Het nut van rekeninguittreksels
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Het nut van rekeninguittreksels
Omdat voor een bepaald soort extreem online persoon alles draait om de angst dat iemand ergens zich meer amuseert dan ze betamelijk vinden.
Als je zaak voor de rechtbank komt, kunnen die heus wel een officiële vraag aan de bank stellen.
Dan gaan ze niet rekenen op een vodje papier dat jij uit je binnenzak haalt.
Dat vodje papier dat door de bank is afgeleverd is een officieel wettelijk document, dat gaat de rechtbank zo nog maar niet terzijde schuiven hoor.
Ik wel. In de vijftig jaar dat ik al bij banken klant ben heb ik nog nooit een onregelmatigheid ontdekt, vanaf het spaarboekje bij de Post tot mijn fondsen nu.
Laatst gewijzigd door Yaris op 13 januari 2021, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ikke ook.
Door de informatisering lijkt het tijdperk van bedriegende kantooragenten wel achter de rug.
Er moet in die tijd één en ander gebeurd zijn maar we wisten het meestal niet en hun werkgever hoedde er zich wel voor om de vuile was uit te hangen.
Een makelaar of kantoorhouder moet tegenwoordig al de computer van zijn bank hacken om te kunnen frauderen. De tijd dat het op papier geschreven werd is voorbij.
Daar ben ik nog niet zo zeker van, in gedachte dat een Argenta kantoorhouder gefraudeerd heeft met de beleggingen van een klant, en een Fortis medewerkster jarenlang de rekening gepunderd heeft, en het na jaren toevallig uitgekomen is omdat ze wegens ziekte tijdelijk werd vervangen.. En dat is nog niet zo lang geleden hoor..
Iemand die wil frauderen , zal altijd wel een manier vinden.
In elk systeem is een achterpoortje.
Systemen zijn door mensen ontworpen , en zo zijn er soms foutjes waar van geprofiteerd wordt.
Een vb och sorry ons systeem werkt niet , zal ik het straks uitvoeren , dan moet ge niet wachten.
In elk systeem is een achterpoortje.
Systemen zijn door mensen ontworpen , en zo zijn er soms foutjes waar van geprofiteerd wordt.
Een vb och sorry ons systeem werkt niet , zal ik het straks uitvoeren , dan moet ge niet wachten.
Estate Guru believer.
vrijdag 24 april 2020
https://radio2.be/de-inspecteur/eerste- ... en-bewaren
Rekeningafschriften
De bank bewaart je rekeningafschriften 10 jaar digitaal. Na 10 jaar zijn banken verplicht om die informatie te verwijderen, omwille van de privacy.
Wil je je documenten langer bewaren, dan kan je ze best downloaden en op een veilige plek bewaren of afdrukken.
https://radio2.be/de-inspecteur/eerste- ... en-bewaren
Rekeningafschriften
De bank bewaart je rekeningafschriften 10 jaar digitaal. Na 10 jaar zijn banken verplicht om die informatie te verwijderen, omwille van de privacy.
Wil je je documenten langer bewaren, dan kan je ze best downloaden en op een veilige plek bewaren of afdrukken.