterminator
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door disterminator » 7 juli 2009, 18:41

Stier schreef:
disterminator schreef:

Dit is geen verklaring voor de daling van vandaag. De andere financials zijn niet getroffen.  Al je argumenten vormen geen nieuwe feiten.  Het is hier een heftige plotse daling.  Er is ook nergens een concreet feit ivm KBC naar bovengekomen.  Er is iets gaande maar enkel de insiders weten wat.
Beste Stier,

de vraag was dan ook niet "Waarom zakt het zo hard vandaag?".
De vraag was: "vandaag -10%, morgen +8%?, en overmorgen .. En dit is al een tijdje zo. Kan iemand dit uitleggen?"
Ik heb in mijn antwoord een reeks argumenten gegeven waarom precies KBC veel volatieler is dan een doorsnee andere bank. Dit zijn geen nieuwe gegevens nee, maar ze geven misschien wel een inzicht in wat er aan de hand is in het aandeel de laatste tijd.

disterminator
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer disterminator
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door disterminator » 8 juli 2009, 20:10

Stier schreef: Misschien eens aan iemand met voorkennis vragen zoals staatsecretaris Schouppe !

Tegen uiterlijk donderdag zal er dan wel een communicatie komen.
wat de timing betreft ga je er waarschijnlijk pal opzitten Stier, vandaag weer -8%, dus morgen donderdag goede kans voor een persberichtje voor opening van de markten !

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 8 juli 2009, 20:19

disterminator schreef:
Stier schreef: Misschien eens aan iemand met voorkennis vragen zoals staatsecretaris Schouppe !

Tegen uiterlijk donderdag zal er dan wel een communicatie komen.
wat de timing betreft ga je er waarschijnlijk pal opzitten Stier, vandaag weer -8%, dus morgen donderdag goede kans voor een persberichtje voor opening van de markten !
Wie weet zitten er hier op spaargids met voorkennis : tot op de percent juist.

De Schouppe zal zijn ontslagvergoeding van de spoorwegen van 100 000 000, 00 BEF
in KBC aandelen hebben gestoken zeker?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

341 berichten
  • Pagina 6 van 23
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • …
  • 23
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy